Pieni probleema: Microsoft RAW-viewer + thumbnails + 0 byte filet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu

setae

VIP
Ikä
45
Kaupunki
Singapore
Elikkä ongelma on seuraavanlainen;

Olen asentanut koneelleni Microsoft RAW Viewerin, joka siis tuo käyttöjärjestelmään tuen myös RAW-tiedostoille (Ainakin Canonin D30 ja 20D, mutta 400D ei kuulemma sitten toimi). Homma toimii hienosti, jopa thumbnailit saa näkyviin, mikä oli vähän kuin tarkoituskin. Mutta on pieni probleema;

Joskus käy niin, että kopioidessa muistikortilta (8GB) kuvia kovalevylle (osio 40GB, kannettava) pääsee tila loppumaan kesken. Ohjelma jolla näitä kopioin luo kuitenkin tiedostot kohdeasemaan, kooltaan 0. Kyllä, tämä on kopiointiohjelman ongelma ensisijaisesti, mutta kyllä tästä vähän syytän Windowsiakin. Nimittäin jos sitten menee explorerilla hakemistoon, missä näitä 0 tavun tiedostoja on, on tiedostojen deletointi ongelmallista, koska tiedoston kohdalle mentäessä koittaa explorer sitten avata thumbnailia, ja jää ikilooppiin tähän funktioon. File pysyy siis käytössä, eikä sitä voi poistaa.

Tällä hetkellä hoidan homman menemällä cygwiniin, ja ajamalla komennon find /kuvat/ -type f -size 0 -exec rm "{}" ';' mutta tuo ei ole ihan se kaikkein käyttäjäystävällisin tapa. Sama ongelma (thumbnailin luonti jumittaa tiedoston) vaivasi myös aikoinaan divx-tiedostoja, jolloin rekisteristä piti poistaa assosiointi tiettyyn kirjastoon; olisiko sama keino käytettävissä myös näiden Raw-kuvien kanssa? Tosin menettäisikö silloin myös nuo thumbnailit?

Microsoftin knowledge database ei osannut kertoa oikein mittään, OEM-windows niin MS itse ei vastaa tukiasioihin ja pitäisi soittaa Fujitsulle Suomeen maksulliseen numeroon kun oleskelen itse Thaimaassa, niin yhtälö on vähän ikävä. Olisiko jollain vinkkiä? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Suositut

Back
Ylös Bottom