Penkkimaksimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ameeba
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ihan vaan tuosta treenipainot threadista tuli mieleen näinkin tyhmä kysymys.
Mikä on mimmien penkki max suhteutettuna pituuteen ja painoon?

Mulla joskus aikoinaan 173/63kg nostin 72kg.
Nykyään paino noussu 76kg, penkki lähes varmasti tippunu. Veikkaisin et se kuitenkin jossain 65-68 välissä on.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jalat maassa 75kg
jalat penkillä 65kg
jalat ilmassa 60kg
Kovat on tulokset:thumbs: Ite ollaan täällä neitikerhossa vielä, jalat maassa 65kg ja sekin parhaana päivänä:jahas:

Kovat on tulokset:thumbs: Ite ollaan täällä neitikerhossa vielä, jalat maassa 65kg ja sekin parhaana päivänä:jahas:

no se on kuule sika hyvin!!!

meidän salilla muutamia kehonaisia katseltuani, totesin, että nuo painot ovat heille lämpöä...ja ojentajatreenipainoja...

mutta, en kyllä nykyään perusta voimailuun. silloin alkuaikoina kun olin intopiukalla wannabekehonrakentaja, työnsin rautaa niin paljon ku kroppa kesti, en kuitenkaan ollut yhtään iso,vaan lähinnä muistutin ryhävalasta.:lol2:

tällä hetkellä se on 43,5 kg , pienellä stopilla, ei millään pompautuksella. Ja painoa silloin kun yritin oli 72,5 kg. Eipä tässä muuta tähän osaa laittaa kuin olisinkohan 8 kk tuolloin penkkiä "oikein" treenannut. Eikä silloinkaan vielä ollut oikein tekniikka ( tuskinpa täydellinen nyttenkään ). Olen siis voimanostoa harrastava, mutta vielä on huono tuo penkki tulos. Nyt tulee jo kutonen tai seiskakin, mutta ilman pysäytyksiä 40 kg:lla.

Pompautus ilmeisestikin meinaa sitä, että tanko kohtaa rinnan, mutta onko sitten jotenkin epäsuotavaa, että liikkeessä on pysäytys alhaalla? ks alla.

Olen siis voimanostoa harrastava, mutta vielä on huono tuo penkki tulos. Nyt tulee jo kutonen tai seiskakin, mutta ilman pysäytyksiä 40 kg:lla.

Ei mulla tähän aiheeseen mitään annettavaa itselläni ole, vieläkin taistelen höyhensarjassa rinta-asioissa. Kunhan saisin sen nelikymppisen edes. JOSKUS. :zzzz:

Esni, päinvastoin: jotta nosto olisi "kisapuhdas", siis voimanostossa, täytyy siinä olla pysäytys. Tosin treenisarjoissa tuota stoppia ei suositella tehtävä jatkuvasti, koska se voi rasittaa olkapäitä - mutta niin rasittaa kyllä pompautuskin. Paras tyyli treenisarjoissa lienee siltä ja väliltä, eli tanko muuttaa suuntaa heti rintaa koskettaessaan, mutta ilman minkäänlaista pompautusta ja vauhdinottoa.

Mikä on mimmien penkki max suhteutettuna pituuteen ja painoon?

Näin se järkevintä olisikin, eli laskea penkkipainot prosentteina omasta painosta (penkki/oma paino). Mä nostin just viime viikolla uuden ykkösen tässä lempilajissani eli 57,5 ja sillä sinetöin prosenttiluvuksi pyöreät sata, VIHDOINKIN. Eikä ollut pomppunosto. En lepää ennen kuin 60 nousee (=sit alan tehdä taas sarjoja:D ).

95kg tuli ähisten ja puhisten viime syksynä. Se ei ois kisoissa kyllä läpi menny, sen verran huojuen ja hitaasti tuli, mutta ite kuitenkin.
Mun nostotyyli taasen aina on ollut jalat penkillä ja ilman mitää pomppuja. En mä oo oikeen koskaan oppinu ottaa apuja mistää kikkailusta. (musta ei tulis hyvä voimanostaja) Reenityyli on aina ollut kovin kehonrakentajamainen. Sepä se mun oma laji oiskin jos joskus hamassa tulevaisuudessa kisaisin.
Ja siis pituuteen ja painoon en osaa suhteuttaa, tunnustaudun maailman huonoimmaksi matikassa, mutta olen siis 162,5cm ja painoo joku 62kg. Tuon ennätyksen tehtäessä saattoi olla paino kyllä 65kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja siis pituuteen ja painoon en osaa suhteuttaa, tunnustaudun maailman huonoimmaksi matikassa, mutta olen siis 162,5cm ja painoo joku 62kg. Tuon ennätyksen tehtäessä saattoi olla paino kyllä 65kg.

Jos olet nostanut 95 kg 65 kg painoisena, penkkiennätyksen suhde painoon on 95 / 65 = 1,46. Olet siis punnertanut penkistä 146 % omasta painostasi.

Edit: Hurjia tuloksia kyllä mimmeillä, ei muuta kuin kilpailemaan.

Viimeksi muokattu:
Näin se järkevintä olisikin, eli laskea penkkipainot prosentteina omasta painosta (penkki/oma paino).

Eipäs olis. Kevyemmän on aina helpompi nostaa suhteessa omaan painoon enemmän kuin painavemman.

*Pippuri* sanoi:
En mä oo oikeen koskaan oppinu ottaa apuja mistää kikkailusta. (musta ei tulis hyvä voimanostaja)
Voimanostossa ei todellakaan kikkailla.

hieman offtopic, mutta
Gilly: Eikö siinä Saken ABC:ssä ne sarjat ollu tarkoitettu tehtäväks pysäytyksellä?

En nyt laittanut tuota noin muille, että pitäs ruveta pysäyttelemään, niin nuo näkyy voimailijatkin salilla tekevän ihan ylös-alas liikettä ilman pysäytystä.

Voimanostossa ei todellakaan kikkailla.

Amen to that, mistä lie saanut alkunsa se myytti, että voimanosto olisi jotenkin vaikeaa ja vaatisi mahdotonta kikkailua? :confused: Ihan perustreeniä se hyvin pitkälti on, aloittelijalla ja/tai harrastelijalla varsinkin.

hieman offtopic, mutta
Gilly: Eikö siinä Saken ABC:ssä ne sarjat ollu tarkoitettu tehtäväks pysäytyksellä?

Oliko? Enpäs tiennytkään tuollaista. No anyway, mä en usko, että sillä pysäytyksellä (siis nyt puhutaan koko ajan treenisarjoista) saadaan aikaan mitään ratkaisevaa etua, vaan pikemminkin siinä on se olkapäiden ylirasittumisen ja kipeytymisen vaara, josta jo aikaisemminkin puhuin.

EDIT: *Pippurin* penkkitulos on kyllä HUIMA :eek: Ja vielä kehtaat väittää, ettei muka ole lahjoja!

Amen to that, mistä lie saanut alkunsa se myytti, että voimanosto olisi jotenkin vaikeaa ja vaatisi mahdotonta kikkailua? :confused: Ihan perustreeniä se hyvin pitkälti on, aloittelijalla ja/tai harrastelijalla varsinkin.

Minusta tuntuu, että tässä oli kyse asioiden sekoittelusta. Toisaalta, jos selän kaarta tarkoitettiin, niin se KAARI tosiaan suojaa olkapäitä!! Saattaa se sitä tulostakin tuoda ylöspäin, mutta toisaalta pysäytys ( ainakin, jos ennen on rinnalta hyppäyttäny ) alaspäin...

Oliko? Enpäs tiennytkään tuollaista. No anyway, mä en usko, että sillä pysäytyksellä (siis nyt puhutaan koko ajan treenisarjoista) saadaan aikaan mitään ratkaisevaa etua, vaan pikemminkin siinä on se olkapäiden ylirasittumisen ja kipeytymisen vaara, josta jo aikaisemminkin puhuin.

Nyt minä G puhuin läpiä päähäni ei siellä mm. lukenut kuin, että pitäis tehdä mahd. hyvällä tekniikalla ja räjähtävästi :) . No tuo mitä aiemmin sanoin olikin kuulopuhetta...

E: Ja pysäytyksestä oli sitten sen yhteydessä, että sitä pitää harjoitella, jos ei ole ikinä harjoitellut ( ja haluaa siis ottaa voimanoston jonkin verran tosissaan.)

*Pippurilla* hiuka hurja tulos! Vautsi.
Mä en tajuu tämmösistä, oon vaan nyrkkeilijä. Mutta 52½ kg meni viimeksi kun kokeilin.

Eipäs olis. Kevyemmän on aina helpompi nostaa suhteessa omaan painoon enemmän kuin painavemman.

Tarkennetaan: Omaan painoon suhteutettuna saadaan jonkinlaista tolkkua (=suhteellisuutta) mukaan penkkipainojen vertailuun. Niinku ett jos joku nostaa täällä vaikka 100kg niin onhan se aika tulos 65-kiloiselle ku 98-kiloiselle neidille. Tätä kai threadin aloittajakin haki pyytäessään esille myös nostajan mitat.

Mutta siis hurjia tuloksia punttimimmeillä!!

Zone-sarja -42%
Lähinnä tolla kikkailulla tuossa tekstissäni tarkotin siis että en osaa ottaa apuja tuosta millä monet saa lisää voimaa ku on jalat maassa. Näin käsittääkseni monet saa vähä lisää tuohon tulokseen. Mulle ainakin niin penkkaajat neuvo, mutta enpä ikinä oikee tajunnu miten mä jaloillani apuja saisin. Sitä tarkotin kikkailulla. En sen kummempaa.

Lähinnä tolla kikkailulla tuossa tekstissäni tarkotin siis että en osaa ottaa apuja tuosta millä monet saa lisää voimaa ku on jalat maassa. Näin käsittääkseni monet saa vähä lisää tuohon tulokseen. Mulle ainakin niin penkkaajat neuvo, mutta enpä ikinä oikee tajunnu miten mä jaloillani apuja saisin. Sitä tarkotin kikkailulla. En sen kummempaa.

Tarkoitit siis selän kaarta, josta ihanahelenakin jo puhui. En mäkään tajua, mikä siinä oikeastaan toimii, mutta kyllä se mullakin tuo paljon kiloja ja keveyttä nostoihin. Vartalo jännitetään kaarelle, jonka toisessa päässä on jalat tukevasti maassa (ja takapuoli pysyy penkissä) ja toisessa ylävartalo tiukkana pakettina penkkiä vasten. Toisaalta jos ei välitä niistä lisäkiloista, niin ei se kaari välttämätön ole, ja näköjään sinäkin nostat ihan älyttömästi ilmankin. :worship:

Juu. Sitä tarkotin. Joku kerran sano että mulla se etten saa siitä yhtää lisää voimaa voi johtuu ku mulla on tosi lyhyet jalat. Et tarttis sit myös laittaa jalkojen alle jotai koroketta. Tai sitte sitä tekniikkaa vaan tarttis harjotella enemmän että sais siitä hyötyä.
Mä taas melkeen sarjan loppuu kohden ku alkaa väsyy nostan jalkoja ilmaan penkiltäkin ku minusta tuntuu että jaksan niin paremmin. Kait siinä saa vielä enemmän tuntuman siihen rintaa itteensä. Tiedä häntä. Ja tässähän tietty puhuttiin maksimista eikä sarjoista. Maksimia en kait sais jalat ilmassa nuin paljolla tehtyy. Minä en niin ymmärrä näitä juttuja. Kunhan reenaan tuntuman mukaa ja hyvin on toiminu mun kohdalla näinkin.:)

Pakko leveillä tänne väliin.. :D
75kg kahdella toistolla, jalat maassa, ei pompautusta.
80kg tähtäimessä. :kippis1:

Latest posts

Back
Ylös Bottom