peppu kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin kertokaas arvon kamraatit, mikä liike saa teillä pakarat poltteeseen?
(eikä revitä huumoria tästä)

Itse en saa pakaroihin kunnon tuntumaa. Olen koittanut kyykyä syvälle, mutta silloin ei kovin paljon painoa uskalla laittaa. Jopa kokeilin sellaista pakarakonetta kun en muutakaan keksinyt ja so far so good se on ollut toimivin.

Nimim. nyt pakaroihin kokoa ja muotoa.
Kyllästynyt kommentteihin "sulla on niin pieni/lattana peppu, että farkutkin roikkuu vaan" :curs: :itku:

jalat sanoi:
Noniin kertokaas arvon kamraatit, mikä liike saa teillä pakarat poltteeseen?
(eikä revitä huumoria tästä)

Itse en saa pakaroihin kunnon tuntumaa. Olen koittanut kyykyä syvälle, mutta silloin ei kovin paljon painoa uskalla laittaa. Jopa kokeilin sellaista pakarakonetta kun en muutakaan keksinyt ja so far so good se on ollut toimivin.

Nimim. nyt pakaroihin kokoa ja muotoa.
Kyllästynyt kommentteihin "sulla on niin pieni/lattana peppu, että farkutkin roikkuu vaan" :curs: :itku:

Itse olen yrittänyt treenata takareisiä seuraavasti, mutta tuntuma on mennyt vain perseeseen, että jo kahden sarjan jälkeen on istuminen epämukavaa.

Smith-kyykky telineessä(kuin box-kyykky) lasket itsesi alas siten että jalat on n.90asteen kulmassa(tämä ei rasita polvia kuten normikyykky) ja punnerrat ylös. Painoa reilusti, itse olen tehnyt aikoinaan n.130kg 12-15toistoa 2 sarjaa. Ja tämän jälkeen on tosiaan istuminen vaikeaa. Tuntuma ei mene takareisiin vaan enemmänkin perseen alueelle. kannattaa käyttää vyötä suurilla painoilla koska muuten ottaa selkään.

mikäs on box-kyykky? saisko siitä kuvaa jostain?
smith kyykky lienee ihan tavaalinen kyykky siinä kiskoilla varustetussa tangossa?
vähän on hukassa sanasto...

Moroo!!

Eiks ihan ihan perinteinen veto ota kunnolla pakaroihin? Poltetta et valttamatta tunne, mut perse kasvaa takuulla.. :whip:

Nimim. Ghetto ass. .

jalat sanoi:
smith kyykky lienee ihan tavaalinen kyykky siinä kiskoilla varustetussa tangossa?

Otat vaan semmosen asennon siinä smithissä että jalat on alhaalla 90asteen kulmassa ja rupeat pumppaamaan. :D

Pelkkä prässi tehoaa jo todella tehokkaasti pakaroihin. Pakarat meinaavat tulla kipeiksi jo pelkästään muutamalla sarjalla, vaikkei sarjoja suorittaisi lähellekään loppua. Kovana jalkapäivänä tuntuma onkin sitten jo melkeinpä liiankin hyvä...Toimii :rock:

Kohtalotovereita.
Mulla oli myös ongelma pakaroiden kanssa.
Tuntui, että mikään ei saa pakaroita kasvamaan. Reidet kehittyivät, mutta pakarat ei.

Nykyisin saan parhaan kehityksen tekemällä maastavetoa,normi kyykkyä ja prässiä. Niin että maastaveto tehdään selkäpäivänä. Ja kyykky ja prässi sitten koipipäivänä (eli eripäivinä).
Ja melkeestä paras systeemi on ollu mulla niin, että kyykkyä tehdään vähä lyhemmällä sarjalla 6-10 ja sitten päälle prässi 10-15 sarjalla. Ja jos tuohon nakkaa prässiin vielä yhden pumppisarjan (n. 20 toistoa ihan viimeisenä sarjana) niin alkaa olla paikat hellänä.

Itse en tee kyykkyä kovin syvään, vain 90 asteen kulmaan. Mutta prässin päästän niin syvään kuin vain voi. Eli koivet on paljon yli 90 asteen kulman.

Vielä pieni vinkki: Muista venytellä takareidet ja pakarat _hyvin_ ennenkuin alat tekemään reenejä. Muuten ei tuu ku sanomista. Nimimerkillä: laiska venyttelijä.

No tuohon tarkoitukseenhan sopii mainiosti kunnon leveän asennon voimanostokyykky. Perse ottaa hittiä niin että veri lentää peiliin.

Force sanoi:
No tuohon tarkoitukseenhan sopii mainiosti kunnon leveän asennon voimanostokyykky. Perse ottaa hittiä niin että veri lentää peiliin.

Järki kun putosin tästä kommentista.

Täytynee koittaa tota askelkyykkyä. sitä en olekaan koittanut vielä kertaakaan... Ja ehkä tota kyykkyä leveämmällä asennolla.

Haarakyykky: jalat leveään haaraan, polvet ja varpaat samaan suuntaan, hiiiiitaaasti ja mahdollisimman keskelle alas, ei peppua taakse. Älä anna selän mennä mutkalle. Ylös noustessa keskity siihen, että pakarat tekee työtä tasaisesti, itsellä ainakin meinaa aina vähän toinen puoli jäädä ja toinen tekee isomman työn.

Olikohan tuo Forcen mainitsema liike nyt tämä sama.. selostuksesta en ainakaan ottanut ihan selvää. ;)

Haku sanalla perse ja käyttäjäosioon Hulkin nimi, niin ymmärtääkseni löytynee paljonkin asiaa aiheesta.

jalat sanoi:

Toi Kipi I:n mainitsema liike on ennemmin "penkkikyykky", jossa penkkiä tjms. käytetään vain syvyysmittarina. Keskustelua box-kyykystä voimailulajit -osiolla:

Box-kyykky

Googlella löytyy kuvia, suoritustekniikka jne. Hakusanaksi "box-kyykky".

Back
Ylös Bottom