Penkki maximi 130kg ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja serpico
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tänään nousi penkistä 120kg hartioiden levysellä otteella(kapealla) ja nyt tavoite 130kg!

Mulla paino 74kg ja oon tehny G6-ohjelmaa 3kk. Nyt haluan keskittyä penkkiin ja se maksimin nostamiseksi tohon 130kg asti.

Neuvokaa ohjelma mulle ja mitä apuliikkeitä penkin lisäksi kannattaa tehdä?

Vähän lukenu tosta 5x5-ohjelmasta, missä maksimista pudotetaan 70% ja sit lisätään 2,5kg, joka kerralla sarjoihin, mut mut- Heittäkää joku tähän pomminvarma ohjelma et maksimi nousee 130+kiloon.Aikaa 2kk.

Ja sit vielä: käsien asento? Oisko se hartioiden levynen suht hyvä voimanostoon, liika leveä vähentää mulla ainakin maksimia? ohjelmia ja mielipiteitä? Mahd.nopeasti, kiitos.

Jos painat 74kg ja penkkaat kapealla 120kg ymmärtääkseni 3kk treenitaustalla? Korjaa jos olen väärässä. Niin leveällä tulee nyt jo helposti yli 130 jos rinta on edes sinnepäin samoissa voimatasoissa ojentajien kanssa. Joten mihin helvettiin sä sitä kahta kuukautta? :)

Mut mut jos sulle jotain pitää heittää, niin keihästä voisin suositella.

Ja jos nyt kuvittelet, että ton painosena nostat ojentajapenkistä 120, niin miten helvetissä et voi olla perillä tekniikasta? Jos maksimia haetaan niin kyllä se tulee leveällä otteella. Troll

Reilusti ruokaa napaan ja 1x5 tai 3x5 sarjaa penkissä 3x/vk ja 2,5kg joka kerta lisää kun tavoite toistot menee. (Vältä failureen treenaamista.)
Apuliikkeinä raskaita ojentaja dippejä ja kapeata penkkiä.

Jos paino nousee koko tuon ajan ja tekniikan parannat kuten yllä mainittiin on suorastaan ihme jos ei nouse.

Eli tänään nousi penkistä 120kg hartioiden levysellä otteella(kapealla) ja nyt tavoite 130kg!

Mulla paino 74kg ja oon tehny G6-ohjelmaa 3kk. Nyt haluan keskittyä penkkiin ja se maksimin nostamiseksi tohon 130kg asti.

Neuvokaa ohjelma mulle ja mitä apuliikkeitä penkin lisäksi kannattaa tehdä?

Vähän lukenu tosta 5x5-ohjelmasta, missä maksimista pudotetaan 70% ja sit lisätään 2,5kg, joka kerralla sarjoihin, mut mut- Heittäkää joku tähän pomminvarma ohjelma et maksimi nousee 130+kiloon.Aikaa 2kk.

Ja sit vielä: käsien asento? Oisko se hartioiden levynen suht hyvä voimanostoon, liika leveä vähentää mulla ainakin maksimia? ohjelmia ja mielipiteitä? Mahd.nopeasti, kiitos.

ootko kisoihin menossa kun 2 kk deadline?
eiks pommin varma penkkiohjelma ois hyvä?
ittellä toiminu tosi hyvin!

kuten jo itse totesitkin, pomminvarma.. kestää alle 2kk ja helposti nousee 10kg tulokset, tota ohjelmaa spotot ja muutki käyttää, eli 10kg kerralla, se läpi 6 kertaa vuodessa, ni 60kg nousee tulokset JOKA VUOSI!

Eiköhän olis taas ollu hyvä käyttää searchia. Näitä "10kg lisää penkkiin" tulee varmaan joka viikko vähintään yks lisää.
Jos olkapäät menee helposti hajalle niin kannattaa käyttää aika kapeeta otetta, mutta suurimmat tulokset tulee yleensä vähän leveämmällä.

Jos painat 74kg ja penkkaat kapealla 120kg ymmärtääkseni 3kk treenitaustalla? Korjaa jos olen väärässä. Niin leveällä tulee nyt jo helposti yli 130 jos rinta on edes sinnepäin samoissa voimatasoissa ojentajien kanssa. Joten mihin helvettiin sä sitä kahta kuukautta?

Mut mut jos sulle jotain pitää heittää, niin keihästä voisin suositella.

Ja jos nyt kuvittelet, että ton painosena nostat ojentajapenkistä 120, niin miten helvetissä et voi olla perillä tekniikasta? Jos maksimia haetaan niin kyllä se tulee leveällä otteella. Troll

Jep jep. Mä pyysin ohjelmia, en urpoilua kaveri.
Mä oon 31v ja treenannu läpi elämäni vaikka mitä. Ja nimenomaan noin hartioiden levysellä otteella eilen nousi 120kg ja aina myös nostanu leveällä mutta kapealla saanu isommat romut ylös. Vahvat ojentajat?.Se siitä.
Venäläinen penkki/ Ryssäpenkki kiinnostaa. Haulla löytyy mut tähänkin saa sepustaa.

....edit: Eniveis, mun pointti ei ollu se, etteikö sais kysyä. Ihmeellisen paljon tuntuu vaan viime aikoina tulleen ketjuja jotka käsittelee erityisesti noita kolmea asiaa, etenkin tota rasvanpolttoa/laihdutusta.

Jep, erityisesti ravinto-puolella noita "läski ei pala" -ketjuja syntyy enemmän kuin Kiinassa lapsia. Mutta tämän ketjun asiaan. Tää ketjun aloittaja on viime vuoden joulukuussa kertonut aloittaneensa G6:sen (http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko-346/#post3955070) näin:

Aloitin tänään g6:sen. Vedin penkin 3x10x70kg,meni ihan jees, prässissä 4x10x80kg, pitäis siirtyä kyykkyyn mutta välilevy just parantunu niin en tiedä uskaltaako? Leuat 10,8,6. pystypunnerrus 4x10x20kg(tangolla) suht kevyt, hauis tangolla 3x10, suht kevyt. kysymys kuuluukin, että paljonko mun pitäis päivässä syödä? Heti treenin jälkeen söin kaksi rahkaa, myöhemmin vielä rahkan, possupihvin, kalaa salaattia. Paino 73kg, pituus 179cm. Kerroin painon 1.7=122g proteiinia pitäis kai vähintään saada, eli oisko kellään heittää ruokavaliota tähän ,jotain helppoa kaavaa? Ja vedättekö myös palautusjuomaa vai riittääkö esim rahka? Ehdotuksia?

Ihan vaan tuon perusteella kuulostaa hieman uskomattomalta, että kaveri nyt penkkais 120kg ja jos penkkaa, niin ei siihen mitään neuvoja tarvita, jatkaa vaan samalla tavoin kun tähänkin asti, niin eiköhän se 130 kg sieltä tule kun kehitys on tähänkin asti ollut "ihan kiitettävää". Ens joulukussa sit penkkikisoihin rikkoon suomen ennätyksiä...

Rest my case.

"Kuulostaa Uskomattomalta"- Herätys!
Olen 31 ja treenannu nuorempana perkeleen kovaa monta vuotta. Eli en ole aloittelija.Sit ollu erilaisia kremppoja,kuten välilevy ja muita pikkuloukkaantumisia. Siksi varovasti alkuun. Nyt back in business! Penkkimaximi ennen kun alotin g6-sen oli 110-115 nyt kolmen kuukauden jälkeen stedasin ja 120kg, oliko siinäkään rajat vielä vastassa, who knows?
Rautalangasta väänsin, tuliko nyt selväksi?
Postasin tänne siksi et ajattelin et täällä olisi jotain asiasta tietäviä ja saisin parempia suosituksia kuin jatka samaan malliin... ja jos teillä ei nouse penkistä paljon, niin treenatkaa enemmän kuin jauhatte tyhjää, minkä olen huomannu tätä lukiessa.
Kiitos tyypeille, jotka suositteli venäläistä penkkiä-stedaan sitä.

Pakko sanoa että on kyl tää pakkiksen oma search ihan paska. Ite löydän hyvin kun laitan googleen hakusanani ja perään pakkotoisto. Anteeksi OT.
Evotatte, hyvä herra. Pakkiksen hakukone on oikein hyvä jos siitä mitään tajuaa. Siellä on näppärästi haku millä voi hakea pelkistä threadien nimistä tai sisällöstä ja näyttää tulokset viesteittäin tai ketjuittain ja hakea tiettyä sanaa tai threadia tietyn käyttäjän kirjoittamana. Sanoja voi pätkiä tähdellä. Laittaa vaikka "*penkki*". niin se hakee kaikki mahdolliset sanat missä on penkki. Heitetään nyt vaikka penkkipunnerrus, penkkiä, penkkipunnerrusta, lattiapenkki, lattiapenkkiä... Toihan antaa hyvinkin tarkkoja tuloksia eikä ole ikinä jättänyt pulaan.

Jep, erityisesti ravinto-puolella noita "läski ei pala" -ketjuja syntyy enemmän kuin Kiinassa lapsia. Mutta tämän ketjun asiaan. Tää ketjun aloittaja on viime vuoden joulukuussa kertonut aloittaneensa G6:sen (http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko-346/#post3955070) näin:

Ihan vaan tuon perusteella kuulostaa hieman uskomattomalta, että kaveri nyt penkkais 120kg ja jos penkkaa, niin ei siihen mitään neuvoja tarvita, jatkaa vaan samalla tavoin kun tähänkin asti, niin eiköhän se 130 kg sieltä tule kun kehitys on tähänkin asti ollut "ihan kiitettävää". Ens joulukussa sit penkkikisoihin rikkoon suomen ennätyksiä...

Rest my case.

Oon nyt käynyt 2kk 14päivää salilla ja otin just 115kg penkistä vaikkakin treenaan yli 8 sarjoja. Joillaki se nyt vaan aluksi lähtee paremmin nousuun kun toisilla.

Oon nyt käynyt 2kk 14päivää salilla ja otin just 115kg penkistä vaikkakin treenaan yli 8 sarjoja. Joillaki se nyt vaan aluksi lähtee paremmin nousuun kun toisilla.

Sun elopaino ei taidakkaan olla 70kilon luokkaa? Sehän tuosta uskomattoman teki ennen selvennystä.

Back
Ylös Bottom