Penkkimaksimin kokeileminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JHM
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jto sanoi:
yleislämppä:
- fillari kevyesti 5-10´
- keppijumppa mm. rrv, kyykky, punnerrus, julle, kulmasoutu, pyörittelyt... 10´
lajilämppä:
- 2*10*tanko
- 2*5*70 kg
- 3*100 kg
valmistavat nostot:
- 2*130 kg
- 1*150 kg, vyö
- 1*170 kg, vyö, löysät siteet
- 1*185 kg, vyö, kireämmät siteet
- 1*200 kg, vyö, kireät siteet
- helppoa!!!, lisää rautaa!!!

Ensimmäistä kertaa näen että joku muukin mainitsee alkulämmittelyt ennen varsinaista "lajilämmittelyä" myös maksimisuorituksiin..

Minun mielestäni tuo "keppijumppa" myöskin lisättynä tässä esimerkiksi tuonne tanko -> 100kg lämmittelyjen väliin jos tuntuu ettei saa lämpöjä päälle on vielä ihan ok.. vasta nuo valmistavat nostot sitten omana osanaan.

Kaikista tärkeintä mulle ainakin on että kroppa on lämmin kun alan valmistamaan sitä nostoihin... muuten se on ihan se ja sama miten loppuun/likelle/kauas itse työpainoista totuttelet niin ei pysty parastaan antamaan.

Mitäs oot siihen mieltä oi suuri mästare? :D

Edit: Voe taivas noita sun vertauksias tuolla toisella puolella :lol2: On Orghia ja sapelihammasta ja kulumahiomakonetta... on se viksu :)

niin... viksu ja viksu... ei tota koskaan kotona kuule :D

nojuu... lämpö on eri asia ku hiki ja puuskutus tietenki. mun yks tuttu tekee ihan hirvittäviä volyymeja ja maksimikokeiluunkin tekee ainakin 20 sarjaa alle. "tuntuu vaan, ettei kone lähde käyntiin kunnolla muuten."

eli jälleen kerran se avainsana: yksilöllisyys. liikaa en aikaa tuhlais, mutta lähinnä sitä energiaa ei kannata liika pitkillä sarjoilla (>5) haaskata. ei sinne ykkösiin juuri hiilareita tarvita, mutta väsyneenä ne ei myöskään nouse. tohon mun 200 kilon esimerkkiukkelin juttuun menis yli tunti, ennenku on isot romut niskassa.

en keskeyttäs lajia enää jumpilla. kyl se lämpö pitää saada aiemmin. lähinnä perustelen tän tekniikan sisäänajolla eli herättelyllä.

jto sanoi:
nojuu... lämpö on eri asia ku hiki ja puuskutus tietenki. mun yks tuttu tekee ihan hirvittäviä volyymeja ja maksimikokeiluunkin tekee ainakin 20 sarjaa alle. "tuntuu vaan, ettei kone lähde käyntiin kunnolla muuten."

eli jälleen kerran se avainsana: yksilöllisyys. liikaa en aikaa tuhlais, mutta lähinnä sitä energiaa ei kannata liika pitkillä sarjoilla (>5) haaskata. ei sinne ykkösiin juuri hiilareita tarvita, mutta väsyneenä ne ei myöskään nouse. tohon mun 200 kilon esimerkkiukkelin juttuun menis yli tunti, ennenku on isot romut niskassa.

Joo mulla nimenomaan oli ideana herätellä ehkä aloittelijoillekkin ideaa siitä että se lämpö pitää ottaa kevyellä jumpalla ennen sitä itse herättelyä! Ne "valmistelusarjat" (sanotaan nyt karkiasti) jollain >60% max on nimenomaan sitä valmistelua ennemminkin kuin lämmittelyä ja jos niitä hakkaa tajuttomasti niin harvemmalla se suoritus enää sen jälkeen onnistuu..

Moni alussa sortuu siihen että "lämpöä haettaessa" pumppaillaan jollakin jopa 60%
painolla järettömiä +10 sarjoja. Varsinkin penkissä. Tämä se sitä voimaa syö ainakin..

Keiko- sanoi:
Eli olet samaa mieltä siitä että noin 60%:n jälkeen tulisi ottaa ainoastaan ykkösiä? :)

Keiko-Lta ei oo tainnu tulla tähä ketjuu muuta k upelkkää provoilua muiden neuvoja kohtaan ? Ensin se tanko juttu ja nytten tämä.. :thumbs:

nCh sanoi:
Keiko-Lta ei oo tainnu tulla tähä ketjuu muuta k upelkkää provoilua muiden neuvoja kohtaan ? Ensin se tanko juttu ja nytten tämä.. :thumbs:

Se kuuluu foorumiväittelyihin. :) TOSIN jos keskustelun annista 100% voidaan tulkita provoiluksi, niin eihän sekään ole hyvä.

nCh sanoi:

Siis...
1) Miten tuo viesti oli provoilua?
2) Lua ketju uudelleen läpi, ehkä löydät vielä mun asiallisen vastauksen :thumbs: :)

Edit.
Ja mun mielestä oma vastaukseni ei ollut niin paska kuin esim. zztop antoi ymmärtää.

Mulla ainaskin tippuu maksimi jos hinkkaan voimiani johonkin 70% tai suurempiin rautoihin. Tangolla lämpöä ja sitten ehkä 50 kilolla sopivan pituinen sarja ja sen jälkeen oon valmis koittamaan maksimia..eipä tuo siltikään hirveästi kiinnosta tuo penkin maksimin testailu eiköhän sielä salilla keksi järkevämpää ja hyödyllisempää tekemistäkin vaikka kuinka paljon:D tietysti kunnon lämmöt kropalle enneku lähden penkkiä tekemään.

Kermavaahto sanoi:
Kokeiletteko te maksimia yksin, vai onko joku aina varmistamassa..?
Aina varmistaja jos raudat on 90% tai yli maksimeista. Eikä alemmissakaan ollenkaan pahitteeksi. :)

Kermavaahto sanoi:
todella monesti olen yksin tehnyt enkat, tuntuu että yksin nousee paremmin kun se on pakko puskea ylös. kannattaa silti käyttää varmistajaa aina, mää oon vähän pölijä niin sen takia on aika monesti on tullut enkat nostettua:). en suosittele sitä kenellekkään.

niin ja lämmittelystä voin sanoa sen verran että jos maksimia haetaan ja oletettu rauta on 200 niin ite lämmittelisin suunnilleen näin.
60kgx3 100kgx2-3 120kgx2-3 140kgx1 160kgx1 180kgx1 190x1 200x1

jos oletettu enkka on 100kg menisin suunnilleen näin

20kgx5 40kgx3 60kgx1 75x1 90kgx1 100kgx1

hankalapa näitä on neuvoa ku kaikilla on niin eri systeemit mitkä toimii. toinen hyvä juttu on noissa enkka kokeiluissa tehdä vaikka lankulla muutamia lämppä sarjoja, niin pysyy nopeus hyvin mukana. tyylejä on yhtä monta ku on reenaajiaki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
todella monesti olen yksin tehnyt enkat, tuntuu että yksin nousee paremmin kun se on pakko puskea ylös. kannattaa silti käyttää varmistajaa aina, mää oon vähän pölijä niin sen takia on aika monesti on tullut enkat nostettua:). en suosittele sitä kenellekkään.
Yksin itsekin olen aina koittanut, pitäähän sitä itseluottamusta olla. :)
Eikä niissä omissa sadan kilon raudoissa vielä mitään vaaraa ole...

Minä Itse sanoi:
Yksin itsekin olen aina koittanut, pitäähän sitä itseluottamusta olla. :)
Eikä niissä omissa sadan kilon raudoissa vielä mitään vaaraa ole...

No se 100kg saattaa tuntua hyvinkin ikävältä jos se kaulan/rinnan/naapurin kaken päälle jää pidemmäksi aikaa. ;)

Gdane sanoi:
Ensimmäistä kertaa näen että joku muukin mainitsee alkulämmittelyt ennen varsinaista "lajilämmittelyä" myös maksimisuorituksiin..

Minun mielestäni tuo "keppijumppa" myöskin lisättynä tässä esimerkiksi tuonne tanko -> 100kg lämmittelyjen väliin jos tuntuu ettei saa lämpöjä päälle on vielä ihan ok.. vasta nuo valmistavat nostot sitten omana osanaan.

Kaikista tärkeintä mulle ainakin on että kroppa on lämmin kun alan valmistamaan sitä nostoihin... muuten se on ihan se ja sama miten loppuun/likelle/kauas itse työpainoista totuttelet niin ei pysty parastaan antamaan.

Mitäs oot siihen mieltä oi suuri mästare? :D

Edit: Voe taivas noita sun vertauksias tuolla toisella puolella :lol2: On Orghia ja sapelihammasta ja kulumahiomakonetta... on se viksu :)

hmm.. tuli sitten tutun yllytyksestä kokeiltua tätä jton ja Gdanen tyylistä lämmittelyä... Kyllä potkii.. erona oli että otin aluksi omilla lämmittelyillä(huom. eri kerta) 80% tiukan nelosen, ei ole ikinä ollut hyvä sarjakestävyys.. no seuraavalla kerralla tuli sitten 88% se nelkku joten kyllä pitäs maximiinkin vaikuttaa.. Kyllä sen huomaa kun on valmis siihen sarjaan kun on ottanut kunnon lämppärit.. se tunne on aivan loistava kun on saanut kropan siihen tilaan että tietää kaiken olevan kuin puistossa kävelyä:david:

edit: säkin hakkaaminen tuossa välissä on aivan loistava olkapäille, varsinkin jos on olkapäiden kanssa ongelmia

Kermavaahto sanoi:
Yksin yleensä koska jos siinä joku varmistaa niin on helppo alkaa ujosteleen ja löysäileen... Yksin se on pakko nostaa ylös, sen jälkeen vaan vituttaa kun kukaan ei nähnyt :D

Mun järkyttävän kova ennätys on nyt 42,5kg, pitääpä koittaa kohta JO 45:tä.....:thumbs: :nolo:

Onko kukaan koittanut tätä systeemiä, että laitetaan 110-115% maksimipainosta mitä ollaan nostamassa, nostetaan se varmistajan avulla suorille käsille (lasketaan todella vähän) ja pidetään siinä n. 5 sekuntia ? Tämän jälkeen ilman suurempaa taukoa nostamaan maksimi.
En muista lehden nimeä, mutta jostain tuli luettuaa moinen. Tämänhän pitäisi ainakin siis vaikuttaa tuonne henkiselle puolelle, sitten kun sitä itse maksimia ruvetaan nostamaan.

En nopeasti selaten löytänyt, että tästä olisi ollu mitään puhetta.
:david:

PS. Tätä ennen tietysti nämä kovasti kiistellyt lämmöt alle, ei tietenkään suoraan

joillakin toimii tuollanen. ei siinä kyllä tuollasella ylikuormalla missään koukku asennossa käsiä 5sekunttia paikallaan pidetä :D. yleensä porukka pitää suorilla käsillä jonkin aikaa tuota ylikuormaa ja sitten telineisiin. taukoa. sitten uus yritys jossa se virllainen enkka paino on. käsillä ainakin tuntuu keveältä ja auttaahan se henkisesti tosi paljon kun ennätys romut tuntuu telineistä ottaessa keveältä, ei ainakaan pelkää nostoa.

neutraali sanoi:
joillakin toimii tuollanen. ei siinä kyllä tuollasella ylikuormalla missään koukku asennossa käsiä 5sekunttia paikallaan pidetä :D. yleensä porukka pitää suorilla käsillä jonkin aikaa tuota ylikuormaa ja sitten telineisiin. taukoa. sitten uus yritys jossa se virllainen enkka paino on. käsillä ainakin tuntuu keveältä ja auttaahan se henkisesti tosi paljon kun ennätys romut tuntuu telineistä ottaessa keveältä, ei ainakaan pelkää nostoa.

Neutraali muute,tuntuu ku palstaa lukee,että oot aika vahva kaveri ni kerroppa vähä tuloksistas.On kiva tietää minklaisii jannui tääl palstal on ja kenelt tosissaa kandee kysyy juttui jos ei ite tiiä

PS:Tiedän ihmiset,tää kysymys ei liittyny mitekää penkkimaximiin:offtopic:

hitmään sanoi:
Neutraali muute,tuntuu ku palstaa lukee,että oot aika vahva kaveri ni kerroppa vähä tuloksistas.On kiva tietää minklaisii jannui tääl palstal on ja kenelt tosissaa kandee kysyy juttui jos ei ite tiiä

PS:Tiedän ihmiset,tää kysymys ei liittyny mitekää penkkimaximiin:offtopic:

Tsekkaappa Neutraalin profiilista miehen viimeiset postaukset. Niitä selailemalla pääset varmasti jyvälle tuloksistakin. :)

Laffer sanoi:
No se 100kg saattaa tuntua hyvinkin ikävältä jos se kaulan/rinnan/naapurin kaken päälle jää pidemmäksi aikaa. ;)
Satkun rullailee ihan kivasti vielä pois. Monesti tullu itsekin rullailtua. :nolo:
Mun mielestä epäonnistuneeseen nostoon kuuluu tuo rullailu ja etäisesti kulmasoutua muistuttavalla tyylillä painojen hinaaminen takaisin telineeseen.
Jos varmistajat nostaa, se tuntuu täydelliseltä epäonnistumiselta. :curs: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom