Peugeot Trekker [EI TOIMI HYVIN]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurja-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
20.4.2009
Viestejä
5
MORO. Mun mopo on tosiaan peugeot trekker, eikä se kiihdy hyvin, sillä on ajettu vajaa 22 tkm.

Siihen on vaihettu mäntä ja männän tiivisteet vuonna 2007.

auttakaa pliis!! kiitos
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Näin netin välityksellä sanoisin, et kampikammion kattovalo on palanut. Suosittelen maalaamaan männän punaiseksi, jotta käy kuumempana.

Syitä tohon voi olla miljoonia. Ton parin lauseen perustella on ehkä vähän paha mennä sanomaan mikä vois olla vikana. Pitäiskö tollasen ees alunperinkään kiihtyä hyvin?
 
Zone-sarja -42%
Alkujaankin perus skootteri jolla on ajettu jo 22tkm.. En ihmettele jos ei pärjää nasan raketille? Jos on 2007 vaihdettu mäntä ja männän tiivisteet.. niin nyt on siis 2009? Ilmanputsari? Öljyt? Variaattori saattaa hyvinkin olla viimeistä vetoa vaille vainaa.. Bensansyöttö kondiksessa? Siitä miettimään vaan. Ton ikäisessä vempeleessä voi olla vaikka taivaan ja maan väliltä..
 
No tarkotan sitä et mopo menee 55 mut, esim välil ku lähtee vaik parkkipaikalta, se ei ota kierroksii,

Oiskoha vikana sit et mäntä pitäs vaihtaa? ja variaattorin rullat?

Ja kaasariki pitäs kattoo onks se tukos :curs:
 
Ilmanputsarin ekana putsaat. Taitaa olla kyllä kurien vika.
 
No tarkotan sitä et mopo menee 55 mut, esim välil ku lähtee vaik parkkipaikalta, se ei ota kierroksii,

Oiskoha vikana sit et mäntä pitäs vaihtaa? ja variaattorin rullat?

Ja kaasariki pitäs kattoo onks se tukos :curs:
Jos vika ei ole jatkuva niin en aloittaisi männän vaihdosta... bensansuodin kannatta myös vaihtaa(jos on) sekä tulpanjohto ja hattu.
 
Okei, kiitos kaikille vaivasta ja avusta, pitääpä lähetä kahtomaan ja selvittelemään missä se vika sit olis.

KIITOS VIELÄ KERRAN KAIKILLE!
 
Siihen on vaihettu mäntä ja männän tiivisteet vuonna 2007.
On vissiin tuo kehitys mennyt näissä mopoissa eteenpäin sitten minun mopoaikojen. Ei meillä mitään "männäntiivisteitä" mopoissa ollut. On varmaan melko edistyksellistä tekniikkaa kun ei edes autoistakaan löydy tuollaisia tiivisteitä.

Mutta tosiaan syitä voi vain arvailla. Ensimmäiseksi puhdistaisin kaikki mahdolliset osat, esim. kaasari, ilmanputsari yms. tämän jälkeen voisi tarkastaa kaikki kuluvat osat. Ei olisi mitenkään ihmeellistä, että noin paljon ajetussa olisi sylinterikin sen verran kulunut, että pelkkien männän ja sen "tiivisteiden" vaihdolla ei saada tiiviiksi, joten uutta sylinteriä ja mäntää hankkimaan tai sitten vanhan poraamista/hoonaamista ja isomman männän hankkimista... ...tai mistä näitä tietää. Onneksi ei tarvitse enää mopojen kanssa leikkiä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On vissiin tuo kehitys mennyt näissä mopoissa eteenpäin sitten minun mopoaikojen. Ei meillä mitään "männäntiivisteitä" mopoissa ollut. On varmaan melko edistyksellistä tekniikkaa kun ei edes autoistakaan löydy tuollaisia tiivisteitä.
Kyllä minulla oli, samaten autossanikin on. Jopa polkupyörässänkikin on. Eikä tuo nyt niin edistyksellistä tekniikkaa ole, mersuissa on ollut jo 70-luvulla männäntiivisteitä autoissa.

Ja jos Mikakinlie nyt miettii tyytyväisenä kun sai ownattua mopopojan, että mistä nakki puhuu, niin kyse on LEVYJARRUISTA.
 
Kyllä minulla oli, samaten autossanikin on. Jopa polkupyörässänkikin on. Eikä tuo nyt niin edistyksellistä tekniikkaa ole, mersuissa on ollut jo 70-luvulla männäntiivisteitä autoissa.

Ja jos Mikakinlie nyt miettii tyytyväisenä kun sai ownattua mopopojan, että mistä nakki puhuu, niin kyse on LEVYJARRUISTA.
Olihan se tosiaan vähän väsynyttä mutta jostakin oli päästävä vittuilemaan kun vähän hölmöltä tuo kysymys vaikutti, koska tosiaan noita syitä voi olla m potenssiin kymmenen.

Tuo jarrujen männäntiivisteen vuotaminen tuskin liittyy tuohon kiihtyvyyteen, tai no toisaalta eihän kysyjä niin väittänytkään. Ilmoitti vain, että männäntiivisteet on vaihdettu, tiedä vaikka olisi tarkoittanut noita jarrujen tiivisteitä.

Ei ollut muuten mun mopoaikoina vielä mopoissa levyjarruja.
 
Niin joku tossa mainitsi et pitääkö muka yli 20tkm, menopeline "kiihtyä" tjsp hyvin?

No mopon pitää kulkea normaalisti, eikä niin että välil ota kierroksii.
Kaverilla sattuu olemaan peugeot squab, sil on ajettu jotain 32-33 tkm, eikä sil oo mitää osii vaihettu muistaakseni 25 tkm jälkeen, se kiihtyy hyvin ja toimii. Tämä kyseinen squab sattuu myös olemaan yli 10v vanhempi kuin omani.. että kyllä sen näkee miten vanha ja "suht uus" mopo erottuvat vioiltaan :D
 
No mopon pitää kulkea normaalisti, eikä niin että välil ota kierroksii.
No miten se ei ota kierroksia? Hyytyykö vaan vai alkaako röpöttää? Yksinkertaistettuna jos hyytyy ja tuntuu tukehtuvan, se saa liikaa ilmaa, jos alkaa röpöttää, se saa liian vähän ilmaa. Molemmat hoituu kaasaria säätämällä. Ja se ilmanputsari kannattaa puhdistaa. Tosin saattaa se olla väljäkin, jolloin tulee enemmän hommaa. Niin yksinkertaista tekniikkaa toi kuitenkin on, että oikeastaan muita vaihtoehtoja ei ole.

Sen kun menet itse roplaamaan sitä ja katselemaan mitä sille pitäisi tehdä. Sillä sitä on moni poika oppinut moponsa salat. Itsekin vaihtelin mäntiä ja säätelin kaasareita ilman isin apua. Itse opiskelin tekniikalla "mitähän tää on syönyt".
 
En usko että kaasarissa säädöt on muuttuneet, suurempi todennäköisyys on että jos on kiihdytyspumpullinen kaasari niin sen kalvo voi vuotaa (benua vuotaa / haisee), jos kaasari on ns. alipainekalvo tyyppiä niin repeämä siinäkin kalvossa aiehuttaa oireita, samoin jos bensa pinnan säätely on häiriintynyt neulaventtiilin likaisuuden tai viottuneen kohon ansiosta niin sekin vaikutta seokseen ja käyntiin. Sitten monissa kiina skootteriessa kaasarin kurkut hapertuvat ja aiheuttaavat ilmavuotoa... ja tais olla jo mainittu bensansaantikin tankilta, roskia tankissa, "bensahana" epäkuntoinen/likainen.
 
En usko että kaasarissa säädöt on muuttuneet,
Meinasinkin lähinnä, että ilmanputsari tai suuttimet tukossa. Siihen tosin ei paljoa säädöt vaikuta. Mutta saahan sillä joka tapauksessa kulkupuolta vähän optimoitua, jos osaa kaasaria ruuvata.
 
Ilman putsari on puhistettu ja kaasari ja suuttimen oon kattonut ihan kunnossa on, ja nyt on sellane vika et ku se menee 20km/h se ei saa luultavasti bensaa ku ei ota kierroksii 20 km/h jälkeen..
 
kokeileppa seuraavaa: nostat mopon keskiseisomatuelle..avaat variaattorin kopan ja annat leipää.katso liikkuuko variaattori normaalisti vai jumiiko. Joskus variaattorin hihna saattaa hangata etulautaseen ja rullakuppiin niin syvät urat (urat näkee ja tuntee selkeästi sormella) ettei jaksa "kiristyä" lautasten välillä--> ei kulje. tekstistäsi ei nimittäin selvinnyt oletko variaattorille mitään huoltoja tehnyt. noi lautaset ja hihna sekä uudet rullat eivät kauheasti maksa.

edit:ainiin muistaakseni pösön skoottereissa variaattorin koppa pitää olla paikallaan jos meinasit sähköllä startata..joten pultit irti, käynnistä ja ota koppa pois edestä.
 
Ilman putsari on puhistettu ja kaasari ja suuttimen oon kattonut ihan kunnossa on, ja nyt on sellane vika et ku se menee 20km/h se ei saa luultavasti bensaa ku ei ota kierroksii 20 km/h jälkeen..
Pystyit sitten uuden threadinkin tonne tekemään. Jos se tuntuu tukehtuvan kun vääntää kaasun pohjaan, niin kyllä se ihan kaasarivialta kuulostaa. Eli kaasari käteen ja tutkimaan. Mulla joskus pv:ssä luistin neula tipahti alas, joten se ei oikein saanut ainetta vaikka kurkku oli auki. Teki ihan samaa kun sulla nyt. Hiljaa kulki, mutta kun käänsi kahvan auki, niin tukehtui heti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom