Penkkiongelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Omaat ihmeellisen/täydellisen kropan. Kaikki muut ihmiset vain haaveilevat tuollaisesta kyvystä.

Eiku sitä vaan tosiaan mietin että ei oo juurikaan ikinä vaikuttanut että tekeekö lämppäreitä 5 sarjaa vai 1 sarjan...
Loukkaantumisia ei juurikaan oo tullu, ehkä sitte ku vähä kasvaa ja kerran napsahtaa nii minäki opin lämmittelemään.

Että juu iha uteliaisuuttani kyselin:rolleyes:

Kannattaa tosiaan noissa lämmittelyissä muistaa se että lämmittelee myös sellasilla painoilla jotka on lähempänä todellisia sarjapainoja, monesti näkee sellasta että esim. penkissä sarjapainoina 60kg ja lämmittely on tyyliin 10 toistoa tangolla ja 10 toistoa 30kg:lla...

Voihan sitä muutenkin lämmitellä kuin pelkästään penkkailemalla. Itse otan pelkällä tangolla kolme kierrosta penkkiä, kulmasoutua, pystypunnerrusta ja ranskalaistapunnerrusta. Päälle sitten kolme kierrosta vipareita sivuille, taakse ja eteen sekä kiertäjäkalvosin liikkeitä. Painot on todellakin ihan lelut, pääasia että paikat lämpiää eikä mennä hapoille.

Vaikka 2x10x20kg, 2x5x40kg, 5x55kg 5x60kg tai 10x20kg, 8x30kg, 6x40kg, 5x50kg, 4x60kg tai 2x10x20kg, 2x6x40kg, 6x55kg...
Kysyn ihan vilpittömästi, että onko noi molemmat lämmittelyvedot ikään kuin optimaaliset parhaan voimantuoton kannalta? Itse olen jonkin verran pienemmät lämmittelyt vetänyt ja toisinaan sitten kyllä huomaa, mikäli lämmittely epäonnistuu ja rauta painaa alussa liikaa. Itse kun vedän 2x6:lla niin siinä sarjassa saisi olla ehdottomasti täysi voima käytettävissä. En tiedä, mutta minusta tuntuisi, että väsyisin jo liikaa noissa lämmittelysarjoissa.

Kysyn ihan vilpittömästi, että onko noi molemmat lämmittelyvedot ikään kuin optimaaliset parhaan voimantuoton kannalta? Itse olen jonkin verran pienemmät lämmittelyt vetänyt ja toisinaan sitten kyllä huomaa, mikäli lämmittely epäonnistuu ja rauta painaa alussa liikaa. Itse kun vedän 2x6:lla niin siinä sarjassa saisi olla ehdottomasti täysi voima käytettävissä. En tiedä, mutta minusta tuntuisi, että väsyisin jo liikaa noissa lämmittelysarjoissa.

Eivät ole. Täysin hypotettisia esimerkkejä. Hyvin yksilöllistä miten kannattaa/haluaa lämmitellä. Kokeilemalla löytyy. Noin lämmittelisin itse itse jos vetäisi noilla kysytyillä raudoilla.

Mutta jos kysytään kymmeneltä nostajalta, miten lämmittelisit tätä ja tätä rautaa varten, saataisiin varmaan kymmenen erilaista vastausta.

Mä oon venytellyt ennen penkkiä kevyesti ja sitten olen tehnyt 50kg:llä 1x5 toiston sarjan ja
sitten varsinaiseen sarjoihin jotka on tällä hetkellä 3x10 70kg, mulle riittänyt tuollaiset ihan pienet "lämmittelyt".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom