Niinhän itse voimanoston isosetäkin sanoo että nopeustreenillä ei vahvistuta vaan sillä pyritään siihen nopeaan voimantuottoon. F=MA ja sitä rataa, ainakin teoriassa. Raaka voima sitten tehdään siellä 80-90% kuormilla, max efforttina 100%+. 70% on varmaan aikalailla yläraja mitä kuormaa nopeustreenissä voisi valtaosa käyttää, totuus varmaan lähempänä +-60% yleisenä lähtöpisteenä. Sarjathan voi olla kolmosia, vitosia tai vaikka kymppejä jos vaan nopeus pysyy samana, taas kerran useimmille se optimi on siellä 3-5 toiston paikkeilla. Melkeinpä vaatii vähän ketjua tai kuminauhaa koska ei niin kevyttä tankoa vastaan oikein voi koko matkaa työntää kaikella voimalla, tippuu muuten ukko penkiltä. Toimiva systeemi kyllä mutta ei sitä neljässä viikossa haltuun saa jos ei ole ennen tehnyt.