Ninde, mun valmennussuhteet on pääosin aina olleet kaukovalmennusta. Kauimmillaan niin, että olin itse Arizonassa ja Bull täällä Tampereella. :D Toimi hienosti - minä treenasin, söin kuten käskettiin ja pommitin valmentajaa s-postilla sen mitä tunnuin tarvitsevan. Bull vastasi kun jouti (varmaan muutaki tekemistä ku vastailla mun, "voiko kalkkunaleikkeen sijasta syödä kinkkua"-kysymyksiin, hoho). ;) Yleensä vastaukset oli lyhyitä ja ytimekkäitä: "KYLLÄ" tai "EI"... heh! Aloitin kisadieetinkin niin, että olin vielä Arizonassa. Nähtiin eka kerran valmentajan kanssa mun reissun jälkeen vasta kun dieettiä oli mennyt joku 6-7vk.
Tämänkin hetkinen valmennus on ainakin melkein täysin kaukovalmennusta. Puuhaan itekseni täällä Tampereella ja Aki on Helsingissä. Soitellaan suunnilleen kerran viikossa - välillä useammin, välillä harvemmin. Veikkaisin, että dieetillä tarviin sitä puhelinapua ehkä useammin ja varmaan nähdäänkin useammin kuntotsekkauksen merkeissä. Treenaamassa kävin Akin kanssa joulukuussa viimeksi, sillon vedettiin kahdessa päivässä neljä treeniä läpi (ja olin joulun ihan rikki :D). Omaa laiskuutta, kun ei olla sen jälkeen treenattu - homma olisi vaan siitä kiinni, kun saisin lähdettyä Helsinkiin keskellä viikkoa. Dieetillä tämäkin asia ehkäpä muuttuu, jos saan äässini raahattua pääkaupunkiseudulle useammin. Tai itseasiassa toivottavasti huomattavasti aikaisemmin kuin dieetillä.
Mun mielestä riippuu tosi paljon valmennettavan tasosta, toimiiko kaukovalmennus vai ei. Jos itsellä on treenitaustaa jo sen verran, että salitreenien intensiteetti pysyy kovana ilman ulkopuolista piiskausta ja liikkeet on tuttuja, ts. on "tuntuma" siihen rautaan, niin uskon että toimii hyvin. Jos taas tarvii kädestäpitäjää eli koko fitnesstouhu on ihan uusi juttu, niin sillon ehkä parempi jos valmentaja on samassa kaupungissa.