phuket vs pattaya

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valio
  • Aloitettu Aloitettu
Uh, Khao San Roadilla tuli käytyä itse viime perjantaina.. reppumatkalaisia ja hiton juopuneita brittejä koko katu täynnään, varmaan 1/5 oli paikallisia, loput sitten turisteja. Tunsin oloni jotenkin orvoksi kauluspaidassa ja pitkissä housuissa :D

Mikä ko. kadulla sitten on niin hienoa? Samoja kamppeita (poislue poit ja muut jonkkakamat joiden takia sinne itse menin) myydään joka kulmassa mo chit/nana/asok/sala daeng alueilla lähes samalla tiheydellä, eivätkä lähtöhinnatkaan olleet halvempia, itseasiassa kalliimpia? Lisäksi XL-kokoisia paitoja oli turha kysyä, neljästä kojusta koitin etsiä niin pari hassua ja mielestäni vielä helkutin rumaa paitaa olisi ollut tarjolla.

Mestaa kehutaan edullisten hintojensa takia, mutta en oikein ymmärrä? Onko siellä sitten kalja niin paljon halvempaa vai mitä ihmettä, ainakaan päiväsaikaan (olin itse paikalla jostain 11:30-14:00) en ollut havaitsevinani mitään tälläistä.. ?

Khao San Road on reppumatkaajien paratiisi. Alueelta löytyy paljon edullisia guest houseja ja ravintolatkin on suht. edullista. Khao Sanilta on mahdollista saada myös suhteellisen edullisia matkoja Thaimaan sisällä ja ulkomaille. Kaikki tarvittavat palvelut matkailijalle löytyvät Khao Sanilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ah ok, skooppini oli siis paljolti eri suuntaan ja siksi tämä ihmetys. No se selittää reppulasset ja -liisat :) Ainoa rafla missä siellä kävin oli Burger King, jonka jälkeen ykkösestä tuli ulos kiinteämpää kamaa kuin kakkosesta viiden päivän ajan..

Nimim. ensimmäinen ja viimeinen triplewhooper

Moro Huppe. Koskas oot tulossa tanne Thaikkulaan seuraavan kerran. Meinaan vaan ite nailla nakymin pysytella vuoden jos toisenkin viela taalla, joten vois sitten treffata tai jotain. Bangkok on tullut jo suhteellisen tutuksi. Olin just aamupaivalla yhdessa toimistossa RCA:n vieressa. Pitanee zekata sen meno joku viikonloppu. Khaosan Road oli ihan kova tapaus viime perjantaina. Suurimmaksi osaksi olen kuitenkin hengaillut Sukhumvitin liepeilla. Sen varrelta loytyy yhta ja toista...

Eipä tässä nyt kovin tarkkaan ole vielä suunniteltu mutta 23.3.-20.6.2007 olisi tarkoitus siellä olla ja mahdollisuuksien mukaan syksyllä sitten pysyvästi. Saas nyt nähdä miten suunnitelmien käy, jokatapauksessa tuo kevään reissu on varmaankin tehtävä. Nähdään vaikka silloin, voin tarjota bissen :kippis1:

Ei saa kertoa kellekään ;) Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma nääs :rolleyes:

RCA:lla on tosiaan useampikin klubi mitkä kannattaa tsekata, ovat vain niin turkasen täynnä varsinkin viikonloppuisin että oksat pois. Farangeja (=turisteja) siellä ei juurikaan näy. Sandaaleissa ei pääse sisään (tosin itse pääsin ;))

Khao San on vähän kuin Pattaya, molemmat kannattaa käydä Thaimaassa tsekkaamassa kertaalleen ja kiertää sen jälkeen kaukaa...

RCA:lla on myös loistava biljardimesta! En valitettavasti muista paikan nimeä, mutta oli mukava paikka, pöydät ja kepit viimosen päälle, tyttö tuli aina asettelemaan pallot (jos edes itse yritettiin), juomat olivat mukavan edukkaita, ja paikalla oli oma DJ soittamassa sellaista letkeää housea - ja mikä parasta, musiikki ei ollut liian kovalla, vaan semmoinen sopiva taustasoundi. Sijainti oli kutakuinkin siinä Stardustia vastapäätä.

Itse klubit olivat sitten todellakin tuona perjantaina niin täynnään, että ei siellä mahtunut kookkampi farangi edes kääntymään, olut maksoi 250+ ja jengi oli niin soosissa että Suomessa piripolkkaajatkin olisivat olleet kateellisia.

Tuo Pattis taitaa jakaa mielipiteitä hieman puoleen jos toiseenkin. Itse en suosittelisi sinne menemään kuulemani perusteella ja satoja matkakertomuksia ja mielipiteitä aiheesta lukeneena. Ellei sitten tosiaan huorat kiinnosta ja ole erittäin alkkishenkinen porukka.

Kaverikin tässä hiljan oli Pattiksella ja sanoi että ihan jees mesta mutta toiste ei mene, oli todella 'turistirysä', hieman kuin Thaimaan 'kanarian saaret'. Tyttöjä tosi paljon ja kovinkaan monet eivät mitään kaunokaisia [Huppekin taisi mainita että kauniimpia/halvempia/ilmaisia naisia löytyy muualta]. Ei ollut kuulemma erityisen 'Aasiafiilis' siellä eikä itämainen tunnelma kuten muissa paikoissa Thaimaata [kävi samalla reissulla monessa eri mestassa], vaan jotenkin semmoinen... hmm... noh, turisteja, paljon miehiä, siis TODELLA paljon miehiä, varsinkin VANHOJA miehiä ja miesporukoita, hieman likaista, ei parhaat rannat eikä uimavedetkään kaiketi, halpaa toki oli ja shoppailtavaa siinä missä muuallakin, mutta yleiskäsitys paikasta on ollut aikalaisen negatiivinen. Tuntuu että enimmäkseen sitä on kehuneet tosiaan rajusti viinaa kuluttavat ja ei niin muulla väliä huorissa kävijät :D Kauniisti sanottuna, hih... Oma ystäväni on kuitenkin hyvin vapaamielinen bilehile joten hänen suustaan tämä tuntui erityisen painokkaalta tekstiltä verrattuna anonyymien netti-ihmisten kommentointiin. Ja tosiaan sitä lapsiprostituutioshittiä [pedofilia, näkyvät homoseksuaaliset asetelmat] ym on aikalaisen reippaasti.

Itse suosittelisin kuulemieni mukaan noista kahdesta paikasta Phukettia. Kaunis luonto, paljon seikkailtavaa ja tekemistä. Upeat vedet, paljon shoppailtavaa ja edullista sielläkin, ja kyllä se Patongin alue kuulemma hyvä bilemesta on :) En pysty uskomaan että biletyksestä tulisi pulaa, ennemminkin luulen että Aasian matkalta voisi pettyneenä jäädä kaipailemaan noita muita juttuja mitä Pattaya ei ehkä niin hyvin tarjoa... Itse ollaan suunnittelemassa pitempiä, vähintään 1kk kestäviä Thaimaan treenilomia ja Pattaya ei edes ole vaihtoehtona. Harkinnassa on että joskus EHKÄ voisi sielläkin piipahtaa, mutta voi olla että 2-3vrk reissu saapi maksimissaan olla. Ennemmin hakisin tasapuolisesti kaikkea upeaa kokemista, rantaelämää, shoppailua ja sitä biletystäkin sieltä Phuketin suunnalta.

En ole Pattaylla käynyt, mutta mielikuvani mukaan maksulliset repivät hihasta vaikka miehellä olisi daami mukana eivätkä he jätä yksinäisiä miehiäkään rauhaan, vaikka nämä mahdollisesti haluaisivat. Yksi duunikaveri sanoi, että jättivät rauhaan vasta sitten kun käänsi taskut ja näytti sillä, ettei ole rahaa. En myöskään haluaisi lähteä lomalle katsomaan, kuinka vanhat ukot taluttavat pikkulapsia kädestä.

Anonymity taisikin asiaa hyvin kiteyttää...

EDITTIÄ:
Pattaya :urjo:

Kiinnostaisi tarkennuksia tuohon hymiöön :) Hirveä mesta sinun mielestä?

Phuket ei olisi hirveän paha, mutta Pattayalle en menisi mistään hinnasta.
Pattayaa kyllä tuntuvat dissaavan kaikki täällä koulussa vaihdossa olevat, jotka siellä ovat käyneet...

Tuttavaltani tulleessa vinkkimailissa sanottiin näin;

Pattaya
Kannattaa kiertää kaukaa. Valitettavasti kukaan ei kertonu sitä meille
ennen ku keksittiin ajaa Bangkokista taksilla tänne. Aika lyhyt matka
Bangkokista, mutta karsee paikka. Jos eksyt tänne, niin Pattayan
eteläpuolella Hat Jomtien on pikkasen rauhallisempi ranta.

Tietysti muiden arvioihin on paha mennä luottamaan kun ei ole itse vieraillut, mutta eipä kuulosta erityisen houkuttelevalta paikalta. Kaipa sitä tulee itsekin tuolla käytyä jollain koulun retkellä, odotan kauhulla :D

Nää jotenkin kiteyttää täysin sen munkin saaman mielikuvan Pattayasta...

phukettiin olisi sit tarkotus mennä , käydä samal reisulla kattoos phi phi saaret,samui ja ehkä krabi :) eikö lento tonne samuile ole suht edullinen phuketista? kertokaas hintaa jos joku tietää :)

Viime elokuussa lento Bangkokista Koh Samuille ja takaisin Bangkokiin maksoi netistä etukäteen varattuna 120 euroa/hlö, eli jos voit tästä saada jotain hahmotettavaa hintoihin. Koh Samuille lentää ainoastaan Bangkok Airways ja ihan off topicina mainittakoon, että Koh Samuin lentokenttä on joskus valittu maailman kauneimmaksi. Me maksettiin vielä 20 euroa lisää, kun haluttiin aikaistaa lentoa, jotta meidän ei tarvinnut kökkiä liian pitkään Bangkokin kentällä. Samui on kyllä kiva paikka.

On sitten varmaan itsekkin heitettävä lusikka tähän soppaan ja heittää lisää vettä kiukaalle.

Pattaya tuntuu jakavan ihmisten mielipiteitä aika rankasti.
Monet näistä huhupuheista ja "kavereilta" kuulleista jutuista voi jättää omaan arvoonsa. (huhupuheiden tasolle).

Pattayan yksi suurimpia vahvuuksia thaimaassa on mainio sijainti, hyvät peruspalvelut ja kaikilel löytyy täältä jotain tekemistä. On mahdollisuus vetää viinaa ja bilettää, tai sitten ihan shoppailla ja viettää perhe-elämää, tai istuskella eläkeläisena rannalla palmunalla. Samalle huhupuheiden tasolle voi jättää nämä kommentit että pattayallla on vain maksullisia naisia. Ei ilmaisia. (koko "ilmainen" nainen käsite on jo oma juttunsa) Täyttä paskapuhetta, ei pidä edes paikkaansa vaikka pattayalla ei käsitettäisi kuin 2nd road + beach road.

Ei tarvitse kuin ajaa vajaa 10min. pelipaikoilta pois ja ollaan silti vielä tukevasti pattayalla. Niin näkymistä ei voi sanoa onko ne isaanin maaseudulta vai pattayalta. Eli sitä monien mainostamaa "aitoa" thaimaatta on myös täällä tarjolla, siinä missä muallakin.

Monesti nämä suurimpaan ääneen arvostelevat henkilöt eivät ole itse viettäneet viikkoa kauempaa ko. kaupungissa, mihin faktoihin tai kokemuksiin tällöin arvostelut perustuvat?

Ei muuta kuin avoimin mielen katsomaan eri paikkoja, sen suurempia ennakkoluuloja tai odotuksia.

Viime elokuussa lento Bangkokista Koh Samuille ja takaisin Bangkokiin maksoi netistä etukäteen varattuna 120 euroa/hlö, eli jos voit tästä saada jotain hahmotettavaa hintoihin. Koh Samuille lentää ainoastaan Bangkok Airways ja ihan off topicina mainittakoon, että Koh Samuin lentokenttä on joskus valittu maailman kauneimmaksi. Me maksettiin vielä 20 euroa lisää, kun haluttiin aikaistaa lentoa, jotta meidän ei tarvinnut kökkiä liian pitkään Bangkokin kentällä. Samui on kyllä kiva paikka.

luulis että phuketista on paljon halvempi lento kun on sen verran lyhyempikin matka :)?
-edit- ja oliko yö meno hyvä siel samuilla jos esim vertaa phukettiin :) ?

En ole vielä käynyt Phuketissa (vasta syyskuussa), mutta ystäväni jonka kanssa olin viime vuonna Koh Samuilla ja joka on käynyt myös Phuketissa, tykkäsi kovasti Samuin menosta. Muuta en osaa sanoa.

Samuilla on muutama hyvä disco, mutta ne sulkevat ovensa kello yhden aikaan yöllä. Bileet jatkuvat (tai ainakin silloin jatkuivat) rannalla, jossa biletti iso porukka ihmisiä sekä eräässä "ulkoilmakahvilassa", joka toimi normidiscon tapaan. En oikein ikinä päässyt selvyyteen mikä tämä paikka oikein oli. Todennäköisesti viranomaiset katsoivat sen toimintaa sormien läpi, koska siellä myytiin ihan normaalisti alkoholiakin. Itse en jaksanut bilettää kuin ehkä kahtena kolmena iltana.

Bangkokin lentokentällä oli mmiellyttävää se, että siellä tarjottiin ilmaiseksi hedelmiä, pientä suupalaa ja mehua sekä nettiyhteys niille, jotka jatkoivat lentoa esim. Koh Samuille. Ilmeisesti tämä on Bangkok Airwaysin tapa "helliä" asiakkaita, kun he joutuvat odottamaan jatkolentoja.

TItse suosittelisin kuulemieni mukaan noista kahdesta paikasta Phukettia. Kaunis luonto, paljon seikkailtavaa ja tekemistä. Upeat vedet, paljon shoppailtavaa ja edullista sielläkin, ja kyllä se Patongin alue kuulemma hyvä bilemesta on :) En pysty uskomaan että biletyksestä tulisi pulaa, ennemminkin luulen että Aasian matkalta voisi pettyneenä jäädä kaipailemaan noita muita juttuja mitä Pattaya ei ehkä niin hyvin tarjoa...
En ehkä suosittelis Pattayaa, mutta Phuketiin verrrattuna se on kuningasmesta! Phuket on yksinkertaiseti täynnä parinviikonlomaturisteja jotka nostavat hinnat pilviin (varsinki n tsumanin jälkeen kun paikallinen jengi kiskoo kohtuuttomia korjatkseen tappionsa). Pattaya taas omaa majoituksen kohdalla aivan ok hinta/laatusuhteen j(paljon expatteja joten hinnat pysyvat kohuu tasolla) baaritkin ovat halvempia, mutta sukeltamaan jos halajat, niin ehkä phuket parempi, onhan siellä päivämatkan päässä phiphi, krapi, similan, jotka tosiaan tarjoaa naturistihenkisellä paljon luonnonkauneutta.

Monesti nämä suurimpaan ääneen arvostelevat henkilöt eivät ole itse viettäneet viikkoa kauempaa ko. kaupungissa, mihin faktoihin tai kokemuksiin tällöin arvostelut perustuvat?

voi olla, mutta itse pattayalla päivän reissulla ollessani voin sanoa että oli HUOMATTAVA ero hua hiniin jossa sitten vietimme melkein kaksi viikkoa. Ei ollu sitä ennen hajua minkälainen mesta pattaya oli mutta reissun jälkeen tuli vaan sellainen fiilis et tää kaupunki ei ole mua varten. Mielestäni (rayong/bangkok/hua hin) kaupungit jossa olen käynyt on aivan eri tasolla.

en ole käynyt kuin siellä keskustassa heilumassa mutta muistan senkin kun meidän ravintolaan jossa istuimme hyökkäs joku thaikku äijjä viidakkoveitsen kanssa huutelemaan paikan omistajalle jotain. Jos nyt lähtisin lomalle, en koskisi koko mestaan todellakaan koska vaihtoehtoja on monia ja omasta mielestä aivan eri tasolla.

Ja niistä pattayan horoista vielä, kyllähän ne tuppaa vähä innokkaita olemaan tekemään tuttavuutta ku niillä alueilla liikkuu, mutta toisaalta kilpailu on kovaa ja pitäähän se tyttöjenki syödä :) Mutta jos heidän seuraa ei halua nii kertoo vain ystävällisesti että "mai au, khap" (en halua, kiitos tai ei kiitos) nii kyllä todennäkösesti uskovat.

Siis pärjääkö tuolla englannilla vai millä? Olis kyllä tosi hienoa päästä joku vuosi Thaimaahan.

Kun tämä on nyt mennyt Pattayan haukkumiseksi niin otan sen verran sanoja takaisin että todellakin sinne kannattaa itse mennä ja muodostaa oma käsitys paikasta, kuten Vaikeakin tuossa erittäin asiallisesti kokemuksen rinta-äänellä kirjoitti.

Joka tapauksessa jos pitää valita mikä tahansa muu maa vaikka Euroopassa tai sitten tämä "Thaimaan kanariansaaret, Pattaya", valitsen ehdottomasti Pattayan, valinta päättyy Pattayan hyväksi 6-0. MUTTA jos pitää valita joku paikka Thaimaan sisällä niin se ei missään nimessä ole Pattaya, totta on taas kaikki se mitä Vaikea kirjoitti, ensivaikutelma paikasta saattaa antaa toisen kuvan. Toinen visiitti tuonne olikin jo mukava ja antoisa perhelomalaisellekin. Uskon että tuonne tulee vielä palattua joskus. Lyhyesti: Edullinen mesta ja loistosijainti, helvetin huonot rannat ja paljon (mies)turisteja. Ikävää paikassa on se että bileet tuppaavat tosiaan loppumaan ennenkuin Samuilla alkavat. Bileet loppuvat siihen että nainen kainalossa lähdetään hotellille "boom boom". Samuilla bilettää niin paikalliset kuin turistitkin aamuun saakka. Samuilla on muuten helvetisti naisturisteja ympäri maailmaa ;) jos sattuvat kiinnostamaan :thumbs:

Ei ne horot päälle käy, niiden kanssa voi jutella eikä heistä pysty sanomaan että kuka on horo ja kuka ei, kuten vaikkapa suomessa venäläiset horot erottaa jo kaukaa. Mukavia ihmisiä lähes kaikki. Pattayalla tuo ystävällisyys on jostain syystä vaan kadonnut jonnekin, kun vertaa vaikkapa Pohjois-Thaimaahan.

Huonolla englannilla pärjää. Thait puhuvat huonoa englantia itsekin. Kun thai sanoo: lai lai, hän tarkoittaa fried rice, eli ääntämisen kanssa on opettelemista :lol2:

Itse olen saanut varsin hyvää ja ystävällistä palvelua pattayalla. Vastaavalla lailla kuin esim. isaanissa. Tosin poikkeuksia aina tulee vastaan, mutta silloin voi vaihtaa paikkaa. Eli äänestää jaloillaan, kun tarjontaa kerta on.

Ja jos joku sanoo että pattayalla loppuu bileet kello 1-2 aikoihin, riippuen vähän miten poliisi tulee sulkemaan mestan. Niin taas mentiin mettään tämän "varman" tiedon kanssa. Ihan vastaavasit täältä löytyy bilepaikkoja jotka sulkevat ovensa kello 4-6 välissä. Maksavat riittävästi poliisin "lao kao" rahastoon :)

Rannoista varsinkin pattaya beach on aika kelvottomassa kunnossa ja kaupunki siihen kuulema on panostamassa lähitulevaisuudessa. Jomptienin puolella tilanne on parempi, jossa ranta on ihan ok. Mutta jo rantalomaa haluajalle on varmasti parempia paikkoja thaimaassa.

Tytöt saatttavat välillä tulla nipistelemään makkaroista yms. kun kadulla kulkee, mutta jos esim. likkakaverin kanssa on liikenteessä niin ei sitä tapahdu kauhean usein. Ihan hyvin voi mennä baariin istumaan ja juomaan vaikka pari pulloa cocista ja pelaamaan likkojen kanssa pelejä. Eikä koko hommalla ole mitään tekemistä huoraamisen kanssa silloin, tytöt vain pitävät seuraa ja juttelevat pehmoisia :) Enemmän itselleni on ollut vaivaa leidareista...

Huonolla englannilla pärjää paremmin kuin hyvällä. Jos äännät englannin sanat oikein, saat yleinsä toistaa useamman kerran. Sitten kun sanot saman asian "Tommi Mäkinen" englannilla menee asia usein kerralla perille :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom