Personal trainer

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bloom
  • Aloitettu Aloitettu

Terppa taas!
Ajattelin kysästä että onko kukaan teistä palkannut oma valmentajaa?Pystyykö jostain saamaan valmennusapua näin e-mailin kautta?Kertokaa kokemuksia ja vähän hintapolitiikkaa... Mistä voisi etsiä jne...:hyper:

Mä olen yksi niistä monista ja monista Akin valmennettavista ja en voi sanoa Akista kuin pelkkää positiivista. Yhteydenpito ja valmennus tapahtuu mulla pääosin sähköpostin ja kännykän välityksellä koska en asu Helsingissä, mutta se riittää vallan hyvin. Eli häntä en voi muuta kuin suositella!

Muitakin on

Eikös esimerkiksi Jokisen Mimmi, Yrjölän Nora ja Koukkari valmenna myös? Ja tietty pohjois-Suomessa on Jaana Kotkansalo.

Minä olen yksi Akin valmennettavista ja ei voi muuta kuin suositella lämpimästi. Akilta saa ammattitaitoista ja yksilöllistä valmennusta. Jos vain on mahdollista treenata Akin kanssa, niin siitä on todella iso hyöty itselle. Akilta saa todella hyviä tekniikkaohjeita ja ne menee kaikista parhainten perille yhdessä treenaamalla. Minulla ainakin on 100% luotto Akiin.

Aki on ehana :haart: Mulle on ollut ihan tajuttoman tärkeää, että on valmentaja joka ymmärtää lajin henkisen puolen ja osaa tukea, kannustaa ja vähän ruoskiakin tarvittaessa. Itse koen sen tällä hetkellä jopa tärkeämpänä kuin esim. ruokavalion viilaamisen tms. koska omaa tietoa on kuitenkin karttunut jo sen verran.

Akilla on jännä taika - hän osaa käsitellä ihmisiä ja puhua heille juuri heidän tarvitsemallaan tavalla. Taitaa olla jotain psykologin vikaa. :)

En voi muuta kuin suositella. Ja jos on kysymyksiä, niin kannattaa varmaan ottaa itse suoraan Akiin yhteyttä.

Valmentajista/personal trainereista löytyy listaa täältä.

ja kun ottaa huomioon millanen valopää oon ollu(ei tee ku sanotaan,kyseenalaistaa,jne), niin ihmeen pitkä pinna sillä on ja yhä se jaksaa näitä mun älynväläyksiä, tosin oon ryhdistäytynyt :D

Parhaan tuloksen saa kun luottaa valmentajaan, tekee annettujen ohjeiden mukaan jne. jos näin ei ole, tekee itselleen vaan hallaa, voin kokemuksesta kertoa, että ketutus-epäonnistumisesta-kestää vuoden pari.ei hyvä

Olen Akin työskentelyä katsonut vierestä ja voin sanoa, että mies kyllä paneutuu perusteellisesti jokaiseen yksilöön. Ehkä vähempikin riittäisi, mutta Aki haluaa vaikuttaa alusta loppuun ja tämä varmasti täysin perfektionismin nimissä. Ei voi ainakaan sanoa, etteikö olisi valmentaja panostanut.

Toinen kova valmentaja Suomessa on Jari Mentula. Jari on puskenut Akin tapaan mestareita lavoille ja on myös esim Inkerin valmentaja. Inkeri tosin on helppo valmennettava, laput kouraan ja soitellaan kuukauden päästä.

Jari on enemmän voimapuolen valmentaja, on meinaan semmoinen liuta voimanostajia äijän remmissä että oksat pois. Aki taas on kuin kala vedessä tässä BF-touhussa pitäen Elovaaran Maijan kanssa leirejä jne.

Fitnesskisaajat eli vapariharjoittelijat: onko teillä kaksi valmentajaa? Toinen joka keskittyy ja tekee koreografian ja toinen joka huolehtii kaikesta muusta? Vai onko yksi ja sama valmentaja joka pystyy tekemään kaiken, ohjelmat, ravintosuunnittelun, dieetin, akrobatia yms. treenit?

HeatN, varmaan on niitä kisaajia joilla yksi valmentaja tekee kaiken (esim. Elovaaran Maija ja Krishin Marjo), mutta yhtä lailla on kisaajia joilla on erikseen koreografi ja valmentaja. Ei siihen ole mitään yhtä ainoaa oikeaa. Kunhan valmentaja sitten vaan ymmärtää, että fitness-kisaajan saliohjelma ei varsinkaan kisojen lähestyessä välttämättä voi olla ihan samanlainen kuin bf-kisaan valmistautujan. Salitreenin oheen kun tulee niin paljon muutakin harjoittelua.

Jos valmentajalla on kokemusta fitnesstyttöjen valmennuksesta, hänellä on todennäköisesti myös hyviä kontakteja henkilöihin jotka voivat suunnitella ne "puuttuvat palaset". Esim. Aki on juuri tällainen valmentaja, osaa osoitella oikeisiin suuntiin eri ihmisten juttusille kun tarvitaan eri alojen osaajia.

Akin kaltaisia hyviä valmentajia kaivattaisiin lisää ja mieluiten eri puolelle Suomea, kiitos :) IMO on vähän hassua, että fitnessliiton päävalmentaja valmentaa kohta kaikkia Suomen bf-kisaajia.

Mua on kaksiin kisoihin valmentanut Timo Heiniö, jonka asiantuntemusta en voi muuta kuin kehua :thumbs: Mun ja Timpan yhteistyö on toiminut loistavasti ja Heiniö Power Teamin tallissa aion pysyä jatkossakin, nyt tähtäimenä syksyn kisat. Timppa asustaa nykyään Tampereella, mutta enpä usko olevan ongelmaa, jos valmennettava asuu vähän kauempanakin.

Talliin mahtunee uutta väkeä (kuntoilijoita ja kilpailijoita) ja Timppaan saa yhteyden osoitteesta: heiniopowerteam@luukku.com

Tulevaisuudessa palveluja on tarjolla Tampereen uudella Classic Gymilläkin!

Katarina Tunturi tarjoaa myös valmennusta.. Itse olen vasta aloittanut nämä valmennusjutut, mutta hyvän alun perusteella suosittelen Kataa ;) Ystävällistä ja perusteellista palvelua ja mulla on vielä se hyvä puoli, että asun samalla paikkakunnalla.

Akin kaltaisia hyviä valmentajia kaivattaisiin lisää ja mieluiten eri puolelle Suomea, kiitos :) IMO on vähän hassua, että fitnessliiton päävalmentaja valmentaa kohta kaikkia Suomen bf-kisaajia.
Totta. Tosin tahtoisin myös muistuttaa - lähinnä lajia harkitseville - että se valmentaja ei ole mikään ehdoton asia. Niinkuin Pinja tuolla kisapuolella yhdessä threadissä sanoikin, on tärkeää että oppii myös itse kuuntelemaan ja tuntemaan oman kroppansa. Joskin myönnän itsekin, että toisinaan tämä opettelu tuntuu melko haasteelliselta, tavallaan vaivattomampaa tehdä kaikki niinkuin joku toinen neuvoo, mutta ainakin itse uskon tämän pitkässä juoksussa kannattavan! :)

Vahan Johanna on erittäin ammattitaitoinen ja asiansa osaava valmentaja. Valmennettavia on Jyväskylässä ja Keski-Suomessa monta, mutta Johanna toimii mielestäni tosi aktiivisesti valmennettaviensa suhteen (ei pelkkää valokuvien ja sähkäreiden vaihtoa), ja tapaa valmennettaviaan tosi säännölliseen. Siis ainakin näin täällä Jyväskylässä.

Mutta voin todella suositella kyllä, niinkuin varmaan moni punttimimmikin :):haart:

Yhteys Johannaan johanna.vaha@sportlight.fi

Ansku, Sport-Heavy

Totta. Tosin tahtoisin myös muistuttaa - lähinnä lajia harkitseville - että se valmentaja ei ole mikään ehdoton asia. Niinkuin Pinja tuolla kisapuolella yhdessä threadissä sanoikin, on tärkeää että oppii myös itse kuuntelemaan ja tuntemaan oman kroppansa. Joskin myönnän itsekin, että toisinaan tämä opettelu tuntuu melko haasteelliselta, tavallaan vaivattomampaa tehdä kaikki niinkuin joku toinen neuvoo, mutta ainakin itse uskon tämän pitkässä juoksussa kannattavan! :)
Mä taas olen aika vakuuttunut, että hyvän valmentajan rooli on erittäin merkittävä. Ei tämä ole enää sattumaa, että nytkin kisoissa kummakin Akin ja Jarin valmennettavia oli palkintopallilla melkein kaikki. Musta vähän tuntuu, että kunnon valmentajalla kisaaja saa itsestään enemmän irti ja varsinkin potentiaalisista leivotaan mestareita valmentajien avulla. Kummasti aina ne kovien valmentajien opeissa olevat ovat siellä kärkipäässä. Tähän jätetään toki varaus genetiikasta, huonolla rakenteella varustettu tai muutenvain lajiin sopimaton ei kyllä ihan helpolla pääse kärkeen vaikka olisi kuin kovat paukut takana.

Juu itse asun täällä jyväskylän seudulla ja otin yhteyttä Johanna Vahaan. Olen kuullut paljon posotiivista palautetta johannasta...Nyt kun sais taloudellisen tilanteen ruotuun niin palkkaan kyllä Johannan! Vaikka mielestäni näiden personal trainereiden taksat eivät ole kalliita siihen nähden, mitä siitä itse saa! Kun vaan on täysillä mukana! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom