penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -SS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Ämmbee
Hetkinen...
vaikka painaisi vain 60 kg, niin on se 30 leukaa kova suoritus... Ei se tule hetkessä eikä helposti, ja joillekin se on jopa mahdoton, monihan tekee ainoastaan muutaman ja se on maksimisuoritus...

Harva päsee 20:een ja sen jälkeen harvalla riittää sisua ja voimaa jatkaa sarjaa.

Ja, jos tekee 30 leukaa niin voi samantien nostaa liki 2 kertaa omanpainon ylätaljassa, ja penkkikin on siinä 1.75 maissa (tai enemmän) suhtessa omaan painoon, jos sitä on ikinä reenannut. Dipissä tulisi melkein omapaino lisäpainona. Että semmoinen fysiikka 30:n leuanvetäjällä, ei ole heikko kaveri.

Mulla meni lukion kuntotestissä 25 leukaa, salilla olin käynyt vuoden ja kroppa mallia luuviulu. Penkissä ois varmaan ollut 40 kiloa tiukilla. Nyt oon treenannut salilla 15 vuotta ja leukoja toistoina menee varmaan saman verran, mutta penkki on kasvanut yli 300%. Leuanvetotuloksen pysyminen samana selittyy kasvaneella massalla, lyhyissä sarjoissa on varmaan kehitys samaa luokkaa penkin kanssa (lisäpainojen kanssa veto)

Pitkistä käsistä on leuanvedossa apua kuten muissakin selkäliikkeissä, lisäksi auttaa jos ei oo turhaa lihaa alakropassa.

Omista arvostuksista sen verran, että 200kg penkki on ziljoona kertaa kovempi suoritus kuin 30 leukaa.

Originally posted by Dopey
Omista arvostuksista sen verran, että 200kg penkki on ziljoona kertaa kovempi suoritus kuin 30 leukaa.

No selvähän se, natikkana pääsee helposti 30:een leukaan mutta moniko saa natuna 200 penkistä?

Originally posted by Maza
:confused: mitä ihmettä?

Tämä itekin haluan kuulla. Pitkistä käsistä on kyllä hyötyä maastavedossa, mutta leuanvedossa, ylätaljassa, alataljassa, kulmasoudussa jne.. :confused:
Pidempi suoritusmatka luulisi olevan enemmänkin haitaksi.

Penkissä ois varmaan ollut 40 kiloa tiukilla. Nyt oon treenannut salilla 15 vuotta ja leukoja toistoina menee varmaan saman verran, mutta penkki on kasvanut yli 300%.
Siis hetkinen, tuolla jossain toisella puolella valittelit ettei penkki ole kuin 130-140 kg? Jos penkki olisi kasvanut 300 % 40 kilon alkutilanteesta olisi se nyt vähintään 160 kg (40 + 3*40 = 160).

Pitkistä käsistä on leuanvedossa apua kuten muissakin selkäliikkeissä
Pitkistä käsistä on haittaa käsien koukistamista / ojentamista vaativissa liikkeissä. Maastavedossa taas pitkät kädet pienentävät nostomatkaa jolloin niistä on hyötyä.

Noh, pilkunnussintaa todennäköisesti vain ajatusvirheistä.

Originally posted by Hulkki
Siis hetkinen, tuolla jossain toisella puolella valittelit ettei penkki ole kuin 130-140 kg? Jos penkki olisi kasvanut 300 % 40 kilon alkutilanteesta olisi se nyt vähintään 160 kg (40 + 3*40 = 160).

No ehkä kaveri kelas et nykyinen penkkimaksimi on 300% alkutilanteeseen verrattuna. Eli nyt yli 120kg joka stemmaa jo noihin aiempiin lausuntoihin.

Tämähän menee vähän ohi threadin aiheen,

mutta ihme on kyllä, Hulkki ja Vahva Jussi ym. että olette saaneet niin monta leukaa vedettyä (vielä puhtaasti ?) helposti ilman pitkää treeniä, mutta olette varmasti olleet aktiivisia ja aika tiukkoja jo yläasteella, hyvä asiahan se on että nuori liikkuu... Tai kipee puussa, mitä ikinä.

Yläasteella kun itse olin samassa testissä niin oli joku vuosia sitten ottanut 20 leukaa, mutta se oli opettajan mukaan poikkeus, mikä onkin melko pitkälle totuus.

Laiha vetää helposti leukoja...
Sanoisin pikemminkin että laiha saa vedettyä vähemmän kuin patti henkilö...

30 leukaa on kyllä suoritus, ellei ole ilman jalkoja, kirjaimellisesti. 200 kiloa penkiltä on sitten suoritus johon ainoastaan harvat ja valituitut pystyvät, koska siinä pitää olla melko iso. Toisaalta yksi salillani joka nostaa 200kiloa penkiltä tekee just 10 leukaa ja se on siinä, hän ei treenaakaan vetoa niin paljon.

Jos itse on saanut jotakin nousemaan helposti ei pidä väheksyä sitä juuri siksi.... Ei pidä sanoa kenellekään että "minä nostan X kiloa kevyesti, se on ainoastaan tahdosta kiinni ja jokainen pystyy siihen ja se on helppoa", koska joillekin se on mahdoton homma.

Bottom line, tekeekö maailman vahvin mies 30 leukaa?

Originally posted by Ämmbee

30 leukaa on kyllä suoritus, ellei ole ilman jalkoja, kirjaimellisesti. 200 kiloa penkiltä on sitten suoritus johon ainoastaan harvat ja valituitut pystyvät, koska siinä pitää olla melko iso. Toisaalta yksi salillani joka nostaa 200kiloa penkiltä tekee just 10 leukaa ja se on siinä, hän ei treenaakaan vetoa niin paljon.

Jos itse on saanut jotakin nousemaan helposti ei pidä väheksyä sitä juuri siksi.... Ei pidä sanoa kenellekään että "minä nostan X kiloa kevyesti, se on ainoastaan tahdosta kiinni ja jokainen pystyy siihen ja se on helppoa", koska joillekin se on mahdoton homma.

Ei siinä 200kg penkissä mikään iso tartte olla.
Ja mitä toi tarkotti, että hän ei treenaakaan vetoa niin paljon?
Maastavetoako tarkoitit? Miten se liittyy leuanvetoon?
Ite vedän maasta todella harvoin (tosin nyt aloitin) ja kyllä sen 30 paikkeille teen leuanvetoja.

Originally posted by Raven

Juu, ei se mikään oletusarvo ole, että jos pukkaa 200kg niin on pakosti iso. Ääriesimerkkinä Hiroyaki Isagawan 205kg sarjaan alle 60kg IPF:ssä!!

Originally posted by PattiPete
Juu, ei se mikään oletusarvo ole, että jos pukkaa 200kg niin on pakosti iso. Ääriesimerkkinä Hiroyaki Isagawan 205kg sarjaan alle 60kg IPF:ssä!!

Tarkotin lähinnä ilman paitaa, mutta varmasti Isagawalla on paidatonkin penkki kovaa luokkaa.. Tai toinen esimerkki voisi olla Venäjän Vorobyev.. alle 82.5kg sarjaan 252.5kg virallinen ME, on muistaakseni saanut ylös jopa 280kg venäjän kisoissa, mutta hylättiin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paljon on 30 leuan vetäjia:D

En tiedä missä olivat minun aikanani kun olin koulussa/armeijassa,
ei kukaan vetänyt leukaa 30kpl, paitsi ammattikouluaikana tais
toi Kamesakin Ismo vetää aika lähelle tai yli (en muista leukojen määrää ja oli suomen parhaita painijoita silloin:)).

Eikä tässä epäillä kenenkään tuloksia, mutta mun mielestä toi 30 leukaa on todella hyvä suoritus puhumattakaan tosta 200kg penkistä
:eek: :eek:

Originally posted by Raven
Ja mitä toi tarkotti, että hän ei treenaakaan vetoa niin paljon?
Maastavetoako tarkoitit? Miten se liittyy leuanvetoon?
Ite vedän maasta todella harvoin (tosin nyt aloitin) ja kyllä sen 30 paikkeille teen leuanvetoja.

Ei tarvii iso olla...
Se on toisaalta totta, että esim. 70kg:n äijiä jotka nostaa 200kg on olemassa.

Vetoja, eli kaikki vetoliikkeet, mitä käy siipiin (yläselkään). Maastaveto, mitä en tarkoittanut, ei auta leuan vetoa suoraan, kuitenkin käytännössä paljonkin.

Ravenkin on kovassa vedossa...:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom