Tuo Pattis taitaa jakaa mielipiteitä hieman puoleen jos toiseenkin. Itse en suosittelisi sinne menemään kuulemani perusteella ja satoja matkakertomuksia ja mielipiteitä aiheesta lukeneena. Ellei sitten tosiaan huorat kiinnosta ja ole erittäin alkkishenkinen porukka.
Kaverikin tässä hiljan oli Pattiksella ja sanoi että ihan jees mesta mutta toiste ei mene, oli todella 'turistirysä', hieman kuin Thaimaan 'kanarian saaret'. Tyttöjä tosi paljon ja kovinkaan monet eivät mitään kaunokaisia [Huppekin taisi mainita että kauniimpia/halvempia/ilmaisia naisia löytyy muualta]. Ei ollut kuulemma erityisen 'Aasiafiilis' siellä eikä itämainen tunnelma kuten muissa paikoissa Thaimaata [kävi samalla reissulla monessa eri mestassa], vaan jotenkin semmoinen... hmm... noh, turisteja, paljon miehiä, siis TODELLA paljon miehiä, varsinkin VANHOJA miehiä ja miesporukoita, hieman likaista, ei parhaat rannat eikä uimavedetkään kaiketi, halpaa toki oli ja shoppailtavaa siinä missä muuallakin, mutta yleiskäsitys paikasta on ollut aikalaisen negatiivinen. Tuntuu että enimmäkseen sitä on kehuneet tosiaan rajusti viinaa kuluttavat ja ei niin muulla väliä huorissa kävijät :D Kauniisti sanottuna, hih... Oma ystäväni on kuitenkin hyvin vapaamielinen bilehile joten hänen suustaan tämä tuntui erityisen painokkaalta tekstiltä verrattuna anonyymien netti-ihmisten kommentointiin. Ja tosiaan sitä lapsiprostituutioshittiä [pedofilia, näkyvät homoseksuaaliset asetelmat] ym on aikalaisen reippaasti.
Itse suosittelisin kuulemieni mukaan noista kahdesta paikasta Phukettia. Kaunis luonto, paljon seikkailtavaa ja tekemistä. Upeat vedet, paljon shoppailtavaa ja edullista sielläkin, ja kyllä se Patongin alue kuulemma hyvä bilemesta on
En pysty uskomaan että biletyksestä tulisi pulaa, ennemminkin luulen että Aasian matkalta voisi pettyneenä jäädä kaipailemaan noita muita juttuja mitä Pattaya ei ehkä niin hyvin tarjoa... Itse ollaan suunnittelemassa pitempiä, vähintään 1kk kestäviä Thaimaan treenilomia ja Pattaya ei edes ole vaihtoehtona. Harkinnassa on että joskus EHKÄ voisi sielläkin piipahtaa, mutta voi olla että 2-3vrk reissu saapi maksimissaan olla. Ennemmin hakisin tasapuolisesti kaikkea upeaa kokemista, rantaelämää, shoppailua ja sitä biletystäkin sieltä Phuketin suunnalta.
En ole Pattaylla käynyt, mutta mielikuvani mukaan maksulliset repivät hihasta vaikka miehellä olisi daami mukana eivätkä he jätä yksinäisiä miehiäkään rauhaan, vaikka nämä mahdollisesti haluaisivat. Yksi duunikaveri sanoi, että jättivät rauhaan vasta sitten kun käänsi taskut ja näytti sillä, ettei ole rahaa. En myöskään haluaisi lähteä lomalle katsomaan, kuinka vanhat ukot taluttavat pikkulapsia kädestä.
Anonymity taisikin asiaa hyvin kiteyttää...
EDITTIÄ:
Kiinnostaisi tarkennuksia tuohon hymiöön
Hirveä mesta sinun mielestä?
Phuket ei olisi hirveän paha, mutta Pattayalle en menisi mistään hinnasta.
Pattayaa kyllä tuntuvat dissaavan kaikki täällä koulussa vaihdossa olevat, jotka siellä ovat käyneet...
Tuttavaltani tulleessa vinkkimailissa sanottiin näin;
Pattaya
Kannattaa kiertää kaukaa. Valitettavasti kukaan ei kertonu sitä meille
ennen ku keksittiin ajaa Bangkokista taksilla tänne. Aika lyhyt matka
Bangkokista, mutta karsee paikka. Jos eksyt tänne, niin Pattayan
eteläpuolella Hat Jomtien on pikkasen rauhallisempi ranta.
Tietysti muiden arvioihin on paha mennä luottamaan kun ei ole itse vieraillut, mutta eipä kuulosta erityisen houkuttelevalta paikalta. Kaipa sitä tulee itsekin tuolla käytyä jollain koulun retkellä, odotan kauhulla :D
Nää jotenkin kiteyttää täysin sen munkin saaman mielikuvan Pattayasta...