Penkkiin tekniikkaneuvoja.. kuinka saada jalat mukaan nostoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja E4gle
  • Aloitettu Aloitettu
Itse siis 15-vuotias, penkistä nostan tällä hetkellä sen 105, selän ja yläkropan asento kunnossa, perse penkissä ja kantapäät maassa. haluis vähän poweria nostoihi jaloista, ei oo oikein auennu että miten käytännössä tapahtuu. neuvoja, kiitos :)

Kokeilehän niin, että kun seuraavan kerran oot siellä tangon alla niin otat tangosta kiinni käsillä vedät yläroppas ylös, ja laitat jalat vaikka päkijöille sinne penkin alle tiukasti. Sitten kun laskeudut sieltä sen yläkropan kanssa niin ikään kuin hae se kaari työntämällä niillä jaloilla itteäs siihe penkkiin kaarelle. Ja kokeile viel puristaa niil jaloil/reisil sitä penkkiä seki auttaa nostossa.

Itse ajattelen niin että tekee sen vaiheen mikä nostossa tulee kun ei enää jaksa, eli jalat jännittyvät ja perse saattaa nousta vähän irti penkistä, jo valmiiksi kaarta tehdessä niin että jalat ovat tarpeeksi takana jolloin perse laskeutuu silti kiinni penkkiin.

Itse saan kyllä tukevimman asennon kun kantapäät ovat maassa ja jalat ja perse jännityneinä kunnon kaarella. Päkiä tyyliäkin olen käyttänyt joskus mutta siihen vaikuttaa ainakin mulla penkin korkeus että saanko sillä hyvän asennon.

Back
Ylös Bottom