Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Totta. Tosin tahtoisin myös muistuttaa - lähinnä lajia harkitseville - että se valmentaja ei ole mikään ehdoton asia. Niinkuin Pinja tuolla kisapuolella yhdessä threadissä sanoikin, on tärkeää että oppii myös itse kuuntelemaan ja tuntemaan oman kroppansa. Joskin myönnän itsekin, että toisinaan tämä opettelu tuntuu melko haasteelliselta, tavallaan vaivattomampaa tehdä kaikki niinkuin joku toinen neuvoo, mutta ainakin itse uskon tämän pitkässä juoksussa kannattavan!Akin kaltaisia hyviä valmentajia kaivattaisiin lisää ja mieluiten eri puolelle Suomea, kiitos IMO on vähän hassua, että fitnessliiton päävalmentaja valmentaa kohta kaikkia Suomen bf-kisaajia.
Mä taas olen aika vakuuttunut, että hyvän valmentajan rooli on erittäin merkittävä. Ei tämä ole enää sattumaa, että nytkin kisoissa kummakin Akin ja Jarin valmennettavia oli palkintopallilla melkein kaikki. Musta vähän tuntuu, että kunnon valmentajalla kisaaja saa itsestään enemmän irti ja varsinkin potentiaalisista leivotaan mestareita valmentajien avulla. Kummasti aina ne kovien valmentajien opeissa olevat ovat siellä kärkipäässä. Tähän jätetään toki varaus genetiikasta, huonolla rakenteella varustettu tai muutenvain lajiin sopimaton ei kyllä ihan helpolla pääse kärkeen vaikka olisi kuin kovat paukut takana.Totta. Tosin tahtoisin myös muistuttaa - lähinnä lajia harkitseville - että se valmentaja ei ole mikään ehdoton asia. Niinkuin Pinja tuolla kisapuolella yhdessä threadissä sanoikin, on tärkeää että oppii myös itse kuuntelemaan ja tuntemaan oman kroppansa. Joskin myönnän itsekin, että toisinaan tämä opettelu tuntuu melko haasteelliselta, tavallaan vaivattomampaa tehdä kaikki niinkuin joku toinen neuvoo, mutta ainakin itse uskon tämän pitkässä juoksussa kannattavan!