Penkki tuloksen parantaminen, ja painon tiputtaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!

Olen 16 vuotias, 89kiloinen (joka on liikaa) aloitteleva punttitreenaaja. Harrastan jääkiekkoa, joten siitä tulee sellaista perus kunto, (juoksu, jäätreenit, ym.) treeniä, mutta olen nytten viimeaikoina vapaaajallani alkanut treeenaamaan punttia myöskin.

Penkistä nousee tällä hetkellä 57kiloa, ja tavoitteena on nostaa AINAKIN oma paino.

Lähinnä kuinka monta grammaa proteiinia, ja hiilihydraattia per painokilo (89).
Paino tavoite olisi n.80-83kg, eli diettaaminen on aloitettava. Kalori määrä per päivä, ja hyviä vinkkejä, millaista ruokaa kannattaa diettaamisen aikana syödä, ja mitä EHDOTTOMASTI välttää.

moneen kertaan luettu :)

Lähinnä sitä mietin, paljonko pitäisi vuorokauden aikana saada hiilihydraatteja (mahd vähän?!), kaloreita (mahd vähän?!), ja proteiineja sekä rasvoja.

Oletko miten pitkä?

Kyllä tuohon tulokseen riittää jo ihan perustreeni. Ei mitään ihmeempiä kikkoja tavitse, säännöllistä treeniä.

Prodea 2 g/kg. Olet ilmeisesti paljon liikkuva, joten kokeiles aluksi vaikka 2500 kcal, jos ei tipu niin laske lisää.

Älä syö karkkeja, sipsejä, sokerilimuja, alkoholia. Siinä kait ne pahimmat. Jos pystyt(haluat) niin vähentää vaaleaa leipää ja kaikkea ''vaaleajauhopaskaa''. Hyviä ruokia esim. rahka, täysjyvätuotteet, liha, kana, kala, kasvikset.

Jos oikein innostaa niin kannatta tutustua ketoosidiettiketjuun ravintopuolelta.

Nyrkkisääntönä proteiinin osalta on 2g/rasvaton painokilo, eli 150g päivässä pitäisi olla riittävästi. Hiilihydraateilla ei taida olla mitään tarkemmin määriteltyä määriä. Ei siihen diettaamiseen tarvitse juurikaan ruveta kaloreita laskeskelemaan aloittelijatasolla. Itse olen pudottanut noin 11 kiloa helmikuun jälkeen syömällä samaa ruokaa kuin aina ennenkin, mutta vaan pienempiä aterioita. Esim ennen kun söin pussin lihapullia taikka kokonaisen maksalaatikon, nykyään syön vain puolet. Raejuustoa, tonnikalaa ynnä muita proteiininlähteitä en ole vähentänyt.

Niin, ja kehitystä ei hirveästi tapahdu sillon kun laihduttaa. Itsellä on helmikuusta tullut takapakkia sen verran että sarjojen toistomäärät on pudonnut 8 -> 6 painojen pysyessä samoina.

Niin, ja kehitystä ei hirveästi tapahdu sillon kun laihduttaa. Itsellä on helmikuusta tullut takapakkia sen verran että sarjojen toistomäärät on pudonnut 8 -> 6 painojen pysyessä samoina.
Kyllä aloittelijalla tapahtuu. :) Mulla on miinuskaloreilla noussut esim. penkki 5x70->8x100. :)

selvä juttu, kiitos vastauksista! Tämä kauhea paino onkin kiertynyt juuri noista karkeista limuista alkoholista pitsasta kebabista ym paskasta.

itsekkin ajattelin että kun jättää vaan nuo pois ja syö juurikin normaalisti, normaaleita annoksia alkaa se painokin tippumaan. Koska liikuntaa tulee kyllä tarpeeksi, ja en pidä itseäni edes huonokuntoisena.

Kyllä aloittelijalla tapahtuu. :) Mulla on miinuskaloreilla noussut esim. penkki 5x70->8x100. :)

Mäkin olen penkkiä vasta n.2kk vetänyt, tosin treenaan lähinnä käsiä tällä hetkellä, koska jääkiekko treeneissä tulee muu lihaksisto melko hyvin.
alussa nousi n.40, mutta nyt nousee jo lähes 60. on se haukkakin jo vähän kasvua ottanut :)

jos nyt tuo 57kg penkistä on maksimi, niin millä painolla, ja millaset toistomäärät per sarja, ja montako sarjaa te suosittelette?

selvä juttu, kiitos vastauksista! Tämä kauhea paino onkin kiertynyt juuri noista karkeista limuista alkoholista pitsasta kebabista ym paskasta.

itsekkin ajattelin että kun jättää vaan nuo pois ja syö juurikin normaalisti, normaaleita annoksia alkaa se painokin tippumaan. Koska liikuntaa tulee kyllä tarpeeksi, ja en pidä itseäni edes huonokuntoisena.
Oikein ajateltu! Kun olet vasta alkanut käymään ilmeisesti salilla, niin saattaa paino pysyä samana vaikka rasva palaa. Peili kertoo totuuden. Mutta sitä nautintoa ei kovin kauaa kestä.

Mäkin olen penkkiä vasta n.2kk vetänyt, tosin treenaan lähinnä käsiä tällä hetkellä, koska jääkiekko treeneissä tulee muu lihaksisto melko hyvin.
alussa nousi n.40, mutta nyt nousee jo lähes 60. on se haukkakin jo vähän kasvua ottanut :)

jos nyt tuo 57kg penkistä on maksimi, niin millä painolla, ja millaset toistomäärät per sarja, ja montako sarjaa te suosittelette?

Nonnih, taas näitä luuloja... Miten luulet, että ne muut lihakset kasvais siellä lätkäreeneissä yhtään sen enempää ku kädet? Ei muuta ku treeniohjelmat uusiks, ja koko kroppa mukaan punttireeneihin, niin alkaa tulokset nousemaan!:whip: Ettei mee ihan RHP hommiks heti aloittaessa..

Kokeile vaikka tuota Miken 2*6 -ohjelmaa. (Ohjeet löytyy ko. threadista)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Katso SS tai G6 niin löydät hyvät ohjelmat. SS on miinuksilla raaka ohjelma, mutta kannattaa kokeilla.

Kyllä se alottelijalla tulos nousee miinuksillakin, koska hermotus ja tekniikka paranee. Myöhemmin sitten saa olla tyytyväinen jos tulokset pysyy samassa ja lihat ei katoo dietin aikana :P

Itekki suosittelisin kokeilemaan tuota 2x6 juttua. Otin penkissä 2x6 käyttöön 100kg sarjapainojen kohalla ja nyt maanantaina saa kokeilla 2x6 127.5kg :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom