Penkkikysymys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voishan tän toisaalta tonne aloittelijoiden peruskysymyksiinkin laittaa, mutta harvemmin sieltä vastausta saan..
Mulla olis kysymys eli mistä johtuu kun nostan penkistä about 3x8x70kg, mutta nostan penkistä vain sen 80kg hikisesti ja painan 72-75kg..
Ja myös oli 3x6x67,5 paikkeilla penkki sen 80kg.. miksi sarjapainot ja toistot nousee mutta maksimi ei?

Et ole tehnyt lyhyitä sarjoja, ota voimajakso jossa teet vaikka kolmosia niin silloin maksimi paranee suhteessa sarjapainoihin.

Maksimiin päästäksesi pitää olla tekniikka kunnossa. Jos asento vähänkin karkaa tai esimerkiksi kädet veivaavat, niin ykköstä on vaikea saada ylös.

Tsekkaa siis asentosi kuntoon tarkasti ja hio vielä tekniikkaasi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et ole tehnyt lyhyitä sarjoja, ota voimajakso jossa teet vaikka kolmosia niin silloin maksimi paranee suhteessa sarjapainoihin.

En kyl ookkaan, koitanpa tota.. kuinka kauan ton jakson pitäisi kestää? Monta sarjaa?

Maksimiin päästäksesi pitää olla tekniikka kunnossa. Jos asento vähänkin karkaa tai esimerkiksi kädet veivaavat, niin ykköstä on vaikea saada ylös.

Tsekkaa siis asentosi kuntoon tarkasti ja hio vielä tekniikkaasi.

Tekniikka kutakuinkin kunnossa, jalat tiukasti maassa perseen alapuolella, selkä kaarella ja latsit yhdessä. Tiedätkö vaikuttaako ranteiden asento tulokseen? Mulla tuppaa ranne menemään sellaseen 90 asteen kulmaan, pitäskö sen olla mahdollisimman suora se kulma?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En kyl ookkaan, koitanpa tota.. kuinka kauan ton jakson pitäisi kestää? Monta sarjaa?

Tekniikka kutakuinkin kunnossa, jalat tiukasti maassa perseen alapuolella, selkä kaarella ja latsit yhdessä. Tiedätkö vaikuttaako ranteiden asento tulokseen? Mulla tuppaa ranne menemään sellaseen 90 asteen kulmaan, pitäskö sen olla mahdollisimman suora se kulma?

Mä pidän 90 asteen kulmassa, eli "pöytänä". Omasta mielestäni paras grippi sillä tavalla. Vahvista ajan myötä ojentajia esim. raskailla dipeillä, niin kyllä se penkki nousee. 80 kg ei vielä ole oikeasti iso paino, joten olet lúultavasti aloittelija salilla muutenkin, joten ajan kanssa kyllä tulos nousee. :)

Älä kokeile maksimeja ennen kuin saat tolla 80 kilolla sarjaa tehtyä, kyllä sen kehityksen sarjoista huomaa. Sitten se maksimi on taatusti noussut, ainakin 90-100kg.

Ota joku useamman viikon ohjelma, jonka aikana et kokeile maksimia. Kokeilet vasta ohjelman lopuksi/uuden kierroksen aluksi. Näin ei tule kokeiltua liikaa maksimia. Toisaalta ykkösten tekeminen tekee aloittelijalla hyvää hermotuksen parantamiselle. Lisäksi tottuu isompiinkin painoihin. Mene ja tiedä.

Mulla ainakin toimi loistavasti kun nostin sarjapainoja jokaseen sarjaan, oli maksimit juuri tuo 80kg sillon. Elikkä tein esim 15x 50kg , 10x60kg ja sit 70kg niin monta kun meni, seuraavaksi 2.5kg jokaseen lisää. Hermotus parani ja tottu isompiin painoihin, työmäärä oli tarpeeksi suuri kehityksen kannalta ja vaihtelua treenipainoihin oikeastaan jokatreenissä.

Sitte vois kokeilla 3 viikkoa vitosia, 3 viikkoa kolmosia ja 3 viikkoa ykkösiä. Kaikissa muissa pelaa varman päälle eikä vedä loppuun asti paitsi tolla viimesellä blokilla ykkösissä joka kerralla kaikki ulos.

Kysytääs täällä viel, kun en oikeen vastausta tuolta peruskysymyksistä saanu.
Penkin tekniikasta. Eli kun asento haettu kuntoon kaari jne ja katsotaan kohti kattoa, niin missä kohtaa tangon pitäisi about olla? Silmien kohdalla? Tuntuu että hirveetä räpeltämistä saada tanko telineistä kun lavat takana ja kaari haettu, ja sitten kun sen tangon sieltä saa kikkailtua, niin asentoki on usein muuttunu. Mikä avuks, jos siis sali on tyhjä ja kukaan ei jeesaa tankoa telineistä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asetu riittävän lähelle haarukoita eli älä makaa liian kaukana. Yksin on vaikea ottaa suuria painoja, se on selvää. Yritä noston jälkeen vetää lavat uudestaan kiinni ja vie tanko pallean päälle. Sellainen tuli mieleen, että laske haarukkaa sen verran alas että painoja ei tarvitse kurottaa.

Ongelma on siinä, että kyseisessä penkissä on vaan 2 vakio kohtaa tangolle ja se alempi noista tuntuu edelleen olevan turhan korkealla. Tota ei ookkaa tullu kokeiltuu että lavat kiinni vasta, kun tanko on otettu telineistä. Pitää varmaa vähä varoo isompien painojen kans. Mutta onko tosiaan heittää mitään yleistä vinkkii missä kohtiin suunnilleen tangon pitäis olla, kun maataan penkillä ja katotaan ylöspäin? Silmien yläpuolella? Leuan kohdalla?

Ongelma on siinä, että kyseisessä penkissä on vaan 2 vakio kohtaa tangolle ja se alempi noista tuntuu edelleen olevan turhan korkealla. Tota ei ookkaa tullu kokeiltuu että lavat kiinni vasta, kun tanko on otettu telineistä. Pitää varmaa vähä varoo isompien painojen kans. Mutta onko tosiaan heittää mitään yleistä vinkkii missä kohtiin suunnilleen tangon pitäis olla, kun maataan penkillä ja katotaan ylöspäin? Silmien yläpuolella? Leuan kohdalla?
Aika yleinen ohje tuntuu olevan tuo silmien kohdalla mutta itse tykkään ottaa sen tuohon otsan kohtaalle, ei ainakaan kolise telineisiin. Isoilla painoilla on hyvä jos saa kaverin auttamaan telineistä pois nostossa niin ei paketti ainakaan hajoa.

Voisin kyllä kokeilla tota, että nostaa sarjapainoja joka sarjalla.. esim. just 15x50 (lämpö) ja sitten 15x60 10x65 8x70 8x70. Kattoo sitten enskuun jälkeen sitä maksimia, jos edes raaskii yrittää. Ehkä sitten vuoden vaihteessa uudelleen.
Onko kellään mitään hyviä ohjelmia vinopenkkiin? Mitään sarjatekniikoita?

Voishan tän toisaalta tonne aloittelijoiden peruskysymyksiinkin laittaa, mutta harvemmin sieltä vastausta saan..
Mulla olis kysymys eli mistä johtuu kun nostan penkistä about 3x8x70kg, mutta nostan penkistä vain sen 80kg hikisesti ja painan 72-75kg..
Ja myös oli 3x6x67,5 paikkeilla penkki sen 80kg.. miksi sarjapainot ja toistot nousee mutta maksimi ei?

Ei tuolla sarjalla ( 8x70kg) pitäisikään nousta kuin korkeintaan 85kg ykkösenä, pienen piikkauksen jälkeen ehkä 87,5kg.

Ei tuolla sarjalla ( 8x70kg) pitäisikään nousta kuin korkeintaan 85kg ykkösenä, pienen piikkauksen jälkeen ehkä 87,5kg.

Saan nyt tällä hetkellä 3x10x70kg, mutta siltikin vain 80kg. Eikä se maksimi nyt niin huolestuta, testailen näitä rutiineja niin päivittelen sen jälkeen.

No niin tänään kokeilin oikealla tekniikalla ja vähän jännää se oli. Tanko piti laskea alemmas kuin olen tottunut. Kyllä se tästä.

Kyllähän se. Olen kyllä maksimeissa ennenkin tehnyt. Koko selkä oli seuraavana päivänä jumissa, ja vieläkin. Liekö lihakset sitten rasittunut niin paljon. Venytellä piti selkää kovasti. Sarjapainot pysyi ihan mukavasti.

Kyllähän se. Olen kyllä maksimeissa ennenkin tehnyt. Koko selkä oli seuraavana päivänä jumissa, ja vieläkin. Liekö lihakset sitten rasittunut niin paljon. Venytellä piti selkää kovasti. Sarjapainot pysyi ihan mukavasti.

Kaari kyllä rasittaa selkää, mutta vahvistuu ajan myötä. Älä vedä ykköstreenejä putkeen, vaan aina pidä tauko, jotta paikat palautuvat. Kannattaa tosiaan venytellä ahkerasti alaselkää, maata maassa ja heittää jalat toiselle puolelle ja yläkroppa toiselle ja antaa putken venyä. Heitän myös monesti jalat puolapuolle pään yli (kun makaan maassa) ja tietyllä tapaa työnnän jaloilla puolapuista vastaan, jotta alaselkä venyy oikein kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom