Penkkipyramidi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Elikkä millä tavalla kannattaisi tehdä penkissä pyramidia ?

Hakusessa on voima jonka jälkeen yritän saada tietystä massaa, mutta olen kuullut että mielummin aina voima ennen massaa(?)
Toistoja teen 6, 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5, 6. Lisään aina 2,5kg:a joka kerta kun vähenee yksi toisto ja sitten vähennän 2,5kg kun tulee toisto lisää. Eli siis alkupainosta tulee 12,5kg lisää kunnes palataan taas alkupainoon(ykkönen käy lähellä omaa maksimia).
Kiitos jo etukäteen vastauksista :worship:

Edit: Tää olis varmaa kuulunu alottelijoiden osioon

en nyt suosittelis joka kerta noin raskasta treeniä..voi mennä paikat aika nopeest tukkoon..ite on joskus tehny 10(lämmittely) 8,6,4,2...ite en kyl mitenkään suosi noita pyramideja mut periaatteessa ihan toimivia..

kyllähän noi pyramiditkin toimii mut itel se ei ollu se paras systeemi..
penkissä taisin joskus tehä 8,5,3,5,8 ja ihan oli kokeilemisen arvonen.. :thumbs:

Ants sanoi:
Elikkä millä tavalla kannattaisi tehdä penkissä pyramidia ?

Hakusessa on voima jonka jälkeen yritän saada tietystä massaa, mutta olen kuullut että mielummin aina voima ennen massaa(?)
Toistoja teen 6, 5, 4, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5, 6. Lisään aina 2,5kg:a joka kerta kun vähenee yksi toisto ja sitten vähennän 2,5kg kun tulee toisto lisää. Eli siis alkupainosta tulee 12,5kg lisää kunnes palataan taas alkupainoon(ykkönen käy lähellä omaa maksimia).
Kiitos jo etukäteen vastauksista :worship:

Edit: Tää olis varmaa kuulunu alottelijoiden osioon

Siin onko nuo kovia sarjoja kaikki? Jos on niin ei todellakaan noin, tuossahan tulee ihan järjetön määrä rasitusta. Jos pyramidilla on mentävä, niin edellä tuli vähän lyhyempiä versioita.

Siirrän tämän aloittelijoihin.

Voiko pyramidi treenin tehdä silleen että jättää joka sarjaan pari toistoa varaa? Onko tuo tehokkaampi tapa kuin tehdä kaikki sarjat taysillä?

Voiko pyramidi treenin tehdä silleen että jättää joka sarjaan pari toistoa varaa?
Riippuu itsestäsi, kyllä minun mielestäni voi. Mutta mun kokemukset pyramidi harjoittelussa on vähäisiä. Esim. 5x(65,67.5,70,67.5,65) penkissä ja samaan tyyliin etukyykyissä,kyykyissä jne.. Sarjoihin jää aina 1-2 toistoa varaa.

Onko tuo tehokkaampi tapa kuin tehdä kaikki sarjat taysillä?
Voimaa harjoitellessa kyllä. Ainakin omilla pienillä empiirisillä tiedoilla olen havainnut selkeää kehitystä siihen harjoitteluun mitä alkuaikoina harrastin eli sarjat loppuun asti.

14-vuotiaana tuli tehtyä juuri tuollasta pitkää pyramidia, ja ykköseen asti toki joka treenissä. Ylikuntoonhan se treeni loppui aina.

Olisipa silloin ollut pakkis. :D

Onko liikaa jos tekee pyramidissä näin: 8,6,4,2,4,6,8, aina kun tekee tuollaisen miten paljon lisää seuraavaan treeniin painoa?

-Bull- sanoi:
Onko liikaa jos tekee pyramidissä näin: 8,6,4,2,4,6,8, aina kun tekee tuollaisen miten paljon lisää seuraavaan treeniin painoa?
Joillekkin on, joillekin ei. Riippuu aivan millasiin määriin on tottunut. Et pysty lisäämään painoa kuitenkaan jatkuvasti treenistä toiseen, niin sen takia suosittelen jaksottamaan harjoittelua, eikä tarvi takertua mihinkään yhteen systeemiin, kuten toi pyramidi. Kroppa tottuu siihen pikkuhiljaa ja kehitys tasaantuu. Kattele tuolta voimailupuolelta valmiita ohjelmia, mutta älä jää jauhamaan samalla ohjelmalla, kun kehitys pysähtyy. Jos siis voimaa haluat...

Eli, vieläkin on mulla hakusessa, että miten paljon lisätään painoja onnistuneen pyramiditreenin jälkeen?. Voitteko laittaa te jotka treenaatte pyramidillä miten lisäätte painoja seuraavaan treeniin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänää tein viel ton mainitsemani pyramidin, 5kg suuremmilla ku viimeviikolla. Viimeviikko oli hiukan kevyt mut nyt oli _raskas_ :)
Ei ainakaa ylikuntoo viel tullu :D En tiie kyl sit uskaltaaks ens viikol tehdä näin rankkaa, siis toisaan en tee rintaa ku kerran viikossa.

-Bull- sanoi:
Eli, vieläkin on mulla hakusessa, että miten paljon lisätään painoja onnistuneen pyramiditreenin jälkeen?. Voitteko laittaa te jotka treenaatte pyramidillä miten lisäätte painoja seuraavaan treeniin.
Lisää vaikka 2,5kg, mutta mitä enemmän lisäät, sitä ennemmin tulee seinä vastaan :wall:

Noita sarjojahan tulee ihan tuhottomasti Maitooo:lle. 16 sarjaa yhteensä näyttäs tulevan kerta teet ton molemmin päin. Sanoisin kyllä että vähän järetöntä.

ainakin tulee lihaskestävyytä, vai? ainakin oo pyriny tekemään sitä niiku lihas kestävyys mielessä, pyramidia siis

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom