peppu kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
haa :nolo: oonkin ihmetellyt mitä SJMV tarkoittaa. MV:n olen tiennyt, mutta oon jo jonnin aikaa ihmetellyt että mikä hiton SJ.
Etsivä löytää :D totahan täytyy koittaa...

Ja siis perseelle nyrkkisääntö että pitkiä sarjoja vai?
10-15 toistoa per sarja.

Timba79 sanoi:
Prässi pitkällä liikeradalla ottaa ainakin meikäläisella perseeseen ja kunnolla.

Juu, sitten vielä jalat suhteellisen leveälle ja eteen, niin alkaa tuntumaan.

Toinen, mitä kannattaa kokeilla on askel-kyykky. ;)

Kyykkyä kympin sarjoina, valtava polte jalkoihin = valtava perse.

:rock:

Prässin jo moni mainitsikin. Suoritustekniikasta sen verran, että jos haluaa saada tuntuman juuri pakaroihin, niin jalat mahdollisimman ylös siinä astinlaudassa. Näin rasitus menee lähinnä pakaroihin. Näin tehdessä kannattaa kuitenkin olla tarkkana, ettei ahteri nouse ala-asennossa irti penkistä. Voi nimittäin olla alaselälle aika katalaa tuo tuo selän pyöristyminen.

Tuohon prässin alla kun ottaa vielä suorin jalon maastavedon, niin johan pitäisi pakaroihin tuntua.

Liian pieni perse olisi todella mukava ongelma saada. Mitä seuraavaksi? Threadi missä valitetaan liian isoa munaa?

Mun buffalo butt on peräisin kahdesta liikkeestä: syväkyykky ja maastaveto.

pollo sanoi:

Ja jos jalkaprässissä on säätömahdollisuuksia, niin istuimet ja jalkaosat mahdollisimman pystysuoraan(siis itsestä katsottuna, ei pystysuorassa lattian mukaan).

Se perus jalkatreeni, eli jalkaprässi, hack-kyykky ja suorin jaloin maastaveto yhdessä antaa perseelle huutia.

Kyykky, prässi ja sjmv ottaa kyllä perseestä ihan väkisinkin! Ei ehkä tunnu treenissä, mutta jalkapäivän jälkeen on perse melkeimpä aina eniten kipee...

Kaippa tän vois tännekkin laittaa... eli itse itseäni lainaten...

Pertti 123 sanoi:
Jos sulla on jossain tilaa tehdä levytangolla liikettä, missä liikutaan esim. 20 askelta yhteen suuntaan, niin suosittelen seuraavaa liikettä takaosaston kasvattamiseen.

Levytanko niskaan, ja siitä askelkyykky asentoon. Tästä noustaan eteen, etummaisen jalan pakaralihaksella työtä tehden lantio eteen ja ylös ojentaen. Siis noustaan askelkyykky asennosta seisomaan sen etummaisen jalan kohdalle. Sitten kun ollaan taas seisomassa, niin uudestaan askelkyykky asentoon (nyt sillä toisella jalalla) ja niin edelleen... Tätä tehdään sitten vaikka 20 askelta (10 per jalka). Eli jos pitää liikkeen puhtaana lantion ojennuksena, niin pakara saadaan hyvin eristettyä. Itellä ainakin toimii kuin häkä.

Tulipa selitettyä vaikeesti yksinkertainen liike.

Pertti 123 sanoi:
Joo ei muuta kuin suht pitkiä askelia, ja vaikka liike aina alas pysäyttäen. Ei huijjaamista, kuten painopisteen heijjaamista edessä olevan jalan päälle, niin että etureidellä sitten työnnetään keho ylös. Ai juu ja hyvä ryhti, eli selkä mahd. pystyssä.

Jos tajuut ja teet oikein, niin tää on :5:
(no, ei tääkään varmaan kaikilla toimi)

Vaikka multa nyt ei mitaan kysyttykaan, niin kunnon mulkvistina kommentoin silti...

Sun kirjoituksesta paatellan olet viela aloittelija, eli jos olisin sina aloittasin jalkaprassilla. Silla saisit hyvin alkuun jalkoihin voimaa. Nyrkkisaantona vois sanoo, et mita ylempana sun jalat on, niin sita enemman prassi ottaa persukseen. Ja alle 90asteen ei mun mielesta kannata laskee, koska se kuormittaa turhaan alaselkaa.

No niin, nyt kun olet tahkonnut prassia kuukauden onkin aika siirtya opettelemaan mavea, joka onkin todella hyva yleisvoima\massa liike. Vedon kannattaa sitten opetella kunnolla alusta alkaen ja riittavan pienilla painoilla. Kyykkya voit myos alkaa tekemaan, mut sinuna unohtaisin voimanosto kyykyn-- jalat levealla, tanko selassa. Paremman tuntumaan saat ihan perus bodykyykylla, etka riko selkaasi. 90 astetta on ihan riittavasti syvyytta. Tarkeinta on etta opettelet ensin tekniikat kunnolla ja riittavan pienilla painoilla! Rautaa ehtii kylla sit heittaa myohemmin lisaa, kun saat liikeradat kohdilleen.

faidra sanoi:
Olikohan tuo Forcen mainitsema liike nyt tämä sama.. selostuksesta en ainakaan ottanut ihan selvää. ;)

Heheh, ei ole sama liike. Voimanostokyykyllä meinasin kyykkyä missä otetaan leveähkö jalka-asento ja istutaan mahdollisimman taakse ja syvälle. Sieltä pohjista lähtöön tarvitaan just vahvaa persettä. Tietoisku: Iso pakaralihas on kehon suurin yksittäinen lihas.

Olen ehkä väärä henkilö vastaamaan tähän, kun hauiskääntökin ottaa minulla perseeseen, mutta vastaanpa kuitenkin.

Jalkaprässi on varmasti yksi parhaista pakaran kasvattajista. Syväkyykky ja erilaiset vedot toimivat myöskin hyvin. Eristävämmistä liikkeistä paras on varmaankin polvikyykky, eli onko se kneeling squat enklanniksi? Eli polvilleen lattialle, siitä laskeudutaan niin, että persus ottaa pohkeisiin kiinni ja takaisin ylös.

pollo sanoi:

Totta. Kannattaa testailla mikä asento tuntuu itelle parhaalta. Ja joku jo mainitsikin pitkät sarjat, eli toistot jotain 15 paikkeille niin varmasti ottaa persuksiin ja kunnolla.

Vähäsen :offtopic:

Millainen teidän mielestä on esteettisesti hyvä miehen perse? Toivoisin itelleni sellaista "ei leveätä, mutta sivusta katsottuna kunnon hyppyrimäkilook-persettä", kuten vaikkapa Kurt Anglella. Mitä mieltä mimmit?

Vähän sellainen se jo ehkä onkin, ja saa nähdä mitä dieetin jälkeen paljastuu.

Treenistä... ainakin minulla pakaroille riittää ihan pelkät kyykyt, vedot jne... Reverse hyper myös ottaa kivasti.

Elchubagabra sanoi:
Vähäsen :offtopic:

Millainen teidän mielestä on esteettisesti hyvä miehen perse? Toivoisin itelleni sellaista "ei leveätä, mutta sivusta katsottuna kunnon hyppyrimäkilook-persettä", kuten vaikkapa Kurt Anglella. Mitä mieltä mimmit?

Vähän sellainen se jo ehkä onkin, ja saa nähdä mitä dieetin jälkeen paljastuu.
Kannattaa näissä kysymyksissä kokeilla Demin keskusteluryhmiä http://www.demi.fi/keskustelu.php

SJMV
Prässi
Smith-kyykky: jalat eteen ja selkä suorassa (pystysuorassa) siitä alas 90 asteen kulmaan (selkä-reisi 90astetta, reisi-sääri 90astetta)

Nämä kasvattaneet itselle "takahyppyrin" ;)

teemupii sanoi:
Kannattaa näissä kysymyksissä kokeilla Demin keskusteluryhmiä http://www.demi.fi/keskustelu.php

Ja sie voit kokeilla www.amtr.com eli ahdasmielisten tukiryhmä.

Oliko tuo nyt niin pöljä kysymys? Taistellaanhan täällä siitä että voiko jalat olla liian isot, tai onko se luonnollista että nainen on todella rasvattomassa kunnossa. Ja jos on jo munan pituudet ja kaikki muu mahdollinen jauhettu, niin onko se nyt ihan vammasta kysyä, että millaiset ominaisuudet on tavoiteltavia tietylle lihasryhmälle?

Elkäähän tapelko nyt. Itselläni on vain se tavoite ettei farkut roikkuisi ja lepattaisi persiistä. Että ne pysyisi piukasti pyllyä vasten. En mäkään mitään leveäpersettä tai muuten super pulleata kaipaa. Kunhan haluan hieman lisää massaa siihen.

jalat sanoi:
Elkäähän tapelko nyt. Itselläni on vain se tavoite ettei farkut roikkuisi ja lepattaisi persiistä. Että ne pysyisi piukasti pyllyä vasten. En mäkään mitään leveäpersettä tai muuten super pulleata kaipaa. Kunhan haluan hieman lisää massaa siihen.

:offtopic:*100
Sori, mut on ihan pakko pistää: Itse kärsin samasta ongelmasta vuosia, kunnes OSTIN PAREMMAT FARKUT. Ok, ne maksaa vähän enemmän, mut saanpahan ainaki kuulla tytöiltä kohteliaisuuksia.

Kostaja X sanoi:
:offtopic:*100
Sori, mut on ihan pakko pistää: Itse kärsin samasta ongelmasta vuosia, kunnes OSTIN PAREMMAT FARKUT. Ok, ne maksaa vähän enemmän, mut saanpahan ainaki kuulla tytöiltä kohteliaisuuksia.

Emmäviitti maksaa farkuista 120e, kun puolet halvemmalla saa ihan muodikkaat ja hyvät farkut. Sitäpaitsi mä haluan myös itseni takia
sen hyvän perseen joka näyttää hyvältä monissa farkuissa, eikä vain sikaökyhintaisissa diiseleissä.

Back
Ylös Bottom