Penkki tökkii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M_arco
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Mikä avuksi kun penkki tökkii.. En ole kauvaa vielä salilla käynyt, ennen tein 85kg 3x10 ja päätin sitten vaihtaa ihan hatusta vetämällä sarjat ja painot 90kg 5x5. Nyt tuntuu että joka kerta menee aina vain hankalammin. Millä ohjelmalla saan penkkituloksen nousuun? Toivottavasti täältä saa avun, kun itse en vielä hyviä ohjelmia/taktiikoita tiedä. Kiitos jo etukäteen.

töki sitä vaikka takaisin. :) no ei vaan kattele vaikka voimapuolelta joku penkkitsydeemi jos se on noin tärkeää, lue stickyt ja keskity painojen progressiiviseen nousuun ja aallottele sarjojen pituuksia ja painoja. Paras ohje periaatteessa mitä voi penkkitulosta nostavalle kaverille voi sanoa on että nostaa elopainoa, sillä niitä kiloja tankoonkin saa.

Varmaan yksi ongelma on tuo "hatusta vetämällä". Kannattaa ehkä suunnitella vähän tarkemmin, miten nostaa sarjapainoja, eikä ihan miten vaan sattuu tuntumaan. Esim. itse olisin tuossa 3x10x85kg jälkeen nostanu painoja vain 2,5kg ja tehny seuraavalla kerralla 3x6x87,5kg. Voi näyttää monen silmään, että liian paljon vähenee toistot, mutta itse kokenut hyväksi edetä maltillisesti. Kkestää kehityskin kauemmin. Tyylejä on tosin yhtä monta kuin treenaajaa...

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom