penkki sarjoista mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja o999Cer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli hiukka vaikee päättää kumpaa sarjaa lähtis tekee penkkiin.

10 60%
10 60%
8 65%
8 65%
6 70%
6 70% = 48 toistoo

Eli tulis aina 5 kg lisää painoo ja toistot alas kahdella.

Taikka sitten

8 * 70%
8 * 60%
8 * 60%
8 * 60%
8 * 55%
8 * 55% = se sama 48 toistoo

Eli ylhäältä alas, voi kyllä olla että olis parempi mennä toisteppäin
mutta nyt vois ottaa kovan sarjan 70% kun se tulis ekana ja ei viel olis väsyny niinku yleensä pyramideissa kun mennään alhaalta ylös.

Johan oli raakasti toistoja... mutta ootkos ennen käynyt salilla, siis millainen on aiempi salikokemuksesi? (ei todellakaan millään vittuilulla kysytty, ei vittuilua takaisin kiitos). Yleensähän näet se penkki kehittyy siinä muun treenin ohella, joten sen voisi ottaa vain kerran viikossa rintaliikkeenä. Ei sitä oikeasti tarvi vääntää joka päivä sataa sarjaa.

Mikäli olet pro, viestini oli täyttä paskaa ja pyydän anteeksi, muuten toivottavasti piristi...... ..... ..... :rolleyes:

minun mielestä liikaa penan hinkkaamista. Se kehittyy ihan kahdella sarjallakin, esim tuo Miken 2x6 tekniikka (hox, threadeja aiheesta ziljoona: search 2x6), jolla moni, kuten allekirjoittanutkin on saanut penan kulkemaan.

Minuakin kiinnostaa tavoitteet ja tausta? Eli onko salihommat jo muuten kunnossa ja onko tavoitteena esim. penkkikisat tai muuten joku erityinen tarve juuri penkkipunnerrukseen panostaa?

Jos nimittäin nuo voimaohjelmat penkkipunnerrukseen kiinnostaa, suosittelisin kyselemään siihen neuvoja tuolta voimailuosiolta, jto on aika haka vastaamaan näihin kysymyksiin.

No siis muutaman vuoden olen nyt nostellu, ja ei toi toistomäärä 48 mitään ihan liikaa ole jos kerran viikossa tekee ja ei tee muuta rinnalle, tai sit vaan jotain rintaprässiä joku 1 * 15. lisäksi. tietty olisin voinnu pistää tän sinne voima osiolle mutta se kuitenkin olisi siirretty tänne.

EDIT: Hups katoin että 48 sarjaa... :D

Mun mielestä kuusi sarjaa penkkiä on aivan maksimi jos olet kehoilija ja ehkä liikaakin. Tietenkin jos tahdot penkkiin keskittyä, niin toi vois olla ihan toimiva, mutta noita toistomääriä voisit katella mun mielestä uusiksi. Tutustu vaikka 5x5 systeemiin voimapuolelta.

Ei tuo mun silmiini näytä mitenkään hirveältä määrältä toistoja, parit ekat sarjat käy lämppäreistä tai loppupumppailuista (8*55%) eikä 1*8*70 kuulosta mitenkään kovalta varsinkaan jos ei olla niin kovin kauaa treenattu. Itse hakisin kyllä kuitenkin ohjelmaa jossa on suunniteltu asioita vähän pidemmälle (kevyet viikot, progressiivisuus, tavoitteet jne).

o999Cer sanoi:
ja ei toi toistomäärä 48 mitään ihan liikaa ole jos kerran viikossa tekee ja ei tee muuta rinnalle
Kannattais vahvasti harkita myös muita liikkeitä rinnalle. Treenaaminen tulis mielekkäämmäksi ja muut liikkeet auttaa penkin kehityksessä.

o999Cer sanoi:
No siis muutaman vuoden olen nyt nostellu, ja ei toi toistomäärä 48 mitään ihan liikaa ole jos kerran viikossa tekee ja ei tee muuta rinnalle,

Pisti toi mullakin silmään. Kannattaa tosiaan tehdä muutakin rinnalle, mikäli rintalihakset tahdot kasvuun ja lisää voimaakin niihin. Esim. käsipainoilla alavinopenkkiä saa rinnat huutamaan tuskasta.

hm, en edelleenkään ole saannut vastausta että kumpaa sarjaa kannattaisi tehdä,
ja ei toi kuusi sarjaa liikaa ole, tietty voisi monipuolistaa mutta mulla on ainakin rintalihakset kipeenä noittenkin sarjojen jälkeen. Joten jos joku osaa sanoa kumpi olisi parempi, siinä alemmassa ainakin vois ottaa täysillä ekan sarjan mut sit se loppuis 55% mikä ei sit välttämättä olisi hyvä juttu, yhessä jenkki sivustossa oli juttua että lihas tottuu viimeiseen painoon tai ym, ja siksi kannattais tehdä pyramideja ylöspäin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
o999Cer sanoi:
yhessä jenkki sivustossa oli juttua että lihas tottuu viimeiseen painoon tai ym
tämä on melkolailla paskapuhetta. mutta noista kummassakaan systeemissä en näe oikeen itua. miksi esim tuota alempaa ei voisi vaihtaa niin että se nousisi tuonne 8*70%:n ?? todella jos ei ole tarkoitus jotenkin erityisesti panostaa penkkiin ei mielestäni kannattaisi tehdä rinnalle pelkkää penkkiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom