Penkkitulos aivan liian vähän suhteessa maveen ja kyykkyyn?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei, kyllä kyykyt on ihan oikeita.

Teen vitosia 130kg, jalkapalloa oon pelannu noin 10v silleen puoliharrastuksena.
Koko kauden aikana kaks matsia ehkä, treenit on pari kertaa/vko, muutamassa eri puulaakijoukkueessa oon pelaillu.

Mutta, oisko rintalihaksille jotain voimaliikettä, muuta ku penkki ja vinopenkki.
Oisko ideaa tehä vaikka kuukaus jotain 5*5 ohjelmaa penkissä?
Lankkupenkkiä?

Epäilys kyykyn syvyydestä on ihan ymmärrettävää, koska mavea tehdään yleensä(aina?) huomattavasti isommilla painoilla kuin kyykkyä, vaikka olis huonot mittasuhteetkin siihen.

Mitä penkin kehittämiseen tulee, niin ite en tossa vaiheessa lähtis kokeilemaan mitään erikoisuuksia, kuten lankkupenkkiä. Joku toimiva ohjelma sitä varten todennäköisesti riittää hyvin, jos se toteutetaan oikein. Ei tarvitse edes mitään ihmeellisiä apuliikkeitä välttämättä, mutta tietty voi olla hyväksi esim. kapea/leveä penkki.
Stressaaminen näiden liikkeiden suhteista on kuitenkin aika turhaa, koska parempi joka tapauksessa treenata kaikkia niin hyvin kuin osaa. Kyllä ne tulokset nousee pikkuhiljaa.

Epäilys kyykyn syvyydestä on ihan ymmärrettävää, koska mavea tehdään yleensä(aina?) huomattavasti isommilla painoilla kuin kyykkyä, vaikka olis huonot mittasuhteetkin siihen.

Mitä penkin kehittämiseen tulee, niin ite en tossa vaiheessa lähtis kokeilemaan mitään erikoisuuksia, kuten lankkupenkkiä. Joku toimiva ohjelma sitä varten todennäköisesti riittää hyvin, jos se toteutetaan oikein. Ei tarvitse edes mitään ihmeellisiä apuliikkeitä välttämättä, mutta tietty voi olla hyväksi esim. kapea/leveä penkki.
Stressaaminen näiden liikkeiden suhteista on kuitenkin aika turhaa, koska parempi joka tapauksessa treenata kaikkia niin hyvin kuin osaa. Kyllä ne tulokset nousee pikkuhiljaa.

Niin, tod. vähän aikaahan mä oon vasta käynytkin, juu.

Penkki on vaan joku ihme ego-kysymys...:puntti:

Tangon pitäisi olla siinä silmien ja leuan välissä kun makaat penkillä, katso myös että telineet ovat säädetty sopivalle korkeudelle. Yleensä yli 90% raudat ei ole kenellekkään kovin kivoja ottaa telineistä.

Kiitos vinkeistä! Ekaa kertaa varmaan ikinä penkkaaminen tuntui jossain määrin luontevalta, ja tuloskin parani samantien: 90kgx3 - 90kgx4. Aika vaatimatonta kehitystä, ottaen huomioon yli kolmen vuoden salilla räpeltämisen, mutta itselläni juurikin yläkropan liikkeiden, ja varsinkin punnerrusten, sarjapainojen nostaminen on aina ollut äärimmäisen nihkeää.

Harmi vaan, että kehitys penkissä ja pystärissä on tullut tavallaan maven ja kyykyn kustannuksella: polvi on niin jumissa, että kumpaakaan liikettä ei ole kuukauteen pystynyt kunnolla tekemään. Tämä ei sinänsä lyhyellä aikavälillä haittaa, niin paljon on alakroppa voimien suhteen yläbodyä edellä. Vähän kyllä pelottaa, että mitä jos polvi ei tulekaan kuntoon.. No, aina voi penkata ja pumpata habaa, mutta maastavetoa on kyllä jo vähän ikävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom