Personal trainer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bloom
  • Aloitettu Aloitettu
Meillä onkin täällä näköjään yksi aika miehekäs punttimimmi ;) Ja sitten asiaan. Mitä personal trainer tai valmentaja yleensä maksaa? Ihan uteliaisuuttani kyselen.

Mä taas olen aika vakuuttunut, että hyvän valmentajan rooli on erittäin merkittävä. Ei tämä ole enää sattumaa, että nytkin kisoissa kummakin Akin ja Jarin valmennettavia oli palkintopallilla melkein kaikki. Musta vähän tuntuu, että kunnon valmentajalla kisaaja saa itsestään enemmän irti ja varsinkin potentiaalisista leivotaan mestareita valmentajien avulla. Kummasti aina ne kovien valmentajien opeissa olevat ovat siellä kärkipäässä. Tähän jätetään toki varaus genetiikasta, huonolla rakenteella varustettu tai muutenvain lajiin sopimaton ei kyllä ihan helpolla pääse kärkeen vaikka olisi kuin kovat paukut takana.
Varmasti noinkin, tosin ite antaisin arvostusta myös vuosien työlle. Ne kevään kisoissakin kärkipaikoilla olleet mimmit taisi olla poikkeuksetta jo useamman vuoden reenanneita.

Kun mennään viimeistelyihin, niin ammattitaito tulee esiin. Itse pidän valmentajana sitä, jolla ei mene sormi suuhun kun alkaa nesteet puskemaan pihalle kropasta 3 tuntia ennen kisaa. Radikaaleja ja nopeita päätöksiä suolojen ja nesteiden suhteen vakaalla tietotaidolla, siinä on valmentaja, johon voi luottaa.

Katarina Tunturi tarjoaa myös valmennusta.. Itse olen vasta aloittanut nämä valmennusjutut, mutta hyvän alun perusteella suosittelen Kataa ;) Ystävällistä ja perusteellista palvelua ja mulla on vielä se hyvä puoli, että asun samalla paikkakunnalla.

Missä suunnalla Kata palvelujaan tarjoaa? Oon miettinyt jo pitkään valmentajan hankkimista mutta toistaiseksi on talouspolitiikka ollut melko heikolla hapella:rolleyes: . Nyt näyttää jo hiukka helpottavan ja haluaisin kovasti saada ammattilaisen ohjausta tähän koko touhuun, jos kerta kisoista haaveilen... Aki olis varmaan loistava vaihtoehto mutta hänellähän on jo "melkein" kaikki kisoihin treenaavat mimmit siipiensä suojassa, (eli on siis ainakin pätevä:worship: ) ja toivoisin löytäväni valmentajan hiukan lähempää kotiosoitettani:D, ei tietenkään naapurissa tarvitse majailla mutta edes naapurikaupungissa olis kiva..:) Eli Etelä-Karjalan suunnalta, onkohan ketään..??:rolleyes:

Missä suunnalla Kata palvelujaan tarjoaa? Oon miettinyt jo pitkään valmentajan hankkimista mutta toistaiseksi on talouspolitiikka ollut melko heikolla hapella:rolleyes: . Nyt näyttää jo hiukka helpottavan ja haluaisin kovasti saada ammattilaisen ohjausta tähän koko touhuun, jos kerta kisoista haaveilen... Aki olis varmaan loistava vaihtoehto mutta hänellähän on jo "melkein" kaikki kisoihin treenaavat mimmit siipiensä suojassa, (eli on siis ainakin pätevä:worship: ) ja toivoisin löytäväni valmentajan hiukan lähempää kotiosoitettani:D, ei tietenkään naapurissa tarvitse majailla mutta edes naapurikaupungissa olis kiva..:) Eli Etelä-Karjalan suunnalta, onkohan ketään..??:rolleyes:

Kata toimii Lahdessa ja Lahdesta käsin varmasti ympäri Etelä-Suomen ainakin!! :) Lisää voi kysellä henkilökohtaisesti: katarina.tunturi@hotmail.com

Hömötiainen jo kysyikin samaa, mitä olin ajatellut kysyä, eli onko mahdollista saada sellaista personal traineria, joka antaa ohjausta "tavalliseen" treenaukseen, kun halutaan kroppa kuntoon? Eli no siis samaa kun kisaankin tähtäävät, mutta kisa jätetään pois..äh! Onpa vaikeeta selittää, no ehkä joku ymmärsi.:wall:

Hömötiainen jo kysyikin samaa, mitä olin ajatellut kysyä, eli onko mahdollista saada sellaista personal traineria, joka antaa ohjausta "tavalliseen" treenaukseen, kun halutaan kroppa kuntoon? Eli no siis samaa kun kisaankin tähtäävät, mutta kisa jätetään pois..äh! Onpa vaikeeta selittää, no ehkä joku ymmärsi.:wall:

Kyllähän sekin onnistuu :) Tietääkseni monet valmentajat tarjoavat erikseen ravinto-ohjausta, "tavallista" treeniohjausta ja erikseen on sitten tietysti nämä kisoihin tähtäävät valmennukset.

Hei joku Akin Mähösen valmennettavista, viittisittekö ketoa paljonk valmennus maksaa kuukaudessa. Kuinkapitkäksi aikaa lasku maksetaan. Kiitti ihan sairaasti jos joku vastaa. Ois kiva edes skaalalleen tietää minkälaisista summista on kyse.

Hei joku Akin Mähösen valmennettavista, viittisittekö ketoa paljonk valmennus maksaa kuukaudessa. Kuinkapitkäksi aikaa lasku maksetaan. Kiitti ihan sairaasti jos joku vastaa. Ois kiva edes skaalalleen tietää minkälaisista summista on kyse.
Laita itse Akille mailia. :)

Harva valmentaja laskuttaa kuukausittain, sopimukset tehdään yleensä ennemmin vuoden tai yhden kauden ajanjaksoksi. Tässä maassa varmaan melkein poikkeuksetta kaikki valmentajat ottaa sen 300-800e vuodessa. Kausi voi tarkottaa vaikka kisadieettiä, niillä joiden hintoja itse oon kysellyt joskus, on kauden hinta pyörinyt 300-500 euron välillä. Ne, joille tunkua on enemmän tai heillä on isompia meriittejä valmentajana / omaa kisamenestystä (esim. ulkomailta), ottavat poikkeuksetta enemmän, KA varmaan siellä 400-500e hujakoilla per kausi.

Muakin kiinnostaa personal trainer-asiat.Tavoitteeni on kehittää myös aerobista kuntoa lihaskunnon ohella, eli toisin sanoen päästä muuten vain "huippukuntoon" vailla kisatavoitteita. Nyt tuntu toisinaan vaikealta ajoittaa kuntosali- ja juoksutreenit sopivasti, tehdä sopivalla intensiteetillä ym.. kovasti haluaisin kehityssuunnan kulkevan ylöspäin. Tiedän perusasiat ruokailusta, mutta silti ruokavaliossakin olisi parannettavaa. Mitä luulette, voisiko valmentajasta olla tapauksessani apua?

Miten vakuutta epäilevät vanhemmat

Onko kellään hyvää vinkkiä kuinka vakuuttaa ennakkoluuloiset vanhemmat siitä, ettei personal trainer ole mikään ihmeen hormooni hirmu, joka laittaa käyttämään aineita ja muuttaa naisen mieheksi. Vaikka kuinka koittaa sanoa, ettei kaikki lihaksikkaat henkilöt käytä hormooneja niin ei auta. Koko ajan saa saarnaa homoonejen vaarallisuudesta. Kukaan ei kuitenkaan ajattele, että voisi olla vaarallista jos treena ja syö itse väärin kun ei tiedä välttämättä mitä tekee:jahas:

Jos vaikka käytät Katri Mannista ja ´Kutri kuntoon`projektia esimerkkinä?? :D
No Katri nyt ei mikään valmentaja ole, joten se ei ehkä tuohon yhteyteen sovi... jos siis pitää nimenomaan selittää, miksi haluaa valmentajakseen kehonrakentajan. Ja ylipäätään - miksi valmentajan olisi oltava kehonrakentaja? Onhan meillä hyviä naisvalmentajiakin, jotka takuulla osaavan hommansa. Elovaaran Maija, Tunturin Katarina... jne.

Ehkä vanhemmille vois ennemminkin esittää ajatuksen siitä, että valmentaja auttaa sinua tekemään fitnessistä terveellisen elämäntavan ja ohjaa tekemään oikeita valintoja ravinnon, treenin ja levon (laadun sekä määrän ) suhteen. Hän osaa objektiivisesti seurata kehitystäsi ja tehdä korjaus- ja kehitysehdotuksia, sekä mahdollisesti valmentaa sinut joskus lavalle TERVEELLISELLÄ tavalla jos sitä haluat. Yksin on niin suuri riski mennä perse edellä puuhun, saada lopputuloksena riittämätön lavakunto ja pahimmassa tapauksessa päälle vielä vahingoittaa terveyttään (jos ei osaa ottaa huomioon kohtuutta esim. liikunnan määrässä, oikeassa kalorimäärässä jne. -> voi vaikuttaa hormonitoimintaan, rauta-arvoihin, jopa syömistottumuksiin erilaisten häiriöiden kautta jne.). Valmentaja on se henkilö, jolta sinä ostat asiantuntemuksen - henkinen tuki, mentor, konsultti. Toinen vaihtoehto on opiskella asioita jotta opit tekemään ne oikein itse - mutta siihen ei takuulla riitä vuosi eikä kaksi.

Ehkä hommaa voisi verrata vaikka nettisivujen tekoon. Henkilö A:lta homma ei luonnistu lainkaan, koska hän osaa hädin tuskin edes käyttää tietokonetta. Pitäisi opetella kaikki aivan alusta lähtien (ja siihen menee aikaa). Henkilö B osaa raapia kasaan jotain räpellystä, mutta lopputulos on kaikkea muuta kuin käyttäjäystävällinen eikä miellytä edes henkilön itsensä silmää. Henkilö C taas ostaa valmiin hienon sivun firmalta, joka on sekä käyttäjäystävällinen että palvelee myös ostajan tarkoitusta ja tarvetta. Ja sitten on vielä henkilö D, joka osaa jo "valmiiksi" kaiken itse: tehdä hienon työn ja useimmiten se johtuu siitä että taustalla on piiiiiitkä harrastus, jonka hän on oppinut vuosien saatossa ja sen vuoksi voi tehdä kaiken itse.

Eli voisit vaikka kysyä vanhemmiltasi, että jos tilanne olisi tällainen ja he olisivat henkilön A tai B housuissa, niin mitä he tekisivät? Jos ajatellaan vaikkapa että kyseessä on uusi firma, jonka he ovat perustaneet ja haluavat sen alkaa tuottavan rahaa mahdollisimman pian. Olen aika varma, että he päättäisivät hypätä sen jälkeen henkilön C housuihin. Ja tässä kohti voit vetää esiin sen kortin, miksi tarvitset personal trainerin / valmentajan. :)

Sitten kun he alkavat jäkättää dopingista, niin voit läväyttää auki fitnessliiton sivut ja näyttää, että liiton urheilijat kilpailevat ADT:n alaisessa lajissa jota testataan sekä kisa- että harjoituskaudella.

Kerro sitten, miten kävi ;)

Mä kyllä ajattelin asian niin, että Eija Holmala, joka valmensi Mannista ei pistänyt sitä vetämään horkkaa eikä tuloskaan ollut Ms.Olympia.. Siinä mielessä olisi yksi esimerkki, siitä miten eri tavalla PT voi treenauttaa ihmisiä.
En edes ajatellut tuota asiaa 'bodari valmentajana' kannalta.

Vantaan seudulta naisvalmentajaa?

Toimiiko joku noista valmenajista Vantaan seudulla? Vanhempani suhtautuvat kyllä humattavasti positiivisemmin nais- kui miesvalmentajiin. (Isäpappa kun varsinkin ajattelee jokaisen miespuolisen henkilön automaattisesti kajoavan pikkutyttöihin varsinkin jos ne ovat niitä "hormoonihirmuja":jahas: .

Kata asuu Lahdessa, Maija pääkaupunkiseudulla. Jos haluat muiden pääkaupunkiseudun valmentajien yhteystietoja, kannattaa kyllä ottaa itse yhteyttä suoraan Fitnessliittoon. Yhteystiedot löytyy täältä.

Tämä laji edellyttää omaa aktiivisuutta, alusta lähtien. Kannattaa tottua siihen. :)

Mimmi on ihana! :haart:

edit: Miten oonkin voinut unohtaa mainita Mimmin kun on puhuttu valmentajista :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom