Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuittu sanoi:Meillä on sun, mun ja meidän rahat. Kumpikin siirtää tilipäivänä yhteiselle tilille tietyn summan, josta maksetaan kaikki laskut, sekä S-tilille toisen summan josta ostetaan ruoat. Loppu mitä jää on vapaasti käytettävissä mihin haluaa.
Eleonoora sanoi:Tuo kuulostaa hyvältä! Itsekin olen miettinyt, että pitäisikö avata pankkiin yksi uusi tili ja siirtää sinne sit aina rahaa. Ja tuo S-tili on kyllä kans hyödyllinen tollai! Tätä pitääkin alkaa ihan tosissaan harkitsemaan. Saattaa kuitenkin olla niin, että mies tyrmää koko ajatuksen.. :jahas: "turhaa rahan siirtoa.."
Tosi moni tuntuu laskevan menot ja tulot tarkkaan ja sehän onkin järkevää,Tuittu sanoi:...Eikä tarvi miettiä että onko nyt jompikumpi maksanu enemmän ku toinen. Se tuntuu mun mielestä hankalalta että toinen maksaa ja sit räknätään ja ynnätään että kuka on nyt velkaa kenelle ja paljonko.
Inkeri sanoi:mutta miten parisuhteessa voi ajatella et toinen on velkaa jotain jos esim. itse on käynyt kaupassa ja maksanut kauppalaskun jne. ? Tuntuu todella vieraalta ajattelumallilta. Ymmärrän jos liikutaan tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa euroissa mutta kympeissä ja satasissa?
emiliana sanoi:Paljon helpompaa kun rahat on yhteisiä, niin kummallakin on aina käytettävissä rahaa ja saa aina ostaa sitä mitä tarvii.
Tuittu sanoi:Mun pointti erillisissä rahoissa on nimenomaan se, että jos kuvittelet että sulla on rahaa johonkin niin sitä sit kans on kun kukaan toinen ei oo voinu sitä käyttää sun tietämättä. Ja en muista sanoinko jo tuolla aiemmin että näin toinen ei voi koskaan määrätä mihin mulla on varaa ja mihin ei, saan kyllä ihan ite päättää.
emiliana sanoi:Mä en kanssa ymmärrä tuota systeemiä, että asutaan yhdessä ja on omat rahat. Miten voi olla velkaa omalle puolisolle??
*clip*
Ei olla pihejä, koska halutaan elää täysillä.Ei niitä rahoja hautaan saa... Siitä tulee vaan turhaa stressiä jos liiikaa miettii kuinka paljon joku maksaa..tai pistää koko ajan vaan säästöön.Vanhana on katkera kun nuorena ei saanut mitään
emiliana sanoi:Ei olla pihejä, koska halutaan elää täysillä.Ei niitä rahoja hautaan saa... Siitä tulee vaan turhaa stressiä jos liiikaa miettii kuinka paljon joku maksaa..tai pistää koko ajan vaan säästöön.Vanhana on katkera kun nuorena ei saanut mitään