Penkkiongelmia

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen nyt varmaan 3-4kk harrastanu salilla käyntiä vähän ärhäkemmin ja tehy vasta noin 2kk tuota penkkiä vähä paremmin, ku sillo ku aloittelin, niin ei tuo intis ikinä päässy pahemmin penkkiä harrastamaan. (Aina kaikki jonossa siihen ja varsinkin ku oli vain kaksi niitä :D)

Olen huomannu, että penkki ei enää onnistu tietyn painopisteen jälkeen ja tekniikka menee perseelleen. Ja tässä on nyt kyse vain vaivaisesta 5 kilosta :nolo: .

Mutta sitten taaskun teen kp:lla niin onnistuu.

Onko vain, että penkki ei ole minun lajini, ja pitäisi melkein kokonaan siirtyä käsipainoille? Olen kyllä yrittänyt kaivaa tuosta tekniikasta ohjeita sun kaikenlaisia ja kokeillutkin, mutta jotenkin vaan pistää persilleen tuon tietyn pisteen jälkeen. (En pysty ees laskemaan tankoa rinnalle ja saamaan sitä enää ylös, pitäny aina jättää ilmaan, noin 5-8cm päähä)

Kerrotko millä painoilla teet penkkiä esim. 8 toistoa ja millä menee 8 toistoa kässäreillä?

Luulenpa että tekniikasta ei ole välttämättä kysymys, voi olla rintalihakset sen verran heikot että et saa sitä tiettyä painoa rinnalta ylös vaan pitää jättää vajaaksi.

Slayer_ sanoi:
Voisko tossa nyt ainut syy vaan olla että yrität tehä liian isoilla painoilla ja sen takia tekniikka hajoaa?

Voi olla, mutta kuten sanoin, riittää että pistän 5kiloa enemmän ja heti perseelleen. Tottakai se voi olla liian suuri, mutta enny luulis, että se noin paljoa vaikuttaisi.

Tangolla 10 toistoa menee siinä 65kg, ja sitku korotan sen siihen 70, pistää persiilleen. Käsipainoil 10 toistoa menee jo 22kg.

Voi olla, mutta kuten sanoin, riittää että pistän 5kiloa enemmän ja heti perseelleen. Tottakai se voi olla liian suuri, mutta enny luulis, että se noin paljoa vaikuttaisi.

Kokeile nostaa mielummin sarjapainoja 2,5 kilolla. Viisi kiloa on kuitenki aika paljon, jos sarjat 65 kilolla on ollut edes jokseenkin tiukkoja sarjoja. Montako toistoa sillä 70 sitten menee?

Joillain aloittelijoilla kellä ei ole vielä tekniikka kunnossa, hajoaa paketti kun laitetaan painot lähelle omia maximipainoja. Tosin, tässä se on outoa koska kympin teet 65kg:lla mutta 70kg hajoaa tekniikka... Koitas kaverin kanssa nostella sitä 70kg:a ja hakea sille tuntumaa, siten että se kaveri vaikka jelppaa koko ajan sen verran, että tanko pysyy "linjassa" ja tekniikka kunnossa. Kyllä se sieltä ajan kanssa löytyy.

Sulla voi olla myös huono lihaskestävyys. Pitääkö paikkansa? Voit myös koittaa tehä sillä 65kg:lla 12 toiston sarjaa. Sitte ku menee 12, ni koita 70kg:lla. Ite en osaa paremmin sanoo, ihan paskasti penkki itelläkin pääosin menny.

Timpuriini sanoi:

Tangolla 10 toistoa menee siinä 65kg, ja sitku korotan sen siihen 70, pistää persiilleen. Käsipainoil 10 toistoa menee jo 22kg.

Hmph, kusetusta. Mä en saa ku 9 toistoo 60kg tangol mut sit kässäreil irtoo 10 27.5kg:l =(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
miQ sanoi:
Hmph, kusetusta. Mä en saa ku 9 toistoo 60kg tangol mut sit kässäreil irtoo 10 27.5kg:l =(

Juu, voi olla. Mut mene ja tiedä :D

Lukenu tuota Faqqia tuosta penkistä ja siinä näistä lavoista kokoajan sanotaan, että yhteen. Kokeillu olen mut se ei tunnu jotenkin luonnolliselta tangon kanssa.

Timpuriini sanoi:
Juu, voi olla. Mut mene ja tiedä :D

Lukenu tuota Faqqia tuosta penkistä ja siinä näistä lavoista kokoajan sanotaan, että yhteen. Kokeillu olen mut se ei tunnu jotenkin luonnolliselta tangon kanssa.

Se selän kaari on edellytys saada lavat luonnollisen tuntuisesti yhteen. Jos et saa tehtyä heti kaarta niinkuin monet eivät aluksi saa, jää koko homma oudon tuntuiseksi.

Ala vetään jalkoja taaemmas pikkuhiljaa ja samalla koitat tuoda hartialinjaa kohden jalkoja ja kaari syntyy ihan itsestään. Väkisin ei kannata selkäänsä kiusata, se antaa ajan kanssa myöden ja kaari tuntuu aina vain paremmalta.
Jos on jotain selkäongelmia on parempi unohtaa koko homma.

Kyllä, alussa se kaaren teko on hieman hankalaa mutta kun tarpeeksi harjoittelee niin se menee jo itsestään :)

Kyllä se 1kg on kanssa joskus liikaa. Jos ei nouse enempää niin ei sitten vaan nouse.

mulla oli kanssa noin, että kässäreillä jakso tehdä ja nousi hitaasti jos oli tullakseen. mutta sitten penkissä jämähtää 10 --> 6 toistoa. tai joskus jopa laskee enemmän. sitten mietin mikä vois mennä vikaan. ja ehkä huomasin. kun teen toista sarjaa, niin puolessa välissä tulee joku juttu tai joku, ja paino siirtyy niin paljon olkapäille, että tulee kuin olis maksimi ykkönen niillä ja sen jälkeen ne on ihan puhki. joten älä päästä käsiä samalle tasolle kuin hartiat. tai siis kyynärpäitä. anna kyynärpäiden olla lähempänä kylkia kaiken aikaa. pitäs ottaa enemmän rintaan ja voi joku päivä mennä toistoja 10 --> 10 --> 9

ei kannata isoilla painoilla tehdä ollenkaan jos ei saa lapoja yhteen ja tukevaa asentoa, muuten voi äkkiä tulla olkapää vaivoja ja silleen... eka tekniikka kuntoon.

olkapäät noin keskellä eli ei liian alhaalla tai varsinkaan ylhäällä.
lavat niin yhteen kun menee ja siinä niitten pitää pysyä koko sarjan/noston ajan.
jaloilla työntää selälle sopivan tukevan kaaren.

EDIT: selkää kannattaa jännittää niin pysyy paketti paremmin kasassa.

Ehkä ei kannata korottaa 5kg:lla vaan 2,5kg:lla. Kun 65kg:lla menee 8 toistoa joka sarjassa, niin ensi kerralla 2,5kg lisää. En määkään missään nimessä sais 5kg korotuksella tehtyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom