Penkkipunnerrusharjoittelu ja olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Suosittelen myös kokeilemaan pystypunnerrusta käsipainoilla kämmenet vastakkain mikäli olkapäävaivoista kärsii. Loistava liike. Fuhrer tuota joskus suositteli, ja sen jälkeen ei olekaan muuta pystäriä tullut tehtyä.

Heikommat olkapäät vaikuttaa varmasti enemmän penkkiin kuin vahvempi core. Aivan.

Nyt en kyllä kässää. Enhän mä sanonut että olkapäät jätetään treenaamatta ja vedetään pelkkää voimapyörää. Tarkoitin, että kun tekee seisten niin saa molempiin rasitusta ja hyötyy paremmin.

E. Ja jos se liike loppuu turhan aikasin coren heikkouden takia niin eikö se silloin ole ongelma joka kannattaisi ratkaista treenaamalla sitä corea? Core on tärkeä ylipäätään kaikessa, muussakin kuin penkissä, paitsi jos penkki on koko elämäsi. Pari treeniä niin se core ottaa kiinni voimassa ja olkapäät saa taas rasitusta.

Oisit nyt lukenut edes hyvä mies noi mitä aikasemmin kirjoitin.
Jaksa edes kirjottaa uusiksi. Lue nuo aikasemmat postit niin kässäät. Voin vaikka kopioida tähän.
"Jos tosiaan eroa ei tehoissa ole teki sitten istuen tai seisten niin silloin toki myös minun mielestä seisten. Minun höpinät perustuu siihen tilanteeseen jossa istuen saa työnnettyä enemmän. "
Tuo liike loppuu varmasti itselläni muun kuin coren heikkouden takia aikasemmin verraten istuen tehtyyn. Ja yllättäen tässä on puhuttu penkistä niin vatsatreenien yleishyödyllisyydestä on turha saarnata. Tiedän sen toki itsekin kuinka tärkeässä osassa se on. Sillä ei vaan ole mitään merkitystä jos saan punnerruksesta enemmän irti penkkiä ajatellen istuen. Lue ketjun otsikko niin sekin avaa varmasti paljon sanomaani :)

Ja lisättäköön nyt, että olen tehnyt voimapyörää 16 toistoa seisten +90kiloisena. Eli ei, penkki ei ole mulle koko elämä.

Mä olen tehny nyt 2 kk ajan kerran viikossa pystäreitä käsipainoilla istuen ja kerran viikossa tangolla seisten ja tuntuu toimivan ainakin mulla hyvin.

Juu 2 kertaa viikkoon. Ja lisänä myöskin nopeuspenkki ja viistopenkki.

Vannon kyllä itse sen nimeen että seisten on parempi tehdä pystärit kuin myös teen hauiskäännöt ja viparit.

Teet siis 2 normipenkkiä+vinopenkin ja nopeuspenkin ja siihen vielä lisäksi pystäreitä kahtena päivänä? Mulla kyllä paukkuis olkapäät kahdessa viikossa :)

Teet siis 2 normipenkkiä+vinopenkin ja nopeuspenkin ja siihen vielä lisäksi pystäreitä kahtena päivänä? Mulla kyllä paukkuis olkapäät kahdessa viikossa :)

Vois kokeilla itsekin vastaa ihan tähän pääaiheeseen välillä.

Eli itsellä tulee 2-3 penkkiä viikossa mistä 1 kova, 1 nopeus ja vähä ohjelmasta riippuen 1 kapea. Pystypunnerrusta teen käsipainoilla tai tangolla yleensä 1-2kk peruskauden alusta pari kertaa viikossa penkin perään. Vipareita vain sitten se yksi treeni. 2kk jälkeen siirryn ylensä kokonaan vipareihin kun penkkiraudat kovenee ettei olkapäät olisi tukossa. Tämä toiminut itsellä ihan jees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom