phuket vs pattaya

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja valio
  • Aloitettu Aloitettu
elikkä kumpaan paikkaan kannattas jätkä porukalla lähtee?
juhlimaan menossa thaimaahan :D
elikkä kertokaa mielipiteenne ja kokemukset :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos bailaamaan menossa niin Pattayalle. Pattayalla hullunmyllyä 24/7 kun taas Phuketisssa meno on keskittynyt Patongin alueelle ja päivisin sielläkin on rauhallista. Pattayan hintataso on myös hieman edullisempi. Jos aikomuksena sukeltaa niin Phuket on siihen tarkoitukseen loistava kohde ja sieltä löytyy myös rauhallisia paikkoja jos lomaltaan rauhaa haluaa. "opas"-palvelut pelaa kyllä molemmissa paikoissa, mutta Pattayalla on enemmän valinnan varaa. Kumpaan tahansa menet niin et tule pettymäään. On se taikamaa vaan niin mahtava paikka että oksat pois.....

ajattelin phuketin patongin aluetta.
onks se meno niin erillaista patongin puolella ja pattayalla?
luulis että patongin alueellakin saa juhlia kunnolla vai kannattaako mennä pattayalle :)

Patong on tosi pieni paikka. Riippuu tietty vähän mitä jätkäporukka hakee lomaltaan, mutta jotenkin luulen, että pelkkä auringonotto ja retkeily ei riitä :)

Voisit tosiaan kertoa, mitä haluatte siellä tehdä niin varmasti tulee sitten osuvampia vastauksiakin.

Phuket on enemmän loma rentoutumiseen ja röhnöttämiseen. Jos tietenkin ettii biletystä, pattaya on kai hyvä paikka siihen.

Mä menisin ennemmin Samuille tai Ko Pha Nganille, ei ole niin paljoa horoja. Ja porukka on suureksi osaksi nuorta. Jälkimmäisellä järkätään vielä ne alkuperäiset full moon-bileet(ja half moon sekä black moon :D ) joka kuukausi. Phuket ei olisi hirveän paha, mutta Pattayalle en menisi mistään hinnasta. Käväskää samalla sukelluskurssi vaikka Koh Taolla, maksaa ~200€ ja siellä on vielä suomalainen firmakin joka järkkää.

Nimim. tammi-helmikuussa thaikkuihin. :rock:

Reason: Missä päin Thaimaata löytyy parhaat sukelluspaikat? Mitä retkiä järjestäviä sukellusfirmoja voit suositella? Suomalaisia mielellään...

Parhaat sukellusmestat veikkaisin olevan similan/surin-akselilla...

Reason: Missä päin Thaimaata löytyy parhaat sukelluspaikat? Mitä retkiä järjestäviä sukellusfirmoja voit suositella? Suomalaisia mielellään...
Linkistä löytyy noita paikkoja. Eli mm. Koh Tao ja Similanin saaret ja Phuketin ympäristö. En oo ite kokeillut vielä noita, mutta tässä pari suomalaista firmaa. Koh Tao Diversia on kehuttu, varsinkin kun heillä on minimikoko OWD-kurssille vain 2 hlöä. Joten voi saada melkeinpä yksityisopetusta jos menee sopivaan aikaan. :D

Sukelluskohteet
www.kohtaodivers.com
http://www.rayadivers.com/phk-index_fi.php

Olin koh tao diversin kurssilla ja meitä olikin just se 2 tyyppiä silloin.

Jos dikkaa huorista niin ehdottomasti Pattayalle, jos taas dikkaa hyvännäköisistä (ilmaisista) naisista (tosin edellyttää samaa kuin Suomessa, hieman ulkonäköä ja puheenlahjoja, tosin maksullistakin löytyy "riittävästi") ja oikeasta biletyksestä hyvästä musiikista ja biitsistä sekä jatkobileistä aina 02-07 välisenä aikana, grillauksesta niin ehdottomasti Ko Samuille. Pattiksella bileet loppuvat 02:00 viimeistään yleensä ja lihavia turisteja on aikalailla. Ryssät ainakin alkaa vituttamaan siellä. Hyviä bileitä löytyy kun tutustuu paikallisiin, tosin Samuilla vielä paremmin ja parempia bileitä. samuilla bileet tosiaan alkavat vasta 02:00 kun paikalliset pääsevät baareista (töistä) pois eivätkä lähde asiakkaiden matkaan kuten Pattiksella.

Samuilta helposti sitten vaikka sukeltamaan Ko Taolle tai muualle lähistölle.

Samuille täältä 10 pistettä biletysmekkana. :thumbs: Säätiedotuksia ei kannata välttämättä uskoa, Thaimaassa sataa niiden mukaan 24/7.

Tosiaan ikähaitari Samuilla 50% nuorempaa kuin Pattiksella, Samuille on helppo jatkaa vaikkapa minibussilla Phuketista, noin 6-10e lauttalipun kanssa. Tai toisinpäin.

Pattaya, ehdottomasti. Mahtavaa biletystä 24/7, hintataso alhasempi ku phuketissa ja palveluki oli minusta parempaa. Ei sitä turhaan Fun Cityksi sanota :) Lisäksi pattayalta pääsee kätevästi ja halvalla bangkokin yöelämäänkin tutustelemaan, esim RCA:lta löytyy niin mahtavia yökerhoja etten oo vielä muualla maailmassa törmänny. Lokakuussa ois taas bangkokkiin reissu tiedossa, ei vaan malta oottaa :D

Pattaya, ehdottomasti. Mahtavaa biletystä 24/7, hintataso alhasempi ku phuketissa ja palveluki oli minusta parempaa. Ei sitä turhaan Fun Cityksi sanota :) Lisäksi pattayalta pääsee kätevästi ja halvalla bangkokin yöelämäänkin tutustelemaan, esim RCA:lta löytyy niin mahtavia yökerhoja etten oo vielä muualla maailmassa törmänny. Lokakuussa ois taas bangkokkiin reissu tiedossa, ei vaan malta oottaa :D

Joo, itekkin pyörin viimereissulla 1,5 viikkoo bangkokissa. Sieltä löytyy vaikka minkälaista menoo kun malttaa lähtee nanalta vaan vähän kauemmas.
Tietty varovaisuus tuolla kannattaa huomioida. Kaikenlaista hiipparia löytyy...

Jos dikkaa huorista niin ehdottomasti Pattayalle, jos taas dikkaa hyvännäköisistä (ilmaisista) naisista (tosin edellyttää samaa kuin Suomessa, hieman ulkonäköä ja puheenlahjoja, tosin maksullistakin löytyy "riittävästi") ja oikeasta biletyksestä hyvästä musiikista ja biitsistä sekä jatkobileistä aina 02-07 välisenä aikana, grillauksesta niin ehdottomasti Ko Samuille. Pattiksella bileet loppuvat 02:00 viimeistään yleensä ja lihavia turisteja on aikalailla. Ryssät ainakin alkaa vituttamaan siellä. Hyviä bileitä löytyy kun tutustuu paikallisiin, tosin Samuilla vielä paremmin ja parempia bileitä. samuilla bileet tosiaan alkavat vasta 02:00 kun paikalliset pääsevät baareista (töistä) pois eivätkä lähde asiakkaiden matkaan kuten Pattiksella.

Samuilta helposti sitten vaikka sukeltamaan Ko Taolle tai muualle lähistölle.

Samuille täältä 10 pistettä biletysmekkana. :thumbs: Säätiedotuksia ei kannata välttämättä uskoa, Thaimaassa sataa niiden mukaan 24/7.

Tosiaan ikähaitari Samuilla 50% nuorempaa kuin Pattiksella, Samuille on helppo jatkaa vaikkapa minibussilla Phuketista, noin 6-10e lauttalipun kanssa. Tai toisinpäin.

Moro Huppe. Koskas oot tulossa tanne Thaikkulaan seuraavan kerran. Meinaan vaan ite nailla nakymin pysytella vuoden jos toisenkin viela taalla, joten vois sitten treffata tai jotain. Bangkok on tullut jo suhteellisen tutuksi. Olin just aamupaivalla yhdessa toimistossa RCA:n vieressa. Pitanee zekata sen meno joku viikonloppu. Khaosan Road oli ihan kova tapaus viime perjantaina. Suurimmaksi osaksi olen kuitenkin hengaillut Sukhumvitin liepeilla. Sen varrelta loytyy yhta ja toista...

Uh, Khao San Roadilla tuli käytyä itse viime perjantaina.. reppumatkalaisia ja hiton juopuneita brittejä koko katu täynnään, varmaan 1/5 oli paikallisia, loput sitten turisteja. Tunsin oloni jotenkin orvoksi kauluspaidassa ja pitkissä housuissa :D

Mikä ko. kadulla sitten on niin hienoa? Samoja kamppeita (poislue poit ja muut jonkkakamat joiden takia sinne itse menin) myydään joka kulmassa mo chit/nana/asok/sala daeng alueilla lähes samalla tiheydellä, eivätkä lähtöhinnatkaan olleet halvempia, itseasiassa kalliimpia? Lisäksi XL-kokoisia paitoja oli turha kysyä, neljästä kojusta koitin etsiä niin pari hassua ja mielestäni vielä helkutin rumaa paitaa olisi ollut tarjolla.

Mestaa kehutaan edullisten hintojensa takia, mutta en oikein ymmärrä? Onko siellä sitten kalja niin paljon halvempaa vai mitä ihmettä, ainakaan päiväsaikaan (olin itse paikalla jostain 11:30-14:00) en ollut havaitsevinani mitään tälläistä.. ?

Pattayaa kyllä tuntuvat dissaavan kaikki täällä koulussa vaihdossa olevat, jotka siellä ovat käyneet - kolme ranskalaista naapuria tästä samasta kerroksesta sai jopa kaikkien suureksi yllätykseksi juopuneen brittiäijän veitsi kädessään perään, kun sattuivat olemaan lähimmät silminnäkijät kun ko. sankari puukotti thaitytön hengiltä (viilteli sitten myöhemmin omat ranteensa ja kurkkunsa ja on tällä hetkellä koomassa, kai. Tapahtui 2vk sitten). Myös jokainen tuttuni, jolta olen saanut vinkkejä lomakohteista on suositellut mestan kiertämistä kauhempaa.

Tuttavaltani tulleessa vinkkimailissa sanottiin näin;
Pattaya
Kannattaa kiertää kaukaa. Valitettavasti kukaan ei kertonu sitä meille
ennen ku keksittiin ajaa Bangkokista taksilla tänne. Aika lyhyt matka
Bangkokista, mutta karsee paikka. Jos eksyt tänne, niin Pattayan
eteläpuolella Hat Jomtien on pikkasen rauhallisempi ranta.

Tietysti muiden arvioihin on paha mennä luottamaan kun ei ole itse vieraillut, mutta eipä kuulosta erityisen houkuttelevalta paikalta. Kaipa sitä tulee itsekin tuolla käytyä jollain koulun retkellä, odotan kauhulla :D

Mä oon käynyt kerran Thaimaassa (Bangkok ja Koh Samui). Bangkok oli jees ostosten tekemisen puolesta ja Khaosan Road (jossa yövyttiin: Sawasdee Banglumpoo Inn), oli sinällään kokemisen arvoinen paikka, mutta kolme päivää riitti sitä ja Bangkokia.

Koh Samui oli aika kiva pieni saari. Käytiin sukeltamassa erään suomalaisen Annan ja hänen filippiiniläisen miehensä omistaman firman (www.muidivers.com) järjestämällä retkellä (intro) jossain lähisaarilla ja reissu oli upea. Yövyttiin Samuilla Samui Lagoon Bayssa. Saari oli kiva pieni paikka, jossa oli upeat rannat. Käytiin kokkauskurssilla , katseltiin nähtävyyksiä, tehtiin ostoksia, biletettiin ja otettiin aurinkoa. Maksulliset eivät häirinneet, koska nne eivät "hyppineet" silmille, eli heitä ei ollut liikaa eivätkä he "häirinneet" normieloa.

En ole Pattaylla käynyt, mutta mielikuvani mukaan maksulliset repivät hihasta vaikka miehellä olisi daami mukana eivätkä he jätä yksinäisiä miehiäkään rauhaan, vaikka nämä mahdollisesti haluaisivat. Yksi duunikaveri sanoi, että jättivät rauhaan vasta sitten kun käänsi taskut ja näytti sillä, ettei ole rahaa. En myöskään haluaisi lähteä lomalle katsomaan, kuinka vanhat ukot taluttavat pikkulapsia kädestä. Tätä ei näkynyt Koh Samuilla.

Seuraavan kerran lähden Thaimaaseen syyskuun lopulla ja tarkoitus olisi olla Bangkokissa muutaman päivän ostoksilla, käydä Phuketissa sekä ehkä Krabilla, joka on kuulemma kaunis paikka. Olisin kiinnostunut tietämään molemmista paikoista hyviä hotelleja sekä saamaan vinkkejä, kuinka kannattaa matkustaa Bangkokista Phukettiin, Phuketista Krabille ja Krabilta Bangkokiin. Kyseessä omatoimimatka. Aion toki käydä thaiklupin sivuillakin (http://www.thaiklupi.fi/)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom