Niin ja useimmiten nämä "200kg on itsestäänselvyys, kuka vaan pystyy, jos roinaa" huutelijat on itse siellä 120-150kg salipenkkikerhossa ja 700-800kg yhteistulosten dissaajat ite max. 500kg kerhossa, joka on kuntoilijalle ihan perustulos. Niitä saliharrastajia löytyy pilvinpimein, jotka tuon on nostanut. Lähinnä suurempi ihmetys se, jos ei nosta mikäli vuosia yrittää sen tehdä. Toki ei kaikilla 150 kiloonkaan potentiaali riitä, jos oikeasti on voimantuotollisesti ja lihaskasvullisesti lähes nonresponder/äärimmäisen lahjaton. Ei välttämättä edes douppaamalla.
Niin sen kyllä huomaa ettei heillä ole omakohtaista kokemusta, luvuthan on vaan lukuja paperilla. Mutta se ero mikä käytännössä on esim. 150kg, 200kg, 250kg tai 300kg penkeillä on valovuosi joka välissä ja vaikka prosentuaalinen ero pienenee mitä korkeammaksi tulokset kasvaa, niin sitä pidempi se matka on käytännössä. Voimantuotolliset rajat tahtoo tulla vastaan ja monilla myös "voimansiirto" pettää ja sekin vammakierre voi lopettaa sen kehityksen tai tehdä siitä miinusmerkkisen. Yhtä kaikki mikä se syy on, niin tosiaan tuollainen 50kg ero ihan 150kilosta eteenpäin on käytännössä todella massiivinen, ja se kehitys saattaakin hyytyä muutamiin kiloihin vuodessa pian jonkin tuollaisen lukeman jälkeen minkä on voinut vielä melko helposti ja nopeasti saavuttaa. Siinä on se syy miksi 150kg penkkaajia voi olla isoilla saleilla kymmenittäin, mutta 200kg nostajia ei ollenkaan tai muutamia.
Ja minä ymmärrän sen, jos joku ei noteeraa kuin lifetimenatujen tuloksia, tosin sekin on aina pelkän olettamuksen varassa kuka on ja kuka ei. Mutta sitä en ikinä oo ymmärtänyt, että sitä puhtautta käytetään argumenttina paskoille tuloksille tai ikäänkuin selityksenä. Joka paikassa toitotetaan, jopa ö-luokan kilpaurheilijat. Kun ei voida myöntää sitä, että on itse melko paska jossakin asiassa ja sitä faktaa ei muuta mikään. Ei se pelasta mitään, jos saa 150kg penkin omassa päässään kovaksi tulokseksi koska on naturaali tai sen syyksi sille miksei koskaan pystyisi edes etäisesti muistuttamaan fysiikaltaan kovan luokan cbb-kisaajaa.