Perusohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkälainen ohjelma olisi hyvä, kun on mahdollista treenata kaksi kertaa viikossa? Tavoitteena olisi saada pääasiassa voimaa, painon nousu ja lihasten kasvu on sivuseikka. :D Salipäivät olisivat ma ja ke. Perjantaisin ja sunnuntaisin on painiskelua budolajien parissa.
Ehdotuksia ohjelmaksi?

Ite olen miettinyt miten toimisi Massaa! Voimaa! kirjan perusohjelma:

Ma: Penkkipunnerrus 3x5-10, pystypunnerrus 3x5-10, leuanveto 3x5-10, kyykky 2x5-10 ja maastaveto 1x 5-10

Ke: Samat liikkeet lukuunottamatta maastavetoa, toistot 15- 20..

Toimisko tämä? Ylikunnon vaaraa??

Tällä hetkellä teen treeniä enemmän bodaustyyppisesti (?) eli jaolla:

Rinta, selkä
Jalat, vatsa
Olkapäät, kädet

Ja samoilla salipäivillä eli ma ja ke.. tuossa tulee nyt lepoa 9 tai 11 päivää per lihasryhmä eli ainakin tarpeeksi.

Kumpaa ohjelmaa pitäisitte parempana kun tavoitteena olisi voiman kasvu ja tulosten nostaminen raskaissa perusliikkeissä? treenin pitäisi tavallaan tukea budoharrastusta.. (?) :confused:

Syömiset pitäisi olla suht. kunnossa, pituus 177cm, paino 72kg, ikä kohta 17, voiko treenata jo "kovaa"??? :kippis1:

Mun mielest tällanen vähä pitempi vois toimii:
1 päivä: rinta-haubertti-vähän jalkoja
2xpenkki
2xvinopenkki kp:lla
1 vipunostot
3xhauiskääntö tangolla seisten
2-3xhammerkääntö
3xkova kyykky

2, päivä: selkä, olkapää, ojentaja, jalkoja
2xleuanveto
2xkulmasoutu
1xalataljasoutu
2xpystypunnerrus
2xvipunostot sivuille
2xkapeepenkki
2xfrenchpunnerrus
jaloille vaikka 3xaskelkyykky

Tollaset treenit saa ihan hyvin vedettyy about 1 h 10min
Takaolkäpäitä tulee aika hyvin noissa selkäliikkeissä

Ja mihis niitä VATSOAJA tarvitaan?:D :kippis1: :cool:

Originally posted by Luihu

Ke: Samat liikkeet lukuunottamatta maastavetoa, toistot 15- 20..

Toimisko tämä? Ylikunnon vaaraa??

Ei kannattais tehdä kroppaa kuin kerran viikossa läpi, jaa kahdelle päivälle esim: 1.Jalat, rinta, ojentajat
2.Selkä, olkapäät, hauis

Erityisesti jos vielä teet lajiharjoittelua, niin ei mun mielestä ole mitään järkeä tehdä kroppaa läpi kahdesti viikossa...

Itse olen tehnyt nyt 2 kuukautta juuri tuota Massaa ja Voimaa-kirjan perusohjelmaa 3 kertaa viikossa. Ekan kuukauden aikana tuon päälle tulii vielä aika paljon aerobisia harjoituksia. Yhteensä olen nyt käynyt säännöllisesti vuoden salilla ja oikeastaan ainoa kehitys on tapahtunut noiden kahden kuukauden aikana. Ylikuntoa ei ole tullut, mutta ensimmäisten 3 viikon jälkeen tuli flunssa. Olen nyt vaihtamassa ohjelmaa.

Ohjelma on toiminut hyvin, suosittelen lämpimästi. Enimmäkseen kehitystä on tullut voimapuolella suhteessa lihaskasvuun. Ohjelma sopii mielestäni hyvin antamaan potkua jämähtäneisiin treeneihin, kuten minulle kävi. Pitemmän päälle voi käydä raskaaksi, mutta sopii varmaan sinulle, ainakin alkuun.

Katku:
Yhteensä olen nyt käynyt säännöllisesti vuoden salilla ja oikeastaan ainoa kehitys on tapahtunut noiden kahden kuukauden aikana.

Eikö jossain sitten mennä mielestäsi metsään, jos kehitys pysähtyy 10 kuukaudeksi? Alussa kehitystä tulee pelkästä salille kävelystä, mutta itse en ainakan usko tämän pitkälle vievän. Jos kehitys pysähtyy selvästi, olisi aika alkaa etsiä vikaa tai muuttaa rutiineita hakien taas parempia tuloksia.

Originally posted by LSA_Vinnie
Katku:

Eikö jossain sitten mennä mielestäsi metsään, jos kehitys pysähtyy 10 kuukaudeksi? Alussa kehitystä tulee pelkästä salille kävelystä, mutta itse en ainakan usko tämän pitkälle vievän. Jos kehitys pysähtyy selvästi, olisi aika alkaa etsiä vikaa tai muuttaa rutiineita hakien taas parempia tuloksia.

Tarkennuksena, ensimmäisten kymmenen kuukauden aikana ei tapahtunut mainittavaa kehitystä= mainittavaa kehitystä verrattuna viimeiseen kahteen kuukauteen.

Muutin radikaalisti ohjelmaa, ja tuo perusohjelma on toiminut viimeisten kahden kuukauden aikana piristysruiskeena. Nyt alkaa olla aika taas vaihtaa ohjelmaa.

Back
Ylös Bottom