"personal firewall" ei ole käynnissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADEBIS
  • Aloitettu Aloitettu
mulla on norman virusturva. nyt noin viikon on tuon N kirjaimen päällä
vilkkunut pyöreä punainen pallo jossa on valkoinen risti.
eikä se lähde pois vaikka olen päivittänyt.

kun hiiren vie N kirjaimelle niin tulee tuo "personal firewall" ei ole käynnissä teksti.

tietoturvakeskuksen mukaan kaikki kolme on käynnissä .palomuuri, automaattiset
päivitykset ja virusten torjunta.

eli miten tuon saisi käyntiin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo, Norman on niin paska ku vaa voi olla tuon suhteen.. ja muutenkin. Mulla taisi olla joskus taannoin sama ongelma ja soitin asiakastukeen. Niiltä saat ohjeet sen poistoon ja uudelleen asennukseen. Mulla vaa sillo tuli pelkkä virusturva ja firewall ei edes tullut enää. No nyt mulla on Kerio ja hyvin toimii eikä pahemmin ole ollut ongelmia. Norman virustorjuntakin on sen verran P:stä et se vaa ilmoittaa (ehkä) et nyt on virus löydetty ja siirretty se karanteeniin. Toisella ohjelmalla sit käyn läpi koneen joka poistaa virukset.

Fujitsun käyttötuen suosittelema yhdistelmä on seuraava (näin minulle sieltä kerrottiin): Normanin virustorjunta sekä Windows XP:n oma palomuuri.

Klikkaat hiiren oikeaa nappia sen Normanin logon päällä (oikea alakulma), josta valitset konfigurointieditorin. Editorista haet 'Asenna ja päivitä tuotteet', jonka jälkeen klikkaat 'Personal firewall' kohdasta ruksin pois. Tämän jälkeen otat Windowsin tietoturvakeskuksesta XP:n oman palomuurin käyttöön.

Ja homma toimii.

Palstalla on ollut aika paljon negatiivista juttua liittyen Normaniin, mutta itse olen ollut hyvin tyytyväinen Normanin virusturvaan. Palomuuri on sitten asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom