Peugeot 206

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

S225T

Mode
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
4 828
Kaupunki
Helsinki
Alkuun: en ikinä ole ranskalaista omistanut koska suhtaudun niihin melko skeptisesti historiallisen maineen takia, enkä ole itse pitänyt isompien ranskisten ajo-ominaisuuksista ollenkaan kun joskus kokeillut.

Nyt olisi perheen kakkosauto (joka alkaa ikääntyä) mahdollista vaihtaa näppärästi, kun tarjolla olisi 5-ovinen 206 1.4 -koneella, käyttöönottov.2005, ajettu 9000, huolenpitosopparit jne.
Saisin tuon lunastettua todella reilusti alle minkään markkinahinnan, joten houkutus olisi suuri, melkein "uusi" auto kun on kyseessä.

Kuvittelisin, että tuossa vaiheessa ko.mallisarjasta olisi ainakin lastentaudit jo karsiutuneet, eli kysymys kuuluu, minkälaista kokemusta palstalta löytyy ko.kulkineesta?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Opettaja kertoi koulussa joutuneen korjauttamaan uuden Peugeot 206 :nsa melko tiuhaan tahtiin moottorivikojen takia -> vaihtoi auton pois, tilalle Audi ;)

En tiedä oliko tehtaalla vika vai missä, mutta tämän perusteella yksi miinuspiste pösölle :)
 
Itselläni oli muutama vuosi sitten 307, ei nyt siis ihan sama auto mut pitkälle samanlainen. Sähkövikoja riitti koko ajan: ajovalot eivät toimineet, kauko-ohjattava lukitus temppuili, puuhkimien ja vilkun viiksi meni itsestään rikki yms. Eipä omalla kokemuksella ollut Peugeotin merkkihuollossakaan kehumista, epämiellyttävä käytös eikä vaihdettua varaosaa meinannut saada itselleen huollon jälkeen. Meinasivat että roskissa on. Itse en enää Peugeotiin päin kallistu.
 
Meillä on vissiin hyvin sattunut nuo autot, kun ei juurikaan ole vikoja ollut.

Meillä oli 607, 206 ja nyt on 407.

206:ssa ei minusta ollut mitenkään erikoisen paljon vikoja. Toista ajovaloa kulutti vähän normaalia enemmän ja antennin juuresta tuli vettä muutama tippa sisään.
607:ssa ei ollut yhtään mitään ja 407 on sen verran uusi ettei ole kerinnyt olemaan.

206:lla oli minusta paska ajaa maantiellä pienuutensa vuoksi. Kaupungissa oli tosi hyvä, kevyt ja helppo.
 
Zone-sarja -42%
206 on hyvä auto, pieniä tyyppivikoja on(mm. koiranluut), muttei mitään kovin kallista tai hankalaa. 1.4 koneesta en sano mitään, ku siitä ei ole kokemusta. Mutta 206 GTI:t on ainakin varmoja pelejä ja erinomaisia ajaa kokoisekseen maantiellä sekä kaupungissa. 1.6 on jo pirteä, tuota 1.4 ei todellakaan kannata edes harkita, jos ajaa matkaa. Sillon on vaan tien tukkeena.
 
206 on hyvä auto, pieniä tyyppivikoja on(mm. koiranluut), muttei mitään kovin kallista tai hankalaa. 1.4 koneesta en sano mitään, ku siitä ei ole kokemusta. Mutta 206 GTI:t on ainakin varmoja pelejä ja erinomaisia ajaa kokoisekseen maantiellä sekä kaupungissa. 1.6 on jo pirteä, tuota 1.4 ei todellakaan kannata edes harkita, jos ajaa matkaa. Sillon on vaan tien tukkeena.

Joo, koneella ei juuri väliä, se tulee tosiaan perheen kakkosautoksi eikä yleensä eksy Espoo-Helsinki -akselilta.
 
206 on hyvä auto, pieniä tyyppivikoja on(mm. koiranluut), muttei mitään kovin kallista tai hankalaa. 1.4 koneesta en sano mitään, ku siitä ei ole kokemusta. Mutta 206 GTI:t on ainakin varmoja pelejä ja erinomaisia ajaa kokoisekseen maantiellä sekä kaupungissa.

Oma 206 GTI vm. 2000 jää kyllä omalta osaltani viimeiseksi pököksi. Reilu 100tkm on mittarissa ja viimeksi meni vaihtoon koko taka-akseli, kun takapalkissa oli klappia sen verran, että hirvitti ajaa moottoritiellä. Hintaa rempalle tuli 1600e. Huoltokirja on kunnossa ja auto on säännöllisesti huollettu, mutta silti tuntuu tulevan pikkuvikoja pari kertaa vuodessa. Viime talvena jäin matkan päälle, kun laturi lakkas toimimasta. Pari kertaa on huohottimen putki jäätynyt ja sylkäissyt öljyt mittatikun reiästä pitkin konehuonetta. Semmoinen 2-3k€/vuosi on mennyt huoltoihin ja korjauksiin parin vuoden aikana, kun on tuo auto ollut. Mitään pikkuvikoja en ole jaksanut edes korjauttaa: sisäilman puhallin ulisee pakkasella erittäin kovaäänisesti ja lisäksi takaikkunan alapuolelta on maali ruvennut lohkeilemaan irti.
 
Laita sammo vaan suosiolla japsi, esim. Mazda 2 (Japanissa tehty jopa) tai Toyota Yaris, niin tuskin menee pieleen. Entä tuleeko vielä pienempi kyseeseen, eli Aygo? Siinä olisi ainakin pieni kulutus ja halvat vakuutukset, kuulemma. Entä miten olisi Subaru Justy tai Nissan Micra?
 
Laita sammo vaan suosiolla japsi, esim. Mazda 2 (Japanissa tehty jopa) tai Toyota Yaris, niin tuskin menee pieleen. Entä tuleeko vielä pienempi kyseeseen, eli Aygo? Siinä olisi ainakin pieni kulutus ja halvat vakuutukset, kuulemma. Entä miten olisi Subaru Justy tai Nissan Micra?

No kun ilman muuta vaihtaisin Yarikseen kuten oon miettinytkin koko ajan kun siitä on loistokokemusta tähänkin asti, tässä vuoden sisällä varmaan näin tulisi käymäänkin - enkä edes katsoisi ranskiksiin päin jos vapailta markkinoilta hakisin.
Mutta kun koko tän threadin takana on tilanne että saisin tuon siis todella monta tonnia arvoaan halvemmalla niin tuntuisi hullulta jättää about käyttämätön auto kotiuttamatta, ellen saa sille hyviä perusteita.
 
Mutta kun koko tän threadin takana on tilanne että saisin tuon siis todella monta tonnia arvoaan halvemmalla niin tuntuisi hullulta jättää about käyttämätön auto kotiuttamatta, ellen saa sille hyviä perusteita.
Totta, onhan tuossa pointtia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerronpa jotain omista kokemuksista, ite olen ajellut ensimmäistä vuosikertaa 90-luvun lopussa olevaa 206:sta.

Aluksi totean, että kyseessä on auto josta pidän, näppärä käsitellä, 1.6 koneella toimii mukavasti. Erityisesti tykkään sen ominaisuudesta yliohjata, hauska auto ajaa ja viedä.

Sitten niitä pieniä vikoja, joista muutama täällä jo mainittiin. Takalasin alta myöskin täällä alkaa ruostumaan, joka kesä saa paikkailla. Omalta kohdalta jo ironinen vitsaus Peugeot autoissa on ollut kuljettajan puoleisen lukon rikkoutuminen (309, 406 ja nyt 206), johtuu varmaan käyttäjästä. Ei tietenkään haittaa kun käyttää keskuslukitusta napista painamalla. ;)

Ajovaloja myös minusta kuluttaa jonnin verran, mutta vaihto on helppo, väli ei ainakaan minulle ole ahdas. Yksi tyyppivika on kytkinvaijerin katkeaminen ja tämän olen itse kokenut, ketutti, onneksi en ollut pidemmällä reissulla.

Legendaarinen tyyppivika on myös tuulettajan aka "föönin" moottorin rikkoutuminen, kun suolaa ja maantiepölyä on tarpeeksi kerätty, on tiedossa kunnon ulinaa, siitä selviää tuulettajan moottorin vaihdolla.

Vanhemmissa tietysti raidetangot ja kallistuksen vakaajat ovat löystyneet ajan kanssa ja niistä saa mukavan laskun kun kuntoon laittaa ja uutta tulee tilalle.

Yliohjautuminen on myös miinus puoli, sillä perheen kakkosautona jos käyttää, ei kokemattomampi ole varmastikkaan tosi tilanteessa yhtä innoissaan ja varmana kun perä meinaa tulla sivulle. Ehkäpä tätä ominaisuutta on uudemmissa jo karsittu?

:4: (josta yksi tähti tulee legendaarisuudesta) ;):D
 
Yliohjautuminen on myös miinus puoli, sillä perheen kakkosautona jos käyttää, ei kokemattomampi ole varmastikkaan tosi tilanteessa yhtä innoissaan ja varmana kun perä meinaa tulla sivulle. Ehkäpä tätä ominaisuutta on uudemmissa jo karsittu?

:4: (josta yksi tähti tulee legendaarisuudesta) ;):D

Olin lukevinani jostain että yliohjautumistaipumus (mikä omastakin mielestä olisi plussaa, vaimosta en usko..) olisi siistitty myöhemmissä vuosikerroissa jokseenkin pois.

Nyt sitten vaan odottelemaan, mitä tuleman pitää :)
 
Mulla on ollut 3 kpl 406:sia. Olen ajanut niillä yhteensä noin 300.000 km. Kaikki autot olen ostanut 140tkm tai enemmin ajettuna.

Olen ollut tyytyväinen. Mitään isoa ei ole ollut. Kuluvaa osaa ml. koiranluut on jouduttu vaihtamaan. Hyvästä ajettavuudesta joutuu vähän maksamaan alustakorjausten (koiranluut) muodossa.

Mitään sähkövikoja ei ole ollut.
 
Reilu 100tkm on mittarissa ja viimeksi meni vaihtoon koko taka-akseli, kun takapalkissa oli klappia sen verran, että hirvitti ajaa moottoritiellä. Hintaa rempalle tuli 1600e. .

Tyyppivika tuo ei kuitenkaan ole, ei noihin ole tarvinnut akseleita juurikaan vaihdella...Sulle on sattunu joku maanantaikappale. ;)
Ja paljon halvemmallakin tuon tekee...
Joku täällä mainitsi ruostumisesta, kyllä pösöt yleisesti on pirun vähän ruostuvia ja se on ihan jo testeissäkin todettu.
Ja ONNEA UUDELLE AUTOLLE S225T!
 
Tyyppivika tuo ei kuitenkaan ole, ei noihin ole tarvinnut akseleita juurikaan vaihdella...Sulle on sattunu joku maanantaikappale. ;)
Ja paljon halvemmallakin tuon tekee...
Joku täällä mainitsi ruostumisesta, kyllä pösöt yleisesti on pirun vähän ruostuvia ja se on ihan jo testeissäkin todettu.
Ja ONNEA UUDELLE AUTOLLE S225T!

Korjaamolla sanoivat, että ei noita taka-akseleita montaa mene vuodessa vaihtoon. Merkkiliikkeessä kun korjautin, niin olihan siinä varmasti hieman ylihintaa. Toisaalta uusi taka-akseli maksoi lähes 800e, joten tuskinpa se korjaus nyrkkipajallakaan olisi kovin halpa ollut.
 
Yhdyn samaan threadiin, kun kakkosautoksi olisi tarjolla alle 100t ajettu 2.0 206 GTi. Mennään aika reippaasti alle markkinahinnan, kaikki huollot tehty ja siististi pidetty.

Mitähän nuo kuluttavat, vai onko järkevämpi ostaa kaupunkiajoon joku 1.6, ja miten on huoltojen väli/ hinta pienissä pököteissä?

Perusvikoja?
 
Laitetaan tänne muuten jatkoksi että tuo alkuperäinen treadin aiheauto nyt toista viikkoa pihassa ja sen verran mitä itse ajanut niin oikein miellyttävä pikkuauto, jämäkänmukava ajaa. Ja tosiaan käytännössä ihan uusi, ei sisustassa/ulkokuoressa minkäänlaisia merkkejä käytöstä, paitsi se km-mittarin 9000.

Toivotaan että pelittää.
 
Mulla on 206 vm. 2001 ja satatuhatta mittarissa. Nelisen vuotta on mulla ollut ja korjauksiin mennyt sata euroa. Pakoputkesta levisi välikappale. Koiranluut on tullut vaihdettua, mutta ne nyt voi laskea kuluviin osiin. Jotain pikkuvikaa on, kuten että lukot ei mene kiinni kaukosäätimestä, vaan pitää avaimella vääntää. Ei tuommoista jaksa edes korjata, kun taitaa noi sähköviat tulla viikon päästä uudestaan.

Ilmastoinnin puute vaivaa. Muuten en edes harkitsisi auton vaihtoa. On vielä 1.6l kone eli kulkee ihan mukavasti pikkuautoksi. Eihän tuo mikään laatuauto ole, mutta hintaansa nähden soiva peli.

Automaan merkkihuolto on aivan paska. En olisi muuten ikinä vienytkään, mutta vakuutusyhtiön piikkiin piti korjailla, kun kaveri ajoi kylkeen. Lupasivat auton valmiina kolme kertaa ja joka kerta piti itse soittaa ja kysyä, että oisko tänään valmis. Eivät siis edes vaivautuneet ilmoittamaan, että kottero ei ole valmis sovittuna päivänä.
 
Mulla 206 1.9l diesel. Olen omistanut 120tkm lukemasta lähtien, jota ennen autoon vaihdettu etupään laakerit, jakohihna ja tehty huollot + jotain pientä.

Tällä hetkellä mittarissa 185tkm.

Tämän jälkeen vaihdettu (tavanomaisten polttimoiden, suodattimien, hehkutulppien+muun huollettavan lisäksi):


- ERG tukittu (tottakai)
- venttiilinvälykset säädetty kahteen kertaan (tapaa hukata nuo ja käydä "vajailla pytyillä" käynnistyksessä
- vasemman puolen etupään laakeri
- alatukivarret
- kallistuksenvakaajan pystytukivarret (ts. "linnunluut")
- takapönttö
- pakoputken väliputki, hitsaus ruostui katkipoikki heti katin takaa, onneksi sai vielä hepattua kiinni...
- jarrupalat + levyt
- kytkin, kytkinasetelma, kytkinvaijeri
- ilmanoton letku
- johtovika, joka aiheutti ennakonsäädön vian ja aiheutti jumalattoman nakutuksen


Lisäksi levinnyt on:

- vasen pitkä ei mene päälle. Vika ei ole polttimossa.
- lasinpyyhkimet pitää mekkalaa, odottelen että hajoavat
penkkien kallistukset+säädöt prakailee
- tuulilasi säröllä
- nitinää, natinaa sisustuksissa. Todella ärsyttävää pidemmän päälle.

Mystistä kyllä, yksi ainoa sähkövika on tuo vasen pitkä.

Edit: Automaa Tampere saa multa haukut alimpaan helvettiin, kun taas Hämeenlinnassa saa jopa palvelua ja neuvoja!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom