Originally posted by Ämmbee
Hetkinen...
vaikka painaisi vain 60 kg, niin on se 30 leukaa kova suoritus... Ei se tule hetkessä eikä helposti, ja joillekin se on jopa mahdoton, monihan tekee ainoastaan muutaman ja se on maksimisuoritus...
Harva päsee 20:een ja sen jälkeen harvalla riittää sisua ja voimaa jatkaa sarjaa.
Ja, jos tekee 30 leukaa niin voi samantien nostaa liki 2 kertaa omanpainon ylätaljassa, ja penkkikin on siinä 1.75 maissa (tai enemmän) suhtessa omaan painoon, jos sitä on ikinä reenannut. Dipissä tulisi melkein omapaino lisäpainona. Että semmoinen fysiikka 30:n leuanvetäjällä, ei ole heikko kaveri.
Mulla meni lukion kuntotestissä 25 leukaa, salilla olin käynyt vuoden ja kroppa mallia luuviulu. Penkissä ois varmaan ollut 40 kiloa tiukilla. Nyt oon treenannut salilla 15 vuotta ja leukoja toistoina menee varmaan saman verran, mutta penkki on kasvanut yli 300%. Leuanvetotuloksen pysyminen samana selittyy kasvaneella massalla, lyhyissä sarjoissa on varmaan kehitys samaa luokkaa penkin kanssa (lisäpainojen kanssa veto)
Pitkistä käsistä on leuanvedossa apua kuten muissakin selkäliikkeissä, lisäksi auttaa jos ei oo turhaa lihaa alakropassa.
Omista arvostuksista sen verran, että 200kg penkki on ziljoona kertaa kovempi suoritus kuin 30 leukaa.