Pesäpalloilijan treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro, pitäis kysellä teiltä kokeneemmilta, että minkälaista treenia suosittelette 14-vuotiaalle pesäpalloilijalle. Oon treenannu kohta vuoden ilman mitää treeniohjelmaa ja jääny muista kavereista selvästi jälkeen fysiikkapuolessa.

Elikkä tällänen on mun viikko:

Ma:Sulkapallo 2h
Ti: lajitreenit
Ke: Puntti
To: lajitreeni
Pe: Lepo
La: lajitreeni
Su: Puntti

Perjantaina voi myös olla puntti ja maanantaina voi olla lepo, riippuu iha miten jaksaa.Ruokavalio pitäsi olla kunnossa, mut voin pistää sen tähän:

Aamupala: ruisleipa(päällä juusto, kalkkunaleike) maitorahka, lasi maitoa
Lounas: Kouluruoka + lasi maitoa + kunto näkkäri (17% kuitua)
Välipala : maitorahka + lasi maitoa
Päivällinen: kunnon kotiruokaa + lasi maitoa + ruisleipä
iltapala: maitorahka + ruisleipä + lasi maitoa

Elikkä nyt tuohon treeniin kaipaisin neuvoja, kiitos!

Pesäpallossahan tarvitaan nopeutta ja terävyyttä. Punttin puolelle suosittelisin rinnallevetoa ja tempausta, tekniikoita pitäisi sitten katsella jonkun kanssa kuka ne oikeasti taitaa. Levossa se lihas kasvaa, pie vaan se lepopäivä siellä ohjelmassa.

Missä joukkoeessa pelaat ja oletko Seinäjoelle ens kesänä tulossa? Tuosta sun ohjelmastas ihmettelen, etteikö teillä ole juoksua (nopeutta) ollenkaan pesäpallon yhteydessä? :o Meillä on väh. 2 kertaa viikossa juoksu ja tehovalmennuksen aikana saattoi olla neljäkin kertaa. Joukkoeessani ei niinkään noita puntteja arvosteta, olen varmaan ainoa, joka on edes salista kuullut. Viime vuonna Turussa olimme silti viidensiä ja tänä vuonna taas Seinäjoelta tavoite mestaruuteen. Voitkin varmaan arvata missä seurassa pelaan, kun Varkaudessa 2007 voitimme mestaruuden? ;)

Lisää hiilareita ehdottomasti.. Muuten et kyllä tule jaksamaan ja kaiken lisäksi, kun vielä kasvatkin tuosta niin tarvit runsaasti energiaa..
Proteiinia saat aivan varmasti riittävästi noista ruoista, joten lisää vaan puuroa, mysliä, hedelmiä, kasviksia, leipää etc.. Ja etenkin kasviksia, hedelmiä ja marjoja!!

Vinkkinä käy lukemassa http://www.noc.fi/urheilijan_ravitsemus/

Tuolta löytyy välipala vinkkejä, tietoa ateriarytmistä, ravintoaineista etc..

Tsemppiä treeneihin! !

Missä joukkoeessa pelaat ja oletko Seinäjoelle ens kesänä tulossa? Tuosta sun ohjelmastas ihmettelen, etteikö teillä ole juoksua (nopeutta) ollenkaan pesäpallon yhteydessä? :o Meillä on väh. 2 kertaa viikossa juoksu ja tehovalmennuksen aikana saattoi olla neljäkin kertaa. Joukkoeessani ei niinkään noita puntteja arvosteta, olen varmaan ainoa, joka on edes salista kuullut. Viime vuonna Turussa olimme silti viidensiä ja tänä vuonna taas Seinäjoelta tavoite mestaruuteen. Voitkin varmaan arvata missä seurassa pelaan, kun Varkaudessa 2007 voitimme mestaruuden? ;)

Pelaan JuNu:ssa (juvan nuorisopesis) ja ollaan kyllä tulossa leirille ens kesänä. On meilläkii treeneissä muutakin kuin pesistä. Kyllä myö tehdään kaikenlaisia juoksuharjoituksia ( koordinaatio, pesältä lähtöjä yms.) ja lihaskunto treenejä.

Back
Ylös Bottom