Penkki kuminauhoilla!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miks jengi käyttää kuminahoi sillee et ne laittaa ne lattiaan koukkuun kiinni ja sit tankoon? oks siit paljonkin hyötyy??:eek:

Tollaset ''ylimieliset'' vastaukset voitte jättää kokonaan pois. voitte mielessänne sanoo sen mitä kirjottaisitte tänne!! ARGH!!

Jos oikein muistan niin voimaharjoittelu.net sivustolla on vetokumien käytöstä tehtyä juttua. Eli sinne siis... Hieman oma aloitteisuutta peliin!

Stondis on oikeessa.. Mut en yhtää ihmettele tapahtunutta ku kattoo noita hopon muitakin tredejä.

Tollaset ''ylimieliset'' vastaukset voitte jättää kokonaan pois. voitte mielessänne sanoo sen mitä kirjottaisitte tänne!! ARGH!!
Tuollaiset turhat ketjut voisi jättää jo parin kerran jälkeen pois, varsinkin kun Googlella menee muutama sekunti löytää haku vetokumi jopa ennestään tietämättä koko sanaa. :jahas:

Pistin hauksi penkkipunnerrus+nauha ja heti tärppäsi, vaikka tiesin mistä välineestä oli kyse.

Penkin nopeustreeneissä käytetään noita kevyimpiä kumeja, sekä palauttelussa ja pienemmille lihasryhmille tehtäessä apuliikkeitä. Eikä tuota käyttöä voi pelkästään sanoa, että käytetään penkissä, kun niitä käytetään myös taljoissa, käsipainoilla vemputeltaessa, leuanvetoa keventäessä, kyykyssä, vedossa jne.

Sitten kun puhutaan jäykemmistä kumeista niin ne on tarkoitettu raskaampiin apuliikkeisiin niin kuin esimerkiksi ojentajapunnerrus kahdella kädellä, hangbar penkki (kumit kiinnitetään ylhäältä jolloin kumit kannattelee tuota tankoa ja tarvitaan isompaa kuormaa jotta romut edes saadaan rintaan.) jne.

Tuossa nyt on tuommoinen muutama esimerkki mihin niitä voi käyttää. Itse olen havainnut ne hyväksi välineeksi palautteluun ja kiertäjäkalvosinten jumppaamiseen (käsipainollakin kyllä tulee tehtyä välillä). Joka kolmas viikko noilla tulee myös otettua nopeuspenkkiä. Sen useammin en itse käytä, koska mielestäni noilla vetää itsensä helposti ylikuntoon.

Jos kiinnostaa niin selaile, vaikka ammattilaisten treenipäivyreitä. Ne hyödyntää kumeja ja ketjuja hyvin paljon. :thumbs:

Edit: Toivottavasti tuo selvensi jotain ja säästyi sinultakin searchin käyttämisen vaiva.

Penkin nopeustreeneissä käytetään noita kevyimpiä kumeja, sekä palauttelussa ja pienemmille lihasryhmille tehtäessä apuliikkeitä. Eikä tuota käyttöä voi pelkästään sanoa, että käytetään penkissä, kun niitä käytetään myös taljoissa, käsipainoilla vemputeltaessa, leuanvetoa keventäessä, kyykyssä, vedossa jne.

Sitten kun puhutaan jäykemmistä kumeista niin ne on tarkoitettu raskaampiin apuliikkeisiin niin kuin esimerkiksi ojentajapunnerrus kahdella kädellä, hangbar penkki (kumit kiinnitetään ylhäältä jolloin kumit kannattelee tuota tankoa ja tarvitaan isompaa kuormaa jotta romut edes saadaan rintaan.) jne.

Tuossa nyt on tuommoinen muutama esimerkki mihin niitä voi käyttää. Itse olen havainnut ne hyväksi välineeksi palautteluun ja kiertäjäkalvosinten jumppaamiseen (käsipainollakin kyllä tulee tehtyä välillä). Joka kolmas viikko noilla tulee myös otettua nopeuspenkkiä. Sen useammin en itse käytä, koska mielestäni noilla vetää itsensä helposti ylikuntoon.

Jos kiinnostaa niin selaile, vaikka ammattilaisten treenipäivyreitä. Ne hyödyntää kumeja ja ketjuja hyvin paljon. :thumbs:

Edit: Toivottavasti tuo selvensi jotain ja säästyi sinultakin searchin käyttämisen vaiva.

Kyllä niitä käytetään molempiin suuntiin.. Myös niin että ne kiinnitetään alapuolelle että kuorma tulee painavammaksi mitä ylemmäks tanko nousee...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä niitä käytetään molempiin suuntiin.. Myös niin että ne kiinnitetään alapuolelle että kuorma tulee painavammaksi mitä ylemmäks tanko nousee...

En meinannutkaan sitä etteikö niitä käytettäisi, mutta uskoisin, että threadin aloittajalle, minulle tai monelle muullekaan täällä ei ole ajankohtaista käyttää noita jäykempiä kumeja. Tuovat kuitenkin vastusta sen verta reippaasti (tuplana virittämisestä puhumattakaan).

Noita virittämistapoja on monia ja eri henkilöt hyödyntävät tietysti eri tavalla näitä. Nuo aikaisemmin mainitsemani olivat vain esimerkkejä.

Jos tuo kiinnittäminen erityisesti kiinnostaa niin käsipainoihin tai penkkeihin jossa on tuommoiset rautaiset lenkit tai vastaavat saa viritettyä hyvin kumit. Käypähän myös itse penkin alta noiden kuminauhojen laittaminen. Onpahan noille myös omat kiristimensä olemassa jolla voi säädellä vastusta ja "kuristaa" niitä.

Maastavedossa (nopeustreeneissä) olen itse pitänyt tuplana kumeja jalkojen alla (herättää muuten huomiota mukavasti, kun noitten kanssa alkaa säätämään :D ). Huono puoli vain on se, että niihin jää näin löysää ja kumit ei ole mukana ensimmäisistä senteistä lähtien. Sen takia käytetään maastanostolavaa johon nuo saa sopivasti kiristettyä.

Jalkakyykyssä virittäminen onnistuu ainakin räkeissä ja monolifteissä. Tuo vielä oman kivan makunsa pakittaminen noiden viritelmien kanssa, joten kyllä se monolift/monostand on kätevä kumien ja/tai ketjujen kanssa pelatessa.

Olen puhunut. Kiitos ja anteeksi jälleen. :rock:

Back
Ylös Bottom