Pieni flunssa ja treeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt alko jo toinen viikko, kun on kurkku kipeä, välillä ääni pois ja nenä hieman tukossa, mutta ei mitään kummempaa. Ekan viikon pidin paussia treenistä ja nyt mietityttää, että kannattaakohan sitä alkaa treenaamaan, vaikka tollasta pientä onkin, kun kuumettakaan ei oo ollu ollenkaan. Ei oikeen huvittais olla tällasen takia kahta viikkoa treenaamatta, kun ei sinänsä mitään estettä ole...

Pieni flunssa ja treeni... Mä sanoisin, että kevyttä treeniä vois vetää. Mullakin on nyt ja on ennenkin ollu tollassta ja kevyesti oon ottanu niin se on menny ohi ja treenit ei oo häiriintyny sit pahemmi. Järki mukana kun treenaa, niin ei pitäis pahentua.

ps. kannattaa nukkua paljon. auttaa mulla :)

Kyllä yöuni jää pakostikki vähiin, kun on niin paljo hommaa ja kouluun saa heräillä aina ennen 7.00. Ei taida sitä mahdollisuutta olla, mutta kai sitä kevyen treenin vois vetästä sitte...

Lepää flunssat pois vaikka se vaikealta tuntuisikin.

Itselläni oli tapana treenailla vastaavanlaisissa tilanteissa. Asialle tuli kuitenkin stoppi sen jälkeen, kun kerran epäiltiin sydänlihaksen tulehdusta (olin siis treenaillu kipeenä). Vaikkei tulehdusta ollut, niin EKG-käyrän ottaminen oli siinä määrin mieleenpainuva kokemus, että vastedes en treenaile, jos olen vähänkin kipeenä.

Lepoa ja ruokaa vaan kunnolla, niin flunssat lähtee ja virtaa riittää tulevissa treeneissä! Mitään et menetä vaikka vielä viikon huilaat.

jüzz sanoi:
Kyllä yöuni jää pakostikki vähiin, kun on niin paljo hommaa ja kouluun saa heräillä aina ennen 7.00. Ei taida sitä mahdollisuutta olla, mutta kai sitä kevyen treenin vois vetästä sitte...
Oot pari päivää poissa koulusta, niin voit levätä.

yajo sanoi:
Oot pari päivää poissa koulusta, niin voit levätä.
Koeviikot päällä niin siks toi ei oo nyt oikeen vaihtoehto, mutta kai mä sitten vaan lepäilen ja tankkaan kunnolla.

jüzz sanoi:
Nyt alko jo toinen viikko, kun on kurkku kipeä, välillä ääni pois ja nenä hieman tukossa, mutta ei mitään kummempaa. Ekan viikon pidin paussia treenistä ja nyt mietityttää, että kannattaakohan sitä alkaa treenaamaan, vaikka tollasta pientä onkin, kun kuumettakaan ei oo ollu ollenkaan. Ei oikeen huvittais olla tällasen takia kahta viikkoa treenaamatta, kun ei sinänsä mitään estettä ole...

juuh.. itelläki lykkäs flunssan, mutta ei onneksi kurkku ole kipeä, kai se on vaan laiskoteltava. Sillä tiedän, että kun lihakset tämän flunssan kanssa saan kipeeksi niin ne on helposti puol viikkoa kipeenä, jopa viikonki. :)

Et vaan yksinkertaisesti treenaa.. Kaksi viikkoa ei vielä liikauta sun tuloksias tahi muutakaan miinuksille. Päin vastoin.. antaa vaan lisää virtaa seuraavaan treeniin, jonka voit täysillä vetästä. Tietysti sen flunssan jälkeen kannattaa vetästä sellanen kevyt kierto ja sitten turbot päälle.

Paranemisia.. :thumbs:

Älä treenaa kipeänä. Paranet nopeammin ja pääset taas tositoimiin. Itse reenasin flunssassa ja tauti vain jatkui ja jatkui...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa mieltä! Nimittäin omien kokemuksien jälkeen voin sanoa että pahimassa tapauksessa et pääse taudista pitkään aikaan eroon jos alat treenailemaan liian aikaisin.

Järkevin tapa on olla kokonaan treenaamatta. Itse en treenaa ollenkaan jos on kurkkukipeä mutta pienessä nuhassa treenailen, koska jos olisin kaikki nämä nuhat pois salilta joutuisin lepäämään varmaan 2-4kk vuodessa. En tiedä mistä johtuu mutta tuntuu että varsinkin näinä flunssa aikoina on aina semmoinen pieni nuha päällä, johon on tosin jo jollailailla tottunut.

Ja asia, mitä juuri kukaan ei tunnu muistavan, että jos menee kipeenä salille, niin siinä saattaa tartuttaa taudin muihiin treenaajiin. Mutta muutenkin ehdottomasti huilia, kunnes taudit lähtee. Tosin joskus pieni flunssa meinaa jäädä päälle viikoksi kunnon flunssan jälkeen jos vaan makoilee, joten pieni kävelylenkki tai tmv. saattaa auttaa taudin loppuvaiheessa. Vai mitä muut ovat mieltä?

Kevyttä aeroobista vaan peliin heti kun kroppa sallii ja olo alkaa oleen terve. Mutta muistaa sitten että KEVYTTÄ, eli ei mitään juoksulenkkiä, eikä muutenkaan olisi syytä kovin hengästyä. Ennemmin lähteen nautiskelemaan siitä ulkoilmasta.

Näin keväällä, jos et ole vielä hommaa tehnyt, niin kevyestä aerobisesta käy myös pieni pyöräretki, jonka yhteydessä säätää vaihteet kuntoon ja rasvaa liikkuvia osia.

Treenaaminen on ehdottomasti pannassa kun sairastaa. Normaalia liikkumistakin tulisi vähentää tällöin. On kuitenkin hankala yksiselitteisesti määritellä koska ihminen on riittävän terve tai liian sairas, jossain vaiheessahan treenaaminen on taas aloitettava sairauden jälkeenkin. Vaikken olekaan allerginen, nenäni saattaa näin keväisin vuotaa ilmassa olevan pölyn vuoksi. Koska allergioita ei ole minulla todettu, on hankala tietää olenko sairastumassa. Flunssa ei myöskään ole kovin suppea määritelmä, se voi oireilla pelkkänä nenän vuotamisena tai pakottaa sängynpohjalle nostaen 39 asteen kuumeen. Jokainen pystyy ainoastaan itse määrittelemään onko kykenevä harjoittelemaan, riskit pitää kuitenkin tiedostaa.

Mä erotan oikean flunssan jostain allergisesta niiskuttamisesta tai vastaavasti yleisesti vetelällä, paskalla ja voimattomalla ololla. Treeni ei vaan kulje ja silloin sitä tietää että nyt taukoa kehiin.

Timba79 sanoi:
Mä erotan oikean flunssan jostain allergisesta niiskuttamisesta tai vastaavasti yleisesti vetelällä, paskalla ja voimattomalla ololla. Treeni ei vaan kulje ja silloin sitä tietää että nyt taukoa kehiin.

Mä taas en aina erota, vuodenajasta voi jotain kuitenkin päätellä. Kuumetta voi olla 38 ja olo on sellainen että treeneihin voisi lähteä. Toisaalta olo voi olla täysin voimaton ilman mitään oireita ja kas kummaa, seuraavana päivänä ollaan kunnolla kipeitä. Päätöksen treeneihin lähtemisestä teen niin yleisen olotilan kuin muidenkin oireiden perusteella. Jos treeni ei kulje niin silloin on tosiaankin tauko paikallaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom