Penkki treenissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nortti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yleensä tekniikka muodostuu pullonkaulaksi vasta kun tulokset ovat sillä tasolla että on jo hetki penkkiä tehty. Tottakai tekniikka on hyvä laittaa kuntoon heti alussa, mutta kyllä sen rautamäärän pitäisi nousta alussa ties millä runkkupenkkityylillä. Joku varmistaja vaan salille mukaan ja tekemään sitä penkkiä. Ei nyt tarvitse 5x viikossa mutta 2-3x voisi tehdä ihan hyvää. Jos ja ennenkaikkea KUN tulos nousee, voit päättää haluatko jatkaa tekemistä kun rauta kulkee vai onko liike edelleen yhtä tuskaa jolloin voit vaihtaa johonkin toiseen liikkeeseen. Mikäli tavallinen penkki on muuten vain tylsää niin ota kerran viikossa tavallinen ja kerran viikossa vaikka lattiapenkki tai vastaava. Vaihtelu virkistää kummasti ja voi auttaa myös tulosten kanssa. Tai sitten lataat netistä hirmusen läjän 300kg penkkinostoja ja keräät niistä kunnon fiiliksen päälle ;)

Juu... On sitä joskus itsekin tultu vieriteltyä painoja ja pienempiäkin vielä. Kerran latasin jollain 50kg painoilla jalat ristissä niin loppuun asti maratonisarjan, etten jaksanut sitä nostaa ennen kuin olin jonkin aikaa keräillyt puhtia. Ei olis varmaan pelkkä tankokaan noussut heti ku oli niin vinaalissa. Kamu oli huomaamattani vielä kusella lähteny käymään ja näki sit kun meikä teki puolipuhtaan ykkösen pysäytyksellä naama sinisenä ja melkein verta hikoillen. Kuulin tuosta joskus saunassa jälkeen päin isommalla remmillä ja arvatkaas sainko siinä suunvuoroa selitellä :D

Nortti sanoi:
eli tässä todellinen kysymys.
mitä saavutan penkkipunneruksessa. onko se yleensäkään pakollinen liike ohjelmassa.

itse kun vihaan kyseistä liikettä yli kaiken. Ehkä siksi että sukaan siinä todella.
penkki max: tekis mieli sensuroida mut pannaa nyt tähän 60Kg.
Ei saa nauraa isolle miehelle :D :nolo:

mut olkapäät levytangolla :kuola:

Ei se mikään pakollinen liike ole ja korvaavia liikkeitä on paljon.Mielestäni rintalihas on aika pieni lihas eikä miehen voimasta hirveänä kerro jos selkä ja perse ilmassa vääntää penkistä suht koht paljon rautaa jos muut lihasryhmät ei oo kunnossa,koska ihminen on kokonaisuus,jos haluaa oikeasti vahvaksi niin kannattaa panostaa jalkoihin ja selkään.Ja haluan vielä sanoa että treenaamista ei kannata jättää jos yksi liike ei kiinnosta tai onnistu.

tulipahan tuosta painojen alle jäämisestä mieleen,et ite aina joskus kotona ollessa innostuu penkkiä tekemään joutessaan eikä siinä mitään varmistajia ole..tosin ei se 120-130kg nyt niin kauhee rauta oo vieritellä pois,mut ei sitä huvikseenkaan tee :rock:

Tosiaan eiku vaan varmistaja mukaan salille ja kunnon reeniä päälle. Tiukkoja sarjoja, ja kun teet ainakin yhden 2-3 toiston sarjan loppuun, siis tosissaan, rupee tulos nousee silmissä. Tulos kun nousee motivaatikin nousee varmasti, ei enää vituta tehdä ku ei hävetä painot. Kaikki on joskus pohjalta lähtenyt liikkeelle, itse onneksi nostin jo tollasen painon joskus 10 vuotiaana.
Kyllä se siitä

Turvarautojen käyttämättömyys

Jampsu sanoi:
turvaraudat pitäisi olla jokaisessa penkissä! mutta kun ei ole! :down:

Käyttämälläni salilla turvaraudat on ja hyvin harvat niitä käyttävät, miksiköhän? Itse kyllä käytän, kun ei niistä mitään haittaakaan kerran ole. Joskus käy moka eikä jaksakkaan enää nostaa tankoa ylös, ei muuta kuin ilmat pihalle keuhkoista ja luikerretaan alta pois, toivotaan ettei kukaan nähnyt ja nostetaan sitten tanko takaisin lähtöasentoon ;)

hiphei sanoi:
Olisi hauska tietää, jos on olemassa joku syy sille, että aina suositellaan tungettavaksi punnerruslikkeeitä rinta treeniin. Ei sillä etteivätkö ne olisi tehokkaita liikkeitä, mutta en ymmärrä miksei esim. pec-dec tai flyesit voisi korvata näitä likkeitä. Pointtini on siis, että minun käsitykseni mukaan lihas ei voi tietää millä likkeellä sitä rasittaa ja näin ollen punnerrus likkeet eivät suinkaan olisi pakollisia vaan vain vaihto ehtoja.

Totta on, ettei sitä lihasta kiinnosta mikä sitä supistaa. Kait yleisestikin noiden raskaiden perusliikkeiden suosiminen perustuu siihen, että niiden avulla siitä lihaksesta saadaan useampi säie supistumaan kerralla kuin "kepeämmillä" liikkeillä ja näinolleen tehokkaampi vaikutus. Ja koska perusliikeet lisäksi rasittavat melko laajalti koko lihaksistoa, tehostuu kasvuhormonieritys verrattuna eristävämpiin likkeisiin. (Mikäli olen ymmärtänyt oikein).

Minä kyllä suosittelisin penkkiä ainakin jossain muodossa ohjelmaan tai edes käsipainopunnerrusta. Kuten joku jossain sanoi, raskaat peruslikkkeet tuovat kehoon syvyyttä, eli ettet näytä sivusta katsottuna ohuelta kuin lyhtypylväs. Pelkällä pecdecillä ja ristikkäistaljalla kasvatettu rinta kun on usein aika surullinen näky: pienet lihaspallukat keskellä hentoista yläkroppaa. :D

Turvaraudat on tosiaan kova sana. Aluksi vain hieman pelotti niiden käyttö kun piti voimien loputtua tiputtaa raskas tanko kaulan päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom