Pick Up Käyttöautona

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
31.3.2004
Viestejä
388
Mikä olisi edullisin jenkkilava käyttöautona vai onko ylipäätään siihen? Olisko diisseli ja paljon vero on jos rek. henkilöautoksi tai kuorma-autoksi? Entäs vakuutukset?
Kiehtoneet aina nuo jenkkilavat ja muut "isot" louskut ja varmaanki jossai vaiheessa sellane pitää hommata:D Onko monella jokapäiväsessä ajossa näitä tai muita jenkkilouskuja, kertokaa kokemuksianne?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ajoneuvovero diesel henkilöautossa = perusvero+käyttövoimavero. Perusvero on ennen 2002 rekisteröidyssä 3500kg kokonaismassalla 485€ vuodessa (2002 jälkeen päästöjen mukaan), käyttövoimavero 6,7snt x kokonaismassan satojen kilojen määrä x365pv, yhteensä siis ihan vitusti, jotain 1300€. Noitahan jopa löytyy joskus henkilöautoksi rekisteröitynä.:wtf:

Kuorma autolle ajoneuvovero = käyttövoimavero. Alle 12 tonnin kokonaismassalla, kahdella akselilla ja ilman perävaunun vetoa kuorma-auton käyttövoimavero on 1snt x kokonaismassan satojen kilojen määrä, kokonaismassan ollessa 4tonnia vero on siis 40 senttiä päivässä, koko vuodelta 146€.

Korjatkaa jos olen väärässä, en ole noita verojuttuja hirveesti lueskellut kun ovat niin masentavia tekstejä :D

Dieselillähän noi vehkeet varmaan kannattaa ottaa. Kulutusksetkaan ei taida dieselillä olla niin älyttömiä kuin jotkut luulee, tarkemmin en uskalla sanoa kun ei ole itse tullut nähtyä niitä kulutuksia. Hyviä yleisvehkeitä varmaan kyllä ovat, ainoa vaan ettei parkkihalleissa kikkailu ehkä maistu jos auton pituus on seitsemättä metriä...
 
Pick up on oma pieni unelma myös, mutta ei tosiaankaan mikään "järkipeli", koska oikeasti lavalla ei ole itselleni mitään käyttöä. Takapenkit ovat yleensä ahtaat ellei ole tupla cabiini. Ja jos ei ole lavakatetta, niin takapenkit toimii pienenä "takakonttina" esimerkiksi sateella. Ehdottomasti kattoisin kuorma-autoksi luokiteltuja diesel pick uppeja, verotuksen takia, eli Ramit ja Silveradot, F250 ->.. Huoltohinnoista sen verran, että tuplaturbon huolto maksoi tuttavan jenkki pick uppiin vajaa 2000e. Eli ei ole mitään Corollan huoltohintoja tiedossa...

Poikamiehelle kuitenki varmasti mukava munanjatke (minä mukaanlukien) :hyvä:

Edit. Ja juu, ei oo oikee asiaa parkkihalleihin tai prisman parkkiruutuihin ruuhka-aikaan. Kulutus matka-ajossa 10-12l/100km, kaupungissa pääsee 20l asti..
 
Ajoneuvovero diesel henkilöautossa = perusvero+käyttövoimavero. Perusvero on ennen 2002 rekisteröidyssä 3500kg kokonaismassalla 485€ vuodessa (2002 jälkeen päästöjen mukaan), käyttövoimavero 6,7snt x kokonaismassan satojen kilojen määrä x365pv, yhteensä siis ihan vitusti, jotain 1300€. Noitahan jopa löytyy joskus henkilöautoksi rekisteröitynä.:wtf:

...

Nyt sekoitit paketti- ja henkilöautojen veroitukset, eli pakettiautossa käyttövoimavero on 0.9snt/pv*kokonaismassan sadat kilot eli 3500kg pakulla dieselvero ~127e vuodessa.

Jos pakettiauto on rekisteröity ennen 2008, niin päästöperustainen ajoneuvovero menee kokonaismassan mukaan ja esim. 3500kg autolla on tuon 485e. Eli yhteensä 612e

Edit. vai tarkottiko Lefis nimenomaan, että olis henkilöautoksi rekisteröity pick-up?
 
Oletko minkä ikäistä/hintaista autoa hommaamassa? Mulla on ollut nyt vähän reilu neljä vuotta käyttiksenä '95 Dodge Ram 2500, koneena tuttu ja turvallinen 12 venttiilinen Cummins 6B. Ihan ok laite toi on ollut, pääosin toiminutkin ihan kivasti. Rahaa näihin saa halutessaan menemään just niin paljon kuin hyvältä tuntuu, onpa mullakin mennyt jokunen euro, osa vikojen korjailuun ja valtaosa rakenteluun. Oikeastaan ainoa asia mitä tohon kaipaisin on takaovet, tolla kaksovisella on takapenkille kulku vähän sähläämistä jos on enemmän rytmiryhmää kyydissä.

Kaikkein pienimmät parkkihallit joutuu jättämään väliin, mutta esimerkiksi perheostoshelvettien parkkihalleissa ja normaaleilla parkkiksilla ei ole sen kummempia vaikeuksia, vakiovarusteena noissa kaikissa amerikkalaisissa on kääntyvät etupyörät ja sivupeilit. Esimerkiksi Jumbon parkkihalliin mahtuu ihan hyvin, välillä saa jopa osumaan ykkösellä ruutuun, joskus joutuu vähän vekslaamaankin. Tietysti jos apupyörällisen hommaa, niin silloin leveys alkaa haittaamaan ruutuun pakittelussa enemmänkin, sinkkupyöräiset mahtuu ihan kohtalaisesti ruutuun. Kivahan tommonen pikkari on siinäkin mielessä että sen sieltä parkkikselta löytää kun ei hirveän helposti sulaudu massaan. Hilpeitä tilanteita on mullakin riittänyt kun autolle kävelee ja siinä vieressä joku posettaa ja toinen ottaa kuvaa, useamman kerran vieläpä tapahtunut.


Huoltohinnoista sen verran, että tuplaturbon huolto maksoi tuttavan jenkki pick uppiin vajaa 2000e. Eli ei ole mitään Corollan huoltohintoja tiedossa...
Vissiin 6.4l Fordi kyseessä? Niissähän tuo huoltaminen on tehty helpoksi ja halvaksi jo suunnittelupöydällä, isompia moottorille tai vaihteistolle tehtäviä huoltoja varten joutuu hytin nostamaan ylös rungolta. Eli tuntiveloitus juoksee kun koppaa kammetaan taivaisiin, Letukalla tai Dodgella ei ihan moiseen ole tarvetta. Jos taas on jostain aftermarket-föönisetistä kyse, niin melko ymmärrettävää että autossa jossa teho on kaksin-kolminkertaistunut alkuperäisestä, huollotkin ovat vähän hinnakkaampia.
 
Zone-sarja -42%
Vissiin 6.4l Fordi kyseessä? Niissähän tuo huoltaminen on tehty helpoksi ja halvaksi jo suunnittelupöydällä, isompia moottorille tai vaihteistolle tehtäviä huoltoja varten joutuu hytin nostamaan ylös rungolta. Eli tuntiveloitus juoksee kun koppaa kammetaan taivaisiin, Letukalla tai Dodgella ei ihan moiseen ole tarvetta. Jos taas on jostain aftermarket-föönisetistä kyse, niin melko ymmärrettävää että autossa jossa teho on kaksin-kolminkertaistunut alkuperäisestä, huollotkin ovat vähän hinnakkaampia.

Muutaman vuoden vanha silverado.

Sitten on tämmönenkin malli myynnissä mikä menee omasta mielestä jo ehkä hieman yli: http://www.nettiauto.com/ford/f250/3825563

Olen nähnyt tämän f650:n Helsingissä, ja voin sanoa että se on ISO.
 
Oletko minkä ikäistä/hintaista autoa hommaamassa? Mulla on ollut nyt vähän reilu neljä vuotta käyttiksenä '95 Dodge Ram 2500, koneena tuttu ja turvallinen 12 venttiilinen Cummins 6B. Ihan ok laite toi on ollut, pääosin toiminutkin ihan kivasti. Rahaa näihin saa halutessaan menemään just niin paljon kuin hyvältä tuntuu, onpa mullakin mennyt jokunen euro, osa vikojen korjailuun ja valtaosa rakenteluun. Oikeastaan ainoa asia mitä tohon kaipaisin on takaovet, tolla kaksovisella on takapenkille kulku vähän sähläämistä jos on enemmän rytmiryhmää kyydissä.

Kaikkein pienimmät parkkihallit joutuu jättämään väliin, mutta esimerkiksi perheostoshelvettien parkkihalleissa ja normaaleilla parkkiksilla ei ole sen kummempia vaikeuksia, vakiovarusteena noissa kaikissa amerikkalaisissa on kääntyvät etupyörät ja sivupeilit. Esimerkiksi Jumbon parkkihalliin mahtuu ihan hyvin, välillä saa jopa osumaan ykkösellä ruutuun, joskus joutuu vähän vekslaamaankin. Tietysti jos apupyörällisen hommaa, niin silloin leveys alkaa haittaamaan ruutuun pakittelussa enemmänkin, sinkkupyöräiset mahtuu ihan kohtalaisesti ruutuun. Kivahan tommonen pikkari on siinäkin mielessä että sen sieltä parkkikselta löytää kun ei hirveän helposti sulaudu massaan. Hilpeitä tilanteita on mullakin riittänyt kun autolle kävelee ja siinä vieressä joku posettaa ja toinen ottaa kuvaa, useamman kerran vieläpä tapahtunut.



Vissiin 6.4l Fordi kyseessä? Niissähän tuo huoltaminen on tehty helpoksi ja halvaksi jo suunnittelupöydällä, isompia moottorille tai vaihteistolle tehtäviä huoltoja varten joutuu hytin nostamaan ylös rungolta. Eli tuntiveloitus juoksee kun koppaa kammetaan taivaisiin, Letukalla tai Dodgella ei ihan moiseen ole tarvetta. Jos taas on jostain aftermarket-föönisetistä kyse, niin melko ymmärrettävää että autossa jossa teho on kaksin-kolminkertaistunut alkuperäisestä, huollotkin ovat vähän hinnakkaampia.
Ehkä joku 10000e vois laittaa sit kun on sen aika ei nyt varmaa 2vuotee ole mitään toivoo paitsi jos jostain rahaa sattuu tarpeeks tulee nii vaikka heti sitten. Onko takatilat miten isot? Omaan käyttöön suurimmaksi osaksi tulis mut jos joskus pennut haluu tulla kyytiin tai jotai, eukolla oma auto sillä suurimmaksi osaksi liikutaan että ei mikää "tila-auto" tarvitse olla. Sulla kun tuota kokemusta noista on niin onko vikoja enemmän vai vähemmän verrattuna normi autoihin ja onko katsastuksista miten menny läpi? Entäs vara-osat ja niiden saatavuus? Paljonko vakuutukset ja dieselvero? ja jos mahdollista nii laitahan ramista kuvia.
 
Joo sitä mä hain. Niitäkin löytyy esim.: http://www.nettiauto.com/ford/f250/3654034

Tossa on muuten kokonaismassa "vain" 3100kg Luulin että pitäis olla 3500kg ennenkuin edes vois rekisteröidä kuorkiks.
Tossa on näemmä ollut tuttu katsastusmies kilvittämässä autoa, jos otteessa todella on noi painot mitä myynti-ilmoituksessa kerrotaan. 1 ton pikappien kokonaispainot heiluvat 5 tonnin tietämillä ja omapainokin noilla Foordeilla on pitkälle yli 3 tonnia. Suomessahan ei voi autoja kilvittää muille kuin valmistajan hyväksymille painoille, eli sille kokonaispainolle mitä ovitarrassa lukee. Seuraavalla leimalla kun onkin eri katsastusmies kuin ennen, muuttuu tonkin auton kokonais- ja omapainot oikeiksi, jolloin enää ei ajeta ilman C-korttia ja naftaverokin hieman pompsahtaa.

Muutaman vuoden vanha silverado.
Ok, eli aftermarket-setistä siis kyse. Tossa vaiheessa kun ahtopainettakin on jotakin 4 ja 5 bar välillä, on viatkin usein vähän vakiota hinnakkaampia. Mutta joutunee M-bemaritkin painamaan kaasun ihan pohjaan asti jos tosta letukasta ohi haluavat, eli saahan sille rahalle vastinettakin ;)

Ehkä joku 10000e vois laittaa sit kun on sen aika ei nyt varmaa 2vuotee ole mitään toivoo paitsi jos jostain rahaa sattuu tarpeeks tulee nii vaikka heti sitten. Onko takatilat miten isot? Omaan käyttöön suurimmaksi osaksi tulis mut jos joskus pennut haluu tulla kyytiin tai jotai, eukolla oma auto sillä suurimmaksi osaksi liikutaan että ei mikää "tila-auto" tarvitse olla. Sulla kun tuota kokemusta noista on niin onko vikoja enemmän vai vähemmän verrattuna normi autoihin ja onko katsastuksista miten menny läpi? Entäs vara-osat ja niiden saatavuus? Paljonko vakuutukset ja dieselvero? ja jos mahdollista nii laitahan ramista kuvia.

Ok, eli sullakin valinta osunee tonne rippikouluikäisiin kuten mullakin (siis autosta kyse). Letukalla ja Fordilla on ton ikäisissä tarjolla myös Crew Cabia, joissa takatilat on isommat kuin yhdessäkään S-Mersussa tai 7-Bemarissa. Toi Dodgen Club Cab mikä mullakin on, on jalkatiloiltaan melko onneton, varmaankin samaa luokkaa kuin 2/3-ovisissa henkilöautoissa. Leveyssuunnassa taas tilaa on reilusti, eli kolme aikuista miestä mahtuu leveyden puolesta ihan ongelmitta olemaan kyydissä. Letukan ja Fordin Extended Cab on tiloiltaan vastaava, en tosin ole kummankaan takapenkillä ite istunut, mutta ei ne kaukana toisistaan ole. On tuolla munkin auton takapenkillä usein jengi istunut 500km suuntaansa, mutta ne ei ihan selvinpäin ole olleet siellä.

Mitä vikoihin ja varaosiin tulee, niin jenkeissähän noi pikapit on työkaluja siinä missä Suomessa joku Hiase, eli aika varmaa tekniikkaa ovat. Omat tyyppivikansa on kaikissa, mutta ei noi mitenkään erityisen vikaherkkiä ole, kunhan vaan löytää hyvän yksilön. Leimalla on selvinnyt aika pienellä laitolla, palloniveliä, raidetangon päätä, käsijarruvaijeria ja muuta sellaista mikä alkaa melkein puoli miljoonaa kilsaa ajetussa autossa olemaan ajankohtaista. Vakio automaattilaatikko on Dodgessa melko nopeasti vainaa jos alkaa virittelemään, mulla on sekin tehty uusiksi, siihen menee muutama toimintatonni. Normaaleja varaosia saa Suomesta nykyään melko kattavasti, monesti ovat vielä ihan järkihintaisiakin. Jos taas ei Suomesta saa tai ovat täällä kalliita, niin esimerkiksi RockAutosta kamat tulee viikon sisään kotiovelle. Kalliimpia osat ovat joka tapauksessa kuin samanikäiseen Korollaan, mutta eivät ainakaan mun mielestä mitenkään poskettoman kalliita. Naftavero on mulla sen vajaa 150 euroa vuodessa, liikenne + osakasko muistaakseni 800 nurkilla jollain parinkympin boonuksilla.

Kuvia kun kaipailtiin niin tossa yksi

IMG_09482.jpg


ja lisää löytyy täältä
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pari kertaa oon autos liikenteessä nähnytkin (tuskin toista samanlaista kellään) ja on kyllä hyvä väriyhdistelmä toi keltanen ja mustat vanteet. Esim. kromivanteet ei omasta mielestä sovi lainkaan tollasiin työkone henkisiin avolavoihin.
 
Tossa on näemmä ollut tuttu katsastusmies kilvittämässä autoa, jos otteessa todella on noi painot mitä myynti-ilmoituksessa kerrotaan. 1 ton pikappien kokonaispainot heiluvat 5 tonnin tietämillä ja omapainokin noilla Foordeilla on pitkälle yli 3 tonnia. Suomessahan ei voi autoja kilvittää muille kuin valmistajan hyväksymille painoille, eli sille kokonaispainolle mitä ovitarrassa lukee. Seuraavalla leimalla kun onkin eri katsastusmies kuin ennen, muuttuu tonkin auton kokonais- ja omapainot oikeiksi, jolloin enää ei ajeta ilman C-korttia ja naftaverokin hieman pompsahtaa.


Ok, eli aftermarket-setistä siis kyse. Tossa vaiheessa kun ahtopainettakin on jotakin 4 ja 5 bar välillä, on viatkin usein vähän vakiota hinnakkaampia. Mutta joutunee M-bemaritkin painamaan kaasun ihan pohjaan asti jos tosta letukasta ohi haluavat, eli saahan sille rahalle vastinettakin ;)



Ok, eli sullakin valinta osunee tonne rippikouluikäisiin kuten mullakin (siis autosta kyse). Letukalla ja Fordilla on ton ikäisissä tarjolla myös Crew Cabia, joissa takatilat on isommat kuin yhdessäkään S-Mersussa tai 7-Bemarissa. Toi Dodgen Club Cab mikä mullakin on, on jalkatiloiltaan melko onneton, varmaankin samaa luokkaa kuin 2/3-ovisissa henkilöautoissa. Leveyssuunnassa taas tilaa on reilusti, eli kolme aikuista miestä mahtuu leveyden puolesta ihan ongelmitta olemaan kyydissä. Letukan ja Fordin Extended Cab on tiloiltaan vastaava, en tosin ole kummankaan takapenkillä ite istunut, mutta ei ne kaukana toisistaan ole. On tuolla munkin auton takapenkillä usein jengi istunut 500km suuntaansa, mutta ne ei ihan selvinpäin ole olleet siellä.

Mitä vikoihin ja varaosiin tulee, niin jenkeissähän noi pikapit on työkaluja siinä missä Suomessa joku Hiase, eli aika varmaa tekniikkaa ovat. Omat tyyppivikansa on kaikissa, mutta ei noi mitenkään erityisen vikaherkkiä ole, kunhan vaan löytää hyvän yksilön. Leimalla on selvinnyt aika pienellä laitolla, palloniveliä, raidetangon päätä, käsijarruvaijeria ja muuta sellaista mikä alkaa melkein puoli miljoonaa kilsaa ajetussa autossa olemaan ajankohtaista. Vakio automaattilaatikko on Dodgessa melko nopeasti vainaa jos alkaa virittelemään, mulla on sekin tehty uusiksi, siihen menee muutama toimintatonni. Normaaleja varaosia saa Suomesta nykyään melko kattavasti, monesti ovat vielä ihan järkihintaisiakin. Jos taas ei Suomesta saa tai ovat täällä kalliita, niin esimerkiksi RockAutosta kamat tulee viikon sisään kotiovelle. Kalliimpia osat ovat joka tapauksessa kuin samanikäiseen Korollaan, mutta eivät ainakaan mun mielestä mitenkään poskettoman kalliita. Naftavero on mulla sen vajaa 150 euroa vuodessa, liikenne + osakasko muistaakseni 800 nurkilla jollain parinkympin boonuksilla.

Kuvia kun kaipailtiin niin tossa yksi

IMG_09482.jpg


ja lisää löytyy täältä
Täytyy sanoa että hieno on:rock: Kunnon äijä peli, varmasti katseet kääntyy ajaa missä tahansa. Ootko ite korottanu ja onko minkä verran kaakkeja ja vääntöö vakiona ja onko tuo vakio? Jääkö kaupungissa jalkoihin:D
 
Pari kertaa oon autos liikenteessä nähnytkin (tuskin toista samanlaista kellään) ja on kyllä hyvä väriyhdistelmä toi keltanen ja mustat vanteet. Esim. kromivanteet ei omasta mielestä sovi lainkaan tollasiin työkone henkisiin avolavoihin.
Ei se kromi sovi oikein mihinkään autoon :D Täysin samanlaista ei löydy mistään, eli etköhän sä ole meikäläisen bongannut. Vaikka onpa tuo joskus sekoitettu samanväriseen F150 Raptoriinkin, se tosin meni ihan värin perusteella se veikkaus

Täytyy sanoa että hieno on:rock: Kunnon äijä peli, varmasti katseet kääntyy ajaa missä tahansa. Ootko ite korottanu ja onko minkä verran kaakkeja ja vääntöö vakiona ja onko tuo vakio? Jääkö kaupungissa jalkoihin:D
Kiitos, kiva että istuu muidenkin kuin vain omaan silmään. Vakiona toi on todella rauhallinen, tehdas lupaa järisyttävät 160 hevosvoimaa ja vääntöä karvan alle 550Nm, varttimaililla kuluu aikaa varmaan toista minuuttia. Ei toi mun auto vieläkään ole nopeaa nähnytkään, mutta nykyään pysyy jotenkin jo muun liikenteen rytmissä. Ei ole penkitetty, mutta amerikan joet on vastaavalla kokoonpanolla saaneet irti jotain vähän reilua 300 heppaa ja 1000 Newtonia takapyöriltä. Racechronolla mitattiin nollasta sataan ajaksi 9,1 sekuntia, eli semmoista verkkaisten perheautojen tasoa.

Ite olen korotukset ja pääosan muustakin hilkkeestä ja kilkkeestä asentanut, mulle tullessaan auto oli kutakuinkin tämän näköinen
 
Ei se kromi sovi oikein mihinkään autoon :D Täysin samanlaista ei löydy mistään, eli etköhän sä ole meikäläisen bongannut. Vaikka onpa tuo joskus sekoitettu samanväriseen F150 Raptoriinkin, se tosin meni ihan värin perusteella se veikkaus


Kiitos, kiva että istuu muidenkin kuin vain omaan silmään. Vakiona toi on todella rauhallinen, tehdas lupaa järisyttävät 160 hevosvoimaa ja vääntöä karvan alle 550Nm, varttimaililla kuluu aikaa varmaan toista minuuttia. Ei toi mun auto vieläkään ole nopeaa nähnytkään, mutta nykyään pysyy jotenkin jo muun liikenteen rytmissä. Ei ole penkitetty, mutta amerikan joet on vastaavalla kokoonpanolla saaneet irti jotain vähän reilua 300 heppaa ja 1000 Newtonia takapyöriltä. Racechronolla mitattiin nollasta sataan ajaksi 9,1 sekuntia, eli semmoista verkkaisten perheautojen tasoa.

Ite olen korotukset ja pääosan muustakin hilkkeestä ja kilkkeestä asentanut, mulle tullessaan auto oli kutakuinkin tämän näköinen

Aika mielenkiintoista, raptori on todella erinäköinen, ainakin se uus enkä tiedä että niitä olis muita vuosimalleja.
9,1 sekuntia on muuten todella kunnioitettava lukema tollaselle autolle, luulis myös tuntuvan noin korkeessa autossa kiihtyvyys! Hitaammat autot ei näe edes niitä kuuluisia takavaloja kun kaikki peittyy pakokaasuun :D
 
No joo, se Raptoriin sekoittaminen oli sivusilmällä nähty kehällä vastaan ajanut auto, eli oli ihan värin perusteella veikannut että mun autosta olis kyse. Noi mun auton kiihtyvyyslukemat ei kylläkään mitää kummoisia ole, uudet menee jo vakiokuntoisina paljon kovempaa, puhumattakaan sitten ihan perusmuutoksilla moottorinohjaukseen ja kaasujen kulkuun. Mustaa savua tietysti on tarvittaessa tarjolla, eli voi se valokuvissa näyttää nopealta :hyper: Nyt tolla pysyy kuitenkin ihan kivasti muun liikenteen mukana vaikka olisi kärrykin perässä ja ohitukset luonnistuu melko mukavasti, eli huomattavasti mukavampi toi on ajella kuin ihan vakiolaite
 
On kyllä Ghostriderin Rami erittäin tyylikäs! Minkäslainen kulutus /100km?
Kiitos. Kulutus on riittävä, kesällä meni johonkin 15 litran pintaan seka-ajossa, nyt talvella on pyörinyt 16-25 litrassa, riippuen vähän kuinka paljon on lyhyttä pätkäajoa ja lumenauraamista ollut ohjelmassa. Auratessa varsinkin kulutus pompsahtaa kummasti, se kun on sellaista edestakas pyörimistä ja painoakin silloin on tonnin verran enemmän kuin tyhjänä ajellessa

Mä ostin just Dodge Ram:in. Hemi kone ja oikeestaan kaikki lisävarusteet. Hauska peli, suosittelen.
Tossa huono kuva: http://bayimg.com/AaEjDaaDf
On kyllä siisti laite, neloskoppanen on aika tavalla jyhkeämmän näköinen kuin edeltävät korimallit
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom