Ehdotan myös kokeilemaan vinopenkkiä smithissä. Saa keskittyä vaan työntämään, eikä tarvii miettiä niin paljoa tasapainon pitämistä. Mahdollistaa suuremmat raudat ja sitä kautta taas vähän isompaa rääkkiä ylärintaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos on vain pelkällä tangolla tullut massaa niin jo on huonot lähtökohdat. Meidän salilla on ainakin 20kg tangot. :kippis1:Away sanoi:Mä oon tehny tasa- että vinopenkkiä vain tangolla. Ihan hyvin on tullut massaa rintaan. Ja rinta on kyllä helvetin kipeä joka treenin jälkeen.
Ja turha kenenkään sanoa, että tee käsipainoilla. Oon treenannut kotona ja näillä eväillä on treenailtu. Uskon, että aloittelijalla sillä ei todellakaan ole mitään sen suurempaa merkitystä, vaikka onkin tehnyt vain tangolla.
Ne käsipainot ei ole mikään ehdoton vaatimus kunnon kasvuun (ainakaan vuoden pari treenanneilla). Usein juuri aloittelijat alkaa liikaa hifistelemään näillä ohjelmilla ja se itse pääsia meinaa unohtua. Eli kunhan saadaan romua tissien päälle ja päästään liikuttaan sitä painolastia ees sun taas, et lihakset ärsyyntyy kunnolla. Aloittelijat kyllä saa sitä ärsytystä tarpeeksi. Vika vaan yleensä on sitten se syöminen, kun/jos ei kunnon kehitystä massan kasvussa näy.masantti sanoi:Jos on vain pelkällä tangolla tullut massaa niin jo on huonot lähtökohdat.
SniffDaddy sanoi:No dippaat aikas kovasti penkkiin nähden.
pilaili vain sillä että "pelkällä tangolla" on saanut massaa ja siis ainakin meidän salilla pelkkä tanko painaa sen 20kg ja en ole ikinä nähnyt kenenkään treenaavan pelkällä tangolla. Vähän kyllä turhan postauksen tein, ei pitäisi mitään aiheettomia posteja laitella.Away sanoi:Ne käsipainot ei ole mikään ehdoton vaatimus kunnon kasvuun (ainakaan vuoden pari treenanneilla). Usein juuri aloittelijat alkaa liikaa hifistelemään näillä ohjelmilla ja se itse pääsia meinaa unohtua. Eli kunhan saadaan romua tissien päälle ja päästään liikuttaan sitä painolastia ees sun taas, et lihakset ärsyyntyy kunnolla. Aloittelijat kyllä saa sitä ärsytystä tarpeeksi. Vika vaan yleensä on sitten se syöminen, kun/jos ei kunnon kehitystä massan kasvussa näy.
Joo, mut kukin tyylillään, kunhan kasvua tulee.. :roll:
Treenaat varmaan enemmän dippiä kuin penkkiä ja dippi on pirun kehittävä liike niinkuin esim. leuanveto , mutta monella ei olkapäät kestä sitä.tiieitiijuu sanoi:tätä minä vähän pelkäsinkin :itku:
Ai juu.masantti sanoi:pilaili vain sillä että "pelkällä tangolla" on saanut massaa ja siis ainakin meidän salilla pelkkä tanko painaa sen 20kg ja en ole ikinä nähnyt kenenkään treenaavan pelkällä tangolla. Vähän kyllä turhan postauksen tein, ei pitäisi mitään aiheettomia posteja laitella.
masantti sanoi:Treenaat varmaan enemmän dippiä kuin penkkiä ja dippi on pirun kehittävä liike niinkuin esim. leuanveto , mutta monella ei olkapäät kestä sitä.
BBB-1 sanoi:No itse suosittelisin molempia.Käsipainoilla saat paremman venytyksen kuin tangolla,mutta taas vastaavasti tangolla saa enemmän rautaa ylös.
Noi Massamonsterin viestit haiskahtaa vähän trollilta. Kovin on asiantunteva sävy kirjoituksissa, mutta viestien sisältö ei oikein aina vakuuta. Kyseinen Massamonsteri kirjoitti aikoinaan paljon keskustelua herättäneestä "tutkimuksesta", jossa oli rasvaprosentit noussu vaikka kroppa oli kiristynyt tai jotain sinnepäin. Valmennettavia oli ilmeisen paljon ja itsekin kisaillut. Jees.Massamonster sanoi:Alaviistopenkkiä ei kannata tehdä liikaa, koska silloin voi alaosa rintaa kasvaa yläosaan nähden turhan paljon ja rinnasta tulee "pykälän omainen" eli ylärinta lattea ja nännien alapuolella on himmeen - lue oudon - näköinen pykälä. Pec-deckiä ja ristitaljassa puristuksia kannattaa tehdä, koska liike kohdistuu syviin lihakseen ja antaa rinnalle "täyteläisen" muodon.