Ethän sä tuntunu haluavan kaivaa,
Enkö kuitenkin kysynyt, kuinka paljon pitää kaivaa? Ja luvattu kaivaja löytyy sisäpiiristä. Ne on (joillekin) tärkeitä asioita!
Mutta joo, ymmärrän nyt, että heitän ehkä liian paljon läppää. Jos kaivetaan se lapion pesällinen, niin sitten kaivetaan. Minä tai se kaksijalkainen. Helposti ostaisin palveluna, mutta jos on korkeampia vaikuttimia, niin pystyn joustamaan, että pitää "itte kaivaa", että on oikea fiilis. Henkilökohtaisesti en saa siitä mitään, että kaivan maata, mutta jos se jollekin on tärkeää, niin voin kuunnella. (Ja olen lapiolla kaivanut, ja polvillani 10 vuotta Stadin katuja kontannut, siis fyysinen duuni on tuttua.)
Enkö siitä ollut vähän hajulla? Kyselin lisäinfoa mitä tarkoitit, sen myönnän.
Siitäkin kyselin, koska kirjoitit, että "suodatinkangas ja halutessasi jopa eristelevyt", niin haluan toki tietää, mikä sen eristelevyn merkitys on. Suojakankaasta olen kuullut, eristelevystä en.
muutenkin "hataralla pohjalla koko mies" joten palasin takaisin ruuvipaaluihin. Niillä on vaikeampi mokata ja helpompi perustaa.
No joo, myönnän, että ehkä keskivertointerverkon hemmoon verraten heitän ehkä liian paljon löysällä ranteella. Kysyn siis tosissani, mutta ehkä "kevennän" liikaa. Toisaalta ymmärsin, ettei niillä ruuvipaaluilla olisi "järkevää" tuollaista vajaa perustaa.
Suosittelisin avaimet käteen vajaa. Varmasti löytyy vajan myyjältä rautakaupasta halukkaan pystyttäjän yhteystietoja.
Kyllä kai tollasen puolivalmiin liiterin hujauttaa pystyyn kuka vain. En rakentaisi omakotitaloa, mutta tollanen satasten vaja. Siis oikeesti! Ottaisin avaimet tumppuun -pa:lla, mutta korkeammat voimat haluavat, että äijä osaa duunata.
Kyllä mä se sorapatjan laittaisin silti jottei pintamaan kosteus hapata puurakenteita.
Arvostan neuvojasi, ja niitä mieluusti kuulen. En ehkä muuten kyselisikään, vai kuinka.
Ja edittiä:
Kyllä mä se sorapatjan laittaisin silti jottei pintamaan kosteus hapata puurakenteita.
No niin, tämähän kuulostaa jo tykkänään hyvältä perusteelta! Liittyykö se levyhommakin juuri tähän? Onko toinen oleellisempi vai molemmat ehdottoman tarpeellisia? Ja se suojakangasko laitetaan siksi, ettei maasta tule kosteus vajan lattiaan ja rakenteisiin?
Edit edit:
Ja olen kyllä aika avoimin mielin esittänyt (varmasti tyhmältä kuulostavia) kysymyksiä. Tavallaan harmittaisi, jos se olisi jotenkin älytöntä. Jos on, niin noottia vain ja kysärit loppuvat.