Pieni olkapäävaiva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikoro
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Mitä kannattaisi tehdä jos käsipainoja sivulle ja varsinkin suoraan eteenpäin nostettaessa, toisessa olkapäässä tuntuu sellasta pientä muljahtelua ja naksumista. Ei mitään kovin suurta kipua. Tuo olkapää on ottanut hittiä aikoinaan kun tuli breikkiä harrasteltua muutama vuosi, niin sen päälle tuli hypättyä kerta jos toinenkin erilaisissa liikkeissä...

Eli pitäskö mun jotenkin välttää noita liikkeita (en ole kauaa salilla käyny, teen kohtuu pienillä painoilla vielä, pitkiä sarjoja) vai jatkaa tekemistä kevyesti, niin jospa se olkapää vahvistuisi ja lopettaisi tuon "naksumisen"? Pitäisköhän varmuuden vuoksi treenata kiertäjäkalvosimet kovaan kuntoon? Olkapää on sellanen laite mitä ei haluaisi laittaa lopullisesti rikki :down:

Naksuminen ei sinällään ole pahasta, jos ei ole kipua. Mutta käsittääkseni sitä kipuakin oli, niin jättäisin kyllä ne kipua aiheuttavat liikkeet pois, tai tekisin sitten erittäin varovaisesti, huolellisella tekniikalla ja pikkupainoilla kuntouttamismielessä.

Joo, nyt on alussa sellanen fiilis tietenkin et hitot mitään varotaan, kun ei kunnolla siis mikään paikka ole paskana. Et tehdään vaan ihan täysillä jne. Mut sitten kun olen lukenut juttuja näistä muiden olkapäävammoista, niin olen tullu muihin aatoksiin. En todellakaan halua rikkoa yhtään mitään. Taidanpa tehdä tyyliin jollain 2.5:lla todella varovaisesti näin alkuun. Toivotaan et jospa lihakset vahvistuu, niin se olkapää pysyy paremmin paikoillaan :thumbs:

Miksan sanoi:
Joo, nyt on alussa sellanen fiilis tietenkin et hitot mitään varotaan, kun ei kunnolla siis mikään paikka ole paskana. Et tehdään vaan ihan täysillä jne. Mut sitten kun olen lukenut juttuja näistä muiden olkapäävammoista, niin olen tullu muihin aatoksiin. En todellakaan halua rikkoa yhtään mitään. Taidanpa tehdä tyyliin jollain 2.5:lla todella varovaisesti näin alkuun. Toivotaan et jospa lihakset vahvistuu, niin se olkapää pysyy paremmin paikoillaan :thumbs:

Joo se ei ole kivaa kun olkapää menee rikki,mulla muljahtelee itsestään pois paikoiltaan kun potkunyrkkeilyssä se lähti sparratessa sijoiltaan.Ekan kerran se meni 3 vuotta sitten,1 vuosi meni ja luulin että se on täysin kunnossa.Vähä reilu kuukausi sitten sparrasin valmentajan kanssa ja mielessä oli vielä että nyt mä näytän perkele..no yritin täysillä lyödä yläkoukkua niin taas muljahti se leikattu käsi,vittu että sattu!Kesti pari tuntia ennen kuin pääsin ees asialliseen hoitoon,aluks eivät yksityisellä uskaltaneet sille tehä mitään ku se oli jo leikattu,no antoivat kipupiikin ja PEIJAKSEEN!! jonoon,vittu siellä sai olla lähemmäs tunnin(tää siis sisälty tohon pariin tuntiin) olkapää alas valahtaneena enne ku ottivat sisään.Jeps eli varovainen sen olkapään kanssa,ku se kerran menee ei siitä kai entisen veroista tule..

Nyt oottelen taas leikkaukseen menoa ja käsi saattaa lähteä milloin tahansa taas sijoiltaan,no oon päässy kuitenki treenaamaan punteilla,potkunyrkkeilyn joudun kai lopettaa..

Miksan sanoi:

Mun mielestä jos kipua ei ole voit varovasti tosiaan niillä kevyillä painoilla lähteä tekemään. Yleensäkin nivelten naksuminen on normaalia ja vaaratonta. Esilämmittely voi auttaa myös. Mutta jos olkapää muljahtelee ja sattuu niin kannattanee tutkituttaa mikä olkapäässä on vikana. :thumbs:

mulla on kans kummatki olkapäät sellasii että muljahtaa helpost... nii onko mahollista että esim. jos otan penast 120kg nii muljahtaa olkapää... :o

Miksan sanoi:
Mitä kannattaisi tehdä jos käsipainoja sivulle ja varsinkin suoraan eteenpäin nostettaessa, toisessa olkapäässä tuntuu sellasta pientä muljahtelua ja naksumista. Ei mitään kovin suurta kipua. Tuo olkapää on ottanut hittiä aikoinaan kun tuli breikkiä harrasteltua muutama vuosi, niin sen päälle tuli hypättyä kerta jos toinenkin erilaisissa liikkeissä...

Eli pitäskö mun jotenkin välttää noita liikkeita (en ole kauaa salilla käyny, teen kohtuu pienillä painoilla vielä, pitkiä sarjoja) vai jatkaa tekemistä kevyesti, niin jospa se olkapää vahvistuisi ja lopettaisi tuon "naksumisen"? Pitäisköhän varmuuden vuoksi treenata kiertäjäkalvosimet kovaan kuntoon? Olkapää on sellanen laite mitä ei haluaisi laittaa lopullisesti rikki :down:
Itellä leikattiin olkapää kesällä 04, kuntoutuksen aloitin talvellä 04 ja alkuun oli tuskaa olkapää liikkeitten kanssa ja kipua tuntui noin 2kk jonka jälkeen ei ole kipua ollut... otin sillo alkuun rauhassa kuntouttaen ja nyt on pikkuhiljaa voinu nostella sarjapainoja ja ei mitään hätää olkapään kanssa ollu! Niin ja ennen leikkausta käsi lähti paikoiltaan 7 krt ja punttia tehdessä muljahteli kokoajan...

Mulla oli pari kuukautta sitten vasen olkapää kipeänä tehtäessä vipunostoja maaten. No pidin sitten taukoa ko. liikkeestä pari viikkoa ja sitten kun aloin tekemään sitä taas niin eipä ole kipuja enään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom