Penkkituloksen parantaminen nopeasti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppewo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on tärkeä veto kaverini kanssa siitä kumpi saa nostettua penkistä oman painonsa ennemmin ja olisi aika tärkeää voittaa tämä kisa:

Kaveri painaa 85kg ja nostaa penkistä 77,5kg eli hänellä vielä 7,5kg matkaa omaan painoon kun itse painan 73kg ja nostan penkistä 67,5kg, eli kysymys kuuluu: miten saan tuon 5,5kg mahdollisimman nopeasti parannettua?

Olen jo monta kuukautta ollut jumissa tuon 67,5kg kanssa eikä se tunnu enää siitä nousevan vaikka aika pieni luku kyseessä onkin.

Normaalisti teen 5x5x50kg sarjat mutta se ei tunnu parantavan max tulosta :nolo:
Mitä eri laitteita kannattaisi penkin lisäksi tehdä ja kuinka paljon?

Salilla käyn 3,5 kertaa viikossa eli joka toinen päivä :kuola:

Kiitosss vinkeistä!

-Joppe

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulla on tärkeä veto kaverini kanssa siitä kumpi saa nostettua penkistä oman painonsa ennemmin ja olisi aika tärkeää voittaa tämä kisa:

Kaveri painaa 85kg ja nostaa penkistä 77,5kg eli hänellä vielä 7,5kg matkaa omaan painoon kun itse painan 73kg ja nostan penkistä 67,5kg, eli kysymys kuuluu: miten saan tuon 5,5kg mahdollisimman nopeasti parannettua?

Olen jo monta kuukautta ollut jumissa tuon 67,5kg kanssa eikä se tunnu enää siitä nousevan vaikka aika pieni luku kyseessä onkin.

Normaalisti teen 5x5x50kg sarjat mutta se ei tunnu parantavan max tulosta :nolo:
Mitä eri laitteita kannattaisi penkin lisäksi tehdä ja kuinka paljon?

Salilla käyn 3,5 kertaa viikossa eli joka toinen päivä :kuola:

Kiitosss vinkeistä!

-Joppe

Noi vitosen sarjat on ihan turhia ykkösen kannalta. Kokeiles tehä vaikka 5x55, 4x57,5, 3x60, 2x62,5. Pientä piikkailuakin voisi tehdä kehittämään hermostoa. Esim kolmosia suht koht raskailla raudoilla. Mitään pitkää sarjaa en suosittele. Piikkailu on melkein ainoa vaihtoehto nostaa ykköstä nopeasti ja jos et ole aikaisemmin tehnyt, tehoaa vielä paremmin :)

Apuliikkeinä viparit eteen, sivuille, ojentajia taljassa, pystypunnerrusta, kulmasoutua yms. Apuliikkeisiin sitten hieman pidemmät sarjat.

E: Oletko kokeillut nostaa esim 70kg? niin mihin kohtaan se jäi? Tämä tieto auttaa paljon suunnitelmissa :)

"Kovat Kolmoset" on kova sana. Teet painolla millä saat kolme toistoa, joista viimeinen on sellainen, että ei mene enää yhtään. Vaikka 5x3. Itse ja kaverini saimme penkkituloksen nopeasti ylöspäin tällä tyylillä, ja käytän edelleen.

Kuvittelisin että ongelman on oltava ainakin osittain ruokavaliossa. Kyllä tuo vajaa 70 kiloa on kuitenkin sen verran kevyt rauta, että luulisi tuloksen nousevan väkisinkin.

Syö siihen kisahetkeen asti reilusti enemmän ja mieluusti proteiinipitoista ruokaa. Omakin painosi voi toki nousta, mutta olen varma, että penkkitulos nousee paljon nopeammin.

Toisaalta, jos sinulta löytyy ylimääräistä fläsää, niin voit tehdä tekniikka- ja hermotustreeniä ja samalla pudottaa painoa...

Noi vitosen sarjat on ihan turhia ykkösen kannalta
Mistäänhän en mitään tiedä, mutta käsittääkseni esim. 5X5 Systeemi, joka tähtää varmastikkin maksimin parannukseen,perustuu melko vahvalti tähän toistoalueeseen ,siihen tietty piikkaukset päälle:rolleyes: Ja eihän se maksimikaan tietty nouse, mikäli niitä vitosia vääntää aina samoilla raudoilla.

Jooh elikkäs siis.

1. Kun koitin nostaa 70kg ei edes meinannut nousta :D 67,5kg meni juuri ja juuri :(

2. Ei ole olemassa "kisahetkeä" se kumpi saa ennemmin oman painonsa voittaa kisan

3. Jos hyvin syömällä paino nousee ja tulokset vielä kovemmin se olisi hyvä, mutta mielellään paino pysyisi tässä 72-73kg:ssä.

Henk.kohtaisesti pidin tuosta 5x55 4x57,5 3x60 jne.. tyylistä sillä se vaikuttaisi kestovoiman sekä max voimiin molempiin vaikuttavan.

Kiitos kaikista neuvoista aloitan huomenna varmaan tuolla edellä mainitulla tyylillä ja sen näkee sitten paljonko nousee kuukauden päästä :kuola:

Ennen salille menoa juon isän kanssa jonkun juoman jossa 0,4l vettä, 1dl proteiinia ja 3dl sellasta valkosta jauhetta :D Maltodextriiniä tai jotain en tiedä miten kirjoitetaan :D Mutta se tuntuu toimivan hyvin sillä kaikissa muissa liikkeissä paranee koko ajan.

Kiitos

-Joppe

Pientä piikkailua kehiin vain, eli kolmosia ja kakkosia suht kovilla raudoilla, mutta kuitenkin niin että varmasti tulee omin voimin ylös. Voimapuolella on tästä paljon juttua, esim. kysy jto:lta ketjussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joppewo sanoi:
Ennen salille menoa juon isän kanssa jonkun juoman jossa 0,4l vettä, 1dl proteiinia ja 3dl sellasta valkosta jauhetta Maltodextriiniä tai jotain en tiedä miten kirjoitetaan Mutta se tuntuu toimivan hyvin sillä kaikissa muissa liikkeissä paranee koko ajan.
Tuo palautusjuoma kannattais mielestäni juoda pikemminkin treenin jälkeen kuin ennen. Itellä ainakin vois olla suht paha olo treenata jos on vetäny 3dl maltoo nassuun just ennen.

Juuh tuo piikkailu kuulostaa hyvältä, taidampa tästä heti huomenna aloittaa testit, pitäisi kuitenkin hieman kestovoimaakin parannella eli varmaan teen ensin tuon 5x4x3x2x homman sitten muita laitteita ja loppuun vaikka 2x3x##

Ottakaa nyt tuosta selvää ^^

-Joppe

Jos olkapäät kestää niin dippiä mukaan. Miken 2x6 ja dipit lisäpainoilla nosti nopeesti omat raudat vanhoihin maksimeihin ja ylikin. Ja muutama huilipäivä ennen seuraavaa kokeilua voi jo pelkästään riittää noin pieneen maksimin nostoon.

Kovat otteet käyttöön! Aloita kreatiinikuuri, ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuulemma auttaa nimenomaan lyhytkestoiseen suoritukseen. Haitta tossa tietty on nesteen kerääntyminen (tässä tapauksessa huono asia kun pitäs oma paino saada, muutenhan nesteellä on hyviä vaikutuksia). Toi kyllä maksaa jonkunverran, joten varmaan pelkkä hyvä ohjelma on riittävä..

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom