Penkkitreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Freddy99
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä olette tämmöisestä penkki treenistä. Ensin lämmittelyt.
sitten 3toistoa melkein maksimipainoilla sen jälkeen alle minuutin palautus ja sitten 15kiloa pienemmällä painolla niin monta kun menee. Siinä on yksi sarja. Noita tehdään ekalla viikolla 3sarjaa. Sitten tokalla neljä ja sitten viisi.
Sitten kolmen viikon jälkeen alkaa taas alusta että tehdään kolme sarjaa mutta lisätään painoa.
Tässä oli siis koko penkki treeni en tee muita apuliikkeitä. mikä olis hyvä lisätä tohon vielä

Itse olen tällä tavalla treenannut ja toimii todella hyvin.

En tosta hirveesti tajunnu mitään mutta jos kerta toimii todella hyvin nii mikäs siinä. Vaikka tää sun juttus onki vähän erikoisempi nii tuskin sitä kukaa pystyy tässä paskaks tai hyväks noin vaa totee, varsinkin kun ei oo mitään käsitystä montako kertaa teet ton viikossa. Ilmeisesti kerran?

Ja mitä järkee siihe on jotai lisätä jos se kerta toimii hyvin?

Vaikee sanoa ku tosta ei oikeen mitään selvää saanut. Itse tehnyt (vissiinki, jos oikein ymmärsin) samantyylisesti lattiapenkkiä: 3 x maksimi, 5x 90%, 8x80% ja tuo ainakin toimii.

Mitä sanoisitte tälläisesta treenistä:
viikko
1 5x5x70%
2 5x70%, 5x72,5%, 5x75%, 5x72,5%, 5x70%
3 6x5x70%
4 5x70%,75%,80%,75%,70%
5 7x5x70%

Ostamassani Sakari Selkäinahon kirjassa oli tuommoinen treeni että voisiko tuollaista ruveta tekemään kun olen 14v,painoa 58kg ja pituus 171cm. Maksimi nosto penkiltä on tällä hetkellä 60kg....

Mitä sanoisitte tälläisesta treenistä:
viikko
1 5x5x70%
2 5x70%, 5x72,5%, 5x75%, 5x72,5%, 5x70%
3 6x5x70%
4 5x70%,75%,80%,75%,70%
5 7x5x70%

Ostamassani Sakari Selkäinahon kirjassa oli tuommoinen treeni että voisiko tuollaista ruveta tekemään kun olen 14v,painoa 58kg ja pituus 171cm. Maksimi nosto penkiltä on tällä hetkellä 60kg....
No eipä tuolla systeemillä varmaan ainakaan pieleen treenit mene.

Jos olet "vasta-alkaja", suosittelen lämpimästi, että otat penkistä riittävän matalilla aloituspainoilla 3x5 sarjat, penkkaat vaikkapa kerran/kaksi kertaa viikossa ja lisäät joka kerta painoa 2,5 kg. Tällaisella suoralla progressiolla sain itse hyvää tulosta aikaan.

E. Itse pidän aina mielessä KISS-säännön eli Keep It Simple, Stupid.

No eipä tuolla systeemillä varmaan ainakaan pieleen treenit mene.

Jos olet "vasta-alkaja", suosittelen lämpimästi, että otat penkistä riittävän matalilla aloituspainoilla 3x5 sarjat, penkkaat vaikkapa kerran/kaksi kertaa viikossa ja lisäät joka kerta painoa 2,5 kg. Tällaisella suoralla progressiolla sain itse hyvää tulosta aikaan.

E. Itse pidän aina mielessä KISS-säännön eli Keep It Simple, Stupid.

Juu, olen aloittelija ja olisi kyllä tuo 2,5 kilon lisäys varmaan helpompaa kuin tuo pitkä ja monimutkainen sarja:D Eli lisäänkö tuota 2,5 kiloa joka viikko vai miten? Mutta kiitos nopeasta vastauksesta!

Back
Ylös Bottom