Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Olisi kiva tietää mikä on J.Illikaisen idea tuossa että vetää ilman vyötä? Aika riskillä mennään sillä tiedän näitä viiskymppisiä kavereita jotka kertovat että ovat rikkoneet selkänsä juuri sillä että vetivät aikanaan isoja rautoja ilman vyötä. En suosittele kyllä kenellekään varsinkin kun nuorena ei vielä lihaksisto ole niin tukena kuin ehkä myöhemmin. Tulos on armottoman kova että ei siitä mitään muuta kuin onnittelut.

IMO:nimenomaan liman vyötä pitäs junnujen vetää, että sinne keskikroppaan saadaan niitä pitoja. Itellä kävi just niin että vyöllä vedeltiin ja vedot loppu loukkaantumiseen n.2v sitten.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että ei aivan maksimeja kannattaisi vedellä vyöttä...mutta ainakin treeneissä mahdollisimman pitkälle kaikki liikkeet ilman vyötä.

Ja toisekseen, en tiedä kannattaako tässä minun,sinun tai kenenkään muunkaan alkaa hirveästi neuvomaan kaveria joka vetää verkkarit jalassa ilman vyötä ekoissa kisoissaan junnu ME:n ylös?:rolleyes:

IMO:nimenomaan liman vyötä pitäs junnujen vetää, että sinne keskikroppaan saadaan niitä pitoja. Itellä kävi just niin että vyöllä vedeltiin ja vedot loppu loukkaantumiseen n.2v sitten.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että ei aivan maksimeja kannattaisi vedellä vyöttä...mutta ainakin treeneissä mahdollisimman pitkälle kaikki liikkeet ilman vyötä.

Juuri näin. Junnuilta myös rannesiteet,vetoremmit yms pois treeneissä, maximikokeilut sitte aina erikseen.

Ja toisekseen, en tiedä kannattaako tässä minun,sinun tai kenenkään muunkaan alkaa hirveästi neuvomaan kaveria joka vetää verkkarit jalassa ilman vyötä ekoissa kisoissaan junnu ME:n ylös?:rolleyes:

Nimenomaan maksiminostoja ajattelin. Kapeella kun vielä vedetään niin selkä helpolla hieman pyöristyy maksimeissa ja silloin on loukkaantumisriski suuri.
Eikä tässä ketään olla sen paremmin opettamassa kuin että toivoo että ei tulisi kaverille loukkaantumisia. Että hyvää vaan tarkoitin.

Nimenomaan maksiminostoja ajattelin. Kapeella kun vielä vedetään niin selkä helpolla hieman pyöristyy maksimeissa ja silloin on loukkaantumisriski suuri.
Eikä tässä ketään olla sen paremmin opettamassa kuin että toivoo että ei tulisi kaverille loukkaantumisia. Että hyvää vaan tarkoitin.

Tiesin,siksi siinä oli se hymiön tynkä.

Montakohan kertaa sitä on tullut kuultua huippunostajilta miten tärkeä se vyö on, ja että miten heillä on typerissä kokeiluissa mennyt joku välilevy kiltisti rikki kun ei oo sitä vyötä ollut.

Montakohan kertaa sitä on tullut kuultua huippunostajilta miten tärkeä se vyö on, ja että miten heillä on typerissä kokeiluissa mennyt joku välilevy kiltisti rikki kun ei oo sitä vyötä ollut.

Voi jeesus taas kerran.
Se vyö ei sitä välilevyä pelasta jos kyseessä on liian isot raudat,puutteelinen lämmittely tai virheellinen tekniikka jne.

Edelleen sitä keskikroppaa/selkää vahvistamalla se välilevykin pysyy ehjänä. Kukaan ei ole käskenyt tehdä tässäkään threadissa maksimeja ilman vyötä kun oikein tarkkaan luet niin saatat sen jostain huomata.
Mutta poikkeuksiakin on, esim Juri Spinov veti ilman vyötä 377.5kg, samoin Tibor Mezaros ilman vyötä 408kg, toinen ME-mies ja toinen raskaan sarjan maailmanmestari ja hänkin lähes 400kg:n vetäjä.

Kerroppa nyt Otto miten kehon ulkopuolinen väline, tässä tapauksessa vyö on se asia joka pelastaa sen selän rikkoutumiselta?Kietoutuuko se voimanostovyö sen välilevyn ympärille ja halii sitä tiukasti sen aikaa kun nostaja repii maksimia maasta?:thumbs:

"typerissä kokeilussa mennyt välilevy", niin...se on edelleen typerä kokeilu jos siinä on liikaa rautaa jne. Olipa sitten vyö tai ei.
Mikä se typerä kokeilu sitten on?nostaja joka normaalisti nostaa maksimit vyöllä, onkin päättänyt kokeilla maksimia ilman vyötä?No kyllä, silloin kyseessä on typerä kokeilu, ellei jopa ihan idiootti.

Niimpä. Jos Jonne tuon 290 otti kisoissa hyväksytysti, siinä oli kuitenkin sen verran "vähän" romua, että sai sen hyvällä tekniikalla ylös. Joten ne välilevyt ei niin hirveessä vaarassa ole. Toisinkuin liian suurilla painoilla nostellessa repivällä tekniikalla. Ja eiköhän Jonne myöskin tiedä mitä tekee, ei noihin romuihin päästä pelkällä tangon katsomisella.

se on aivan totta, että veto ja kyykky ilman vyötä Kehittävät hyvin keskikroppaa, Onhan tuota ilman vyötä kyykkyä tullut tosi paljon, itsekin tehtyä. Mutta ei se ilman vyötä veteleminenkään oo mikään takuu sille että se selkä kestää oikeellakin tekniikalla kaiken mahdollisen repimisen(ei ole vyökään). Ja oon hiljaa kun en mistään mitään tiedä ;)

Eihän kukaan niin ole sanonutkaan, että veto nousisi heti 300+ kun vedät ilman vyötä. Vaan Jonne sanoi että on itse saanut kehityttyä nopeammin ilman vyötä.

Täällä noita ennätyksiä. Ajattelin vain että Illikainen mahtuu -125kgn sarjaan käydessään kerran paskalla, painohan oli rovaniemellä vain 126kg.

Hah, näin se varmaan on.
Alle 17v SE piikkiin:
Martti Harjapää 1988 OV-86 115.50 295.5 15.10.2005 Äänekoski FIN

rainela ole edes näköjään SE:n haltija mavessa. Hyvä minä.

Mutta eikö Illikainen ole syntynyt -90? Silloinhan hän joutuu nostamaan M20-sarjassa.

Meneekö se vielä niin että jos täyttää esmes nyt 2008 17, niin voi tämän vuoden loppuun asti kilpailla m17 sarjassa?Jos ei, niin sitten on kyllä pitkämatka SE/ME-nostoihin, on nimittäin kauhea veto tuo Lingrenin 335kg.
Niin joo, jos on 90-syntyny niin täyttää jo 18, eipä sitten mitään...

Mutta eikös alkuperäinen kysymys jonnelle ollut että miksi hän veti raaka ykkösen ilman vyötä kisassa? ei ollut kysymys harjoituksista, joista siis tässä ruettiin puhumaan. harjoituksissa toki kannattaakin ottaa ilman vyötä.

Back
Ylös Bottom