Personal trainer koulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2fly
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys,

Kiitos jälleen kerran kysymyksistänne. Kyseenalaistavat kysymykset ovat usein hyvinkin hedelmällisiä, koska ne herättävät monesti eniten keskustelua. Seuraavassa muutamia vastauksia kysymyksiinne ja pohdintoihinne, olkaa hyvä.

Hinta on asia, joka usein mietityttää – ja syystäkin, sillä onhan rahallinen panostus melkoinen. Kun päätöksen koulutukseen mukaan lähtemisestä tekee, on hyvä olla valmis satsaamaan koulukseen hyvä olla valmis satsaamaan myös aikaa. Koulutuksista saa aina parhaan hyödyn irti, kun tekee lähijaksojen välillä paljon aivojumppaa sekä treeniä niin salilla kuin lenkkipolullakin.

Trainer4You:n periaatteena on, että haluamme tarjota koulutettavillemme ajanmukaisimpia ja työllistävimpiä ohjaajakoulutuksia tasalaatuisesti ympäri Suomen. Ajanmukaisuutta haemme Suomen kokeneimpaan kouluttajakaartiimme jatkuvalla kouluttautumisella. Viime aikoina olemme täydentäneet kouluttajiemme osaamista mm. Chek Instituutin (http://www.chekinstitute.com/) sekä Anatomy Trainsin (http://www.anatomytrains.com/) koulutusohjelmilla. Trainer4You-tiimi tekee koko ajan personal trainer -työtä tuhansien yksilö ja yritysasiakkaiden kanssa. Haluamme näin pitää myös ”kenttätuntuman” erinomaisena, jotta koulutustemme sanoma on mahdollisimman käytännönläheistä. Tuemme jatkuvasti myös opiskelijoidemme työllistymistä tarjoamalla työllistymismahdollisuuksia niin oman yrityksemme sisältä ja kumppaneidemme verkostostakin. 78 % Trainer4You Ohjaajakoulutuksiin osallistuneista vastasi taannoiseen kyselyymme koulutustemme parantaneen työllistymistään.

Työllistyminen koulutusten jälkeen riippuu tietenkin paljon jokaisesta opiskelijasta itsestään mutta niinhän se on kaikissa ammateissa. Jos aktiivista harjoittelutaustaa löytyy, niin työllistyminen on mahdollista jo Trainer4You Kuntosalivalmentaja –koulutuksen jälkeen. Tässä on tietenkin eduksi myös kokemus aiemmasta asiakaspalvelutyöstä. Mikäli kokemusta ei ole, niin osaamiseen kannattaa tässä tapauksessa hakea vahvistusta vielä Personal trainer –koulutuksesta. Toki kyseisestä koulutuksesta saa kuntosalivalmennustyötä laajemman osaamisen kokonaisharjoittelun suunnitteluun ja tuloksekkaaseen terveysvalmennukseen.

Toivottavasti keskustelu aiheen tiimoilta on vilkasta jatkossakin!

Sporttisin terveisin,

Teemu Karjaluoto
Trainer4You

Mä oon ehkä tyhmä tai sitten en, mutta tämä keskustelu tuntuu olevan välillä vähän kiertelyä ja kaartelua. Mun mielestä ei ole tullut kunnon vastausta siihen, että jos ei ole liikunta-alan MITÄÄN koulutusta, voiko tuolla PT-polulla (joka siis sisältää ne 3 vaihetta: hyvinvointi-, kuntosali- + pt-opinnot) valmistua PT:ksi, joka saa sitten sillä paperilla oikeasti töitä? Kyllä, tarvitaan sitä, että pysytään ajan hermolla ja luetaan ja ollaan kiinnostuneita ja opitaan koko ajan lisää koulutuksen jälkeenkin, mutta tarvitaanko lisäkoulutusta, esim. ihan perus liikunnanohjaaja tms koulutusta? Olis tosi mukavaa, jos joku vastais (ja vielä mukavampaa, jos joku sellainen, jolla on omia kokemuksia asiasta) :) Oli kiva muuten lukee, että PT:lle on töitäkin -ainakin ollut-, onkohan vielä tänäpäivänäkin muille kuin niille kuuluisimmille, jotka Treella asustelevat ja työskentelevät...?

Mä oon ehkä tyhmä tai sitten en, mutta tämä keskustelu tuntuu olevan välillä vähän kiertelyä ja kaartelua. Mun mielestä ei ole tullut kunnon vastausta siihen, että jos ei ole liikunta-alan MITÄÄN koulutusta, voiko tuolla PT-polulla (joka siis sisältää ne 3 vaihetta: hyvinvointi-, kuntosali- + pt-opinnot) valmistua PT:ksi, joka saa sitten sillä paperilla oikeasti töitä? Kyllä, tarvitaan sitä, että pysytään ajan hermolla ja luetaan ja ollaan kiinnostuneita ja opitaan koko ajan lisää koulutuksen jälkeenkin, mutta tarvitaanko lisäkoulutusta, esim. ihan perus liikunnanohjaaja tms koulutusta? Olis tosi mukavaa, jos joku vastais (ja vielä mukavampaa, jos joku sellainen, jolla on omia kokemuksia asiasta) :) Oli kiva muuten lukee, että PT:lle on töitäkin -ainakin ollut-, onkohan vielä tänäpäivänäkin muille kuin niille kuuluisimmille, jotka Treella asustelevat ja työskentelevät...?

Ei mee kauaa kun bannit napsuu.
Varsinkin tuollainen väite että kierretään ja kaarrellaan, ota munakellolla aikaa kauanko tunnukses on auki. Täällä ei saa arvostella ketään eikä mitään.
Sieg Hail!

Herrantsiisus kun uutena käyttäjänä tänne putkahdin ja yritin etsiskellä sopivaa ketjua mihin avautua "ongelmastani" niin kaippa tämä nyt suht lähellä oikeaa paikkaa.

Olen siis tehnyt pidemmän aikaa "harrastuksena" pt-hommia lähinnä tuttujen tutuille yms. Nyt on ongelmaksi muodostunut suht laaja valikoima asiakkaita. Mietin vain kun kuitenkin kokemuksella tässä mennään enkä ole mitään kouluja käynyt tai esim lisenssoinut itseäni virallisesti PT:ksi.

Itse olen kaikessa enemmänkin kokemuksen kannattaja ja olisihan se kiva kun olisi kirjekurssit käyty ja olisi ihan virallinen nimike mutta..

Mitä mieltä muut on? Kannattaako vain jatkaa samalla linjalla. Toiminimi+kevyttä markkinointia vaikka ei ole virallista työnimikettä. Kuitenkin homma toimii ja jokaikinen asiakas hoidettu kunnialla loppuun asti.

edit: homma toimii kuitenkin niin hyvin että elättää pystyn itseni tällä hyvin kun vain vielä panostaisi kunnolla.

Tuli mieleen näistä eri koulutusohjelmista, että tekeekö mikään lafka (TrainerLab, Trainer4U, FAF) yhteistyötä kuntosaliketjujen tms. kanssa, mistä voisi saada vaikka harjoittelu- tai osa-aikaisen paikan?

Löytyykö jostain esim listaa espoon kuntosaleista joinne asiakas saa tuoda oman PT:n?
Mulla on nyt "harjoitus" asiakas ja jo 3 eri kuntosalia on käännyttänyt pois koska heillä omat personal trainerit jne.
Ei viittisi kaikkia ruveta soittamaan läpi

Laitoin nyt tähän threadiin kun en osuvampaakaan löytänyt.

Lataa ilmainen Ammattina personal trainer –opas käyttöösi

Tervehdys,

Rakensimme Ammattina personal trainer -oppaan. Ole hyvä ja lataa se ilmaiseksi käyttöösi.

Personal trainer -ala työllistää nyt ja tulevaisuudessa itsensä kehittämisestä kiinnostuneita henkilöitä. Liikunta- ja hyvinvointiala on yksin maailman kasvavimmista toimialoista. Opas tutustuttaa Sinut personal trainer -alaan sekä näkemykseemme alan nykytilasta ja tulevaisuudesta.

Lataa ilmainen Ammattina personal trainer -opas tästä http://trainer4you.fi/ammattinapt/.

Oppaan sisältö perustuu vankkaan osaamiseemme personal trainereiden kouluttajana sekä 5000:lta kouluttamaltamme ohjaajalta ja valmentajalta saamaamme palautteeseen.

Aktiivista loppukesää toivotellen,

Trainer4You-tiimi

Olisi kiva jos joku asioista tietävä vastaisi tähän kysymykseen, eli ikää on vasta 16 vuotta, omistautunutta sali treeniä vuosi, sekä ei-niin-omistautunutta treeniä myös noin vuosi. Olen ymmärtänyt, että nämä pt koulutukset ovat vain jo 18-vuotta täyttäneille, joten mihin kannattaisi suunnata jos tähän olisi erittäin kiinnostunut. Pohja tietoa jo löytyy, lähinnä virheiden kautta opittua, ravinto osuudet on kunnossa, tiedän melko hyvin mitä syödä mihinkin tarkoitukseen, en kuitenkaan väitä, ettei olisi paljon lisää opittavaa. Mitä puuttuu on lähinnä ehkä juuri ohjelmien teko, sekä ruoka valioiden teko, sillä itse en syö aina samaa vaan vaihtelen päivittäin syömisiäni, kai se onnistuisi mutta ite ainakin mielummin en söisi suoraan "listasta".
Elikkä jos joku tietäisi mihin kannattaisi suunnata tässä tilanteessa, niin kauheat kiitokset.

ps. Tällä hetkellä olen n.90kg/190cm rasvat 13-14% pihtimittauksella, rasvojen ollessa 12% aloitan syömään lievillä plussilla sillä viimeksi meni överiksi, mutta virheistä oppii.

olenko ymmärtänyt oikein, että personal trainer -titteliä ei ole asetettu mitenkään lisenssien taa? eli periaatteessa kuka tahansa voi nimittää itseään pt:ksi?
itse olisin kyllä kiinnostunut koulutuksesta, mutta arveluttaa minkä koulutustahon tarjoama paketti olisi isohkon rahasumman arvoinen. hirveätä olisi olla käynyt useamman tonnin koulutus, jota ei sitten arvostettaisikaan työmarkkinoilla :face:

Kiinostaisi vielä tietää espoon kuntosaleista joissa oma pt "sallittu"

Tosiaan tammikuussa toiminimellä aloittamassa personal trainer työt ja helpottaisi kummasti alkuun. :)

Ja vielä koulutuksesta, olen ollut tyytyväinen trainer4you koulutukseen.
Kouluttajat ovat olleet kaikki eri alueen ammattilaisia ja kysymyksiin on aina saanut vastauksen.

Eri näkemyksiä ollut muutamassa asiassa mutta ei tällä alalla sitä absoluuttista totuutta tunnu olevankaan. (Varsinkaan ravinnon puolesta. ;) )

Se että ovatko kaikki valmiita pistämään toiminimen pystyyn koulutuksen jälkeen en osaa sanoa.
Tää on semmonen kutsumus ammatti missä pitää itseään jatkuvasti pitää ajantasalla vaikka kuinka koulussa olisi joskus lukenut.

Suosittelen myös alaa harkitsevan käyvän myös jonkun alaa tukevan koulutuksen, esim urheiluhierojan tutkinnon jonka aion itsekkin käydä tulevaisuudessa kunhan rahaa on.

Tässä PT-koulutuksen materiaali, ole hyvä!

Tervehdys,

Ihmiset kysyvät usein, että mitä siellä personal trainer -koulutuksessa oikein tehdään? Laitoimme Trainer4You Personal trainer -koulutuksen ensimmäisen lähijakson opiskelumateriaalin nyt kaikkien saataville! Kurkkaa tänne: https://t4u.wufoo.com/forms/materiaalin-esikatselu/. Linkin takaa löydät pienenä maistiaisena T4U Personal trainer -koulutuksen ensimmäisen lähijakson jaksomateriaalin, jonka voit ladata sähköpostiisi. Innostavia ja opettavaisia lukuhetkiä!

Mukavaa viikonloppua toivotellen,

T4U-tiimi

Olen tuossa aloittamassa ensi vuoden alussa pt-koulutuksen ja nyt hieman askarruttaa teoriakoe ja näyttökoe? Toki joka paikassa erilaiset mutta olisi mukava kuulla joidenkin suorittaneiden kertomuksia näistä että mitä kokeet on sisältänyt suunnilleen?

Haluatko kehittää ravitsemuksen osaamistasi?

Haluatko ravitsemuksen avulla tuloksia omaan tai asiakkaasi harjoitteluun? Tuntuuko, että et saa mediassa vellovasta ravitsemuskeskustelusta selkeää kuvaa terveellisestä ja tuloksekkaasta ravitsemuksesta? Liikkujan ravintokoulu tarjoaa sinulle vastauksia ja osaamista! Ilmoittaudu Liikkujan ravintokouluun täältä http://trainer4you.fi/index.php/ohjaajakoulutukset/ravintovalmentaja.

Trainer4You:n Liikkujan Ravintokoulu sopii kaikille liikuntaravitsemuksesta kiinnostuneille, aina maratoonarista voimailijaan ja valmentajasta nuoren urheilijan vanhempiin. Liikkujan Ravintokoulu on hyödyllinen jatkokoulutuspaketti personal trainereille, liikunnanohjaajille ja valmentajille sekä muille liikunta-, terveys-, hyvinvointi- ja ravitsemisalalla työskenteleville. Vuorovaikutteisessa koulutuksessa käsitellään kattavasti liikkujan ravitsemuksen perusteita ja erityiskysymyksiä. Koulutuksen lopuksi perehdytään aktiiviliikkujan ja urheilijan ravintovalmennukseen ja suunnitellaan ruokavalio joko itselle tai valmennettavalle. Ravintokoululaiset saavat lisäksi huippusuositun Easyeat -ravintopalvelun kuukauden ajaksi ilmaiseksi käyttöönsä.

Liikkujan ravintokoulun ovat kehittäneet ravitsemuksen huippuammattilaiset Mikko Rinta (laillistettu ravitsemusterapeutti, TtM) ja Riitta Sallinen (FT, ravitsemus- ja elintarviketieteen asiantuntija). Mikko ja Riitta toimivat vastuukouluttajina ja -valmentajina Trainer4You:n ravitsemustuotteissa.

Sisältö:
• Liikkujan ravitsemuksen perusteet ja erityiskysymykset
• Ravitsemuksen erityispiirteet eri urheilulajeissa
• Ravintolisät
• Aktiiviliikkujan ja urheilijan ravintovalmennus
• Ruokavaliosuunnittelu
• Oppimistehtäviä

Koulutuksen kesto: 19 tuntia (2 x 8 h lähiopetusta ja 3 h orientoivia tehtäviä)

Hinta: 375 €

Seuraavassa marraskuun koulutusajankohdat ja ilmoittautumislinkit:
Oulu: 2.-3.11.2012 https://www.lyyti.fi/ilmoittaudu/Trainer4You_Liikkujan_Ravintokoulu_6238
Espoo: 9.-10.11.2012 https://www.lyyti.fi/ilmoittaudu/Trainer4You_Liikkujan_Ravintokoulu_4888
Tampere: 16-17.11.2012 https://www.lyyti.fi/ilmoittaudu/Trainer4You_Liikkujan_Ravintokoulu_9190
Jyväskylä: 23.-24.11.2012 https://www.lyyti.fi/ilmoittaudu/Trainer4You_Liikkujan_Ravintokoulu_0531

Koulutuksen yhteyshenkilö:
Riitta Sallinen
050 300 1347
riitta.sallinen@trainer4you.fi
www.trainer4you.fi

Mieltä ja kehoa ravitsevin terveisin,

Trainer4You:n kouluttajakaarti

Yo.

Olen aloittanut freelancer-kouluttajana Trainerlabilla, eli jos ja kun valitsette Trainerlabin koulutuksen, saatatte päästä mun luennoille... Kaikki koulutukset järjestetään edelleen pääkaupunkiseudun humussa, mutta itse vaikutan Kuopiossa. Joten jos Itä-Suomesta löytyy tarpeeksi iso porukka, niin nyt on mahdollista askarrella koko pt-koulutus myös Kuopioon. Right on!

FAF rules

Itse olen käynyt FAF koulutukset ja taitavat olla ainoita, jotka ovat oikeasti kuntokeskusten kanssa yhteistyössä, sillä FAF ja Fressit ovat samaa firmaa ja koulutukset on Fresseissä loistavissa tiloissa. Siksi etuina PT koulutuksesta saa koulutuksen aikana käydä puoleen hintaan ja valmiina PT:nä pääsee ilmaiseksi asiakkaan kanssa tekee sinne töitä. Ja meidänkin ryhmästä löysi osa Fressistä töitä. Suosittelen siis lämpimästi niitä koulutuksia.

Onko noi personal trainer koulutukset oikeasti mistään kotosin? Ohjasin yhen neidin kalorilaskuriin ja se kerto, että aiemmin sille joku personal trainer -sertifikaatin saanu oli sanonu, että älä syö yöllä mitään. :D Onko ne opit oikeasti tiedepohjalta? Kuinka paljon edes näissä koulutuksissa ehtii oppia? Eikö ne ole liian lyhyitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom