Penkki jalat suorana

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tämän "lahnapenkinhän" voi toteuttaa myös laittamalla n. penkin korkuisen boksin penkin jalkapäätyyn ja antaa jalkojen lepäillä siinä. Eli ikään kuin lattiapenkki mutta penkillä...

risumies sanoi:
Tämän "lahnapenkinhän" voi toteuttaa myös laittamalla n. penkin korkuisen boksin penkin jalkapäätyyn ja antaa jalkojen lepäillä siinä. Eli ikään kuin lattiapenkki mutta penkillä...

Kokkolassa oli muuten urheilutalolla tuollainen jatkopala penkkiin. Eli U:n mallinen penkki joka pistettiin normipenkin päädyn ympärillä. Siinä joku jamppa aikoinaan vetelikin sarjaa lahnana. Eli ideana tuo jalat suorana löhöily ei liene kovin uusi.

Ajattelisin, että jalkojen suorassa pitäminen häiritsee tuota keskivartalon tukea ja alaselän lannenikamien luonnollista kaarta eteenpäin eli lordoosia. Mulla ainakin hajoaisi alaselkä heti, jos tekisin noin. En suosittele.

Itselläni kun on vaivaa selän kanssa (ja fysio neuvoi penkkaamaan siten, että jalat eivät ole maassa vaan ilmassa/penkin päällä polvet koukussa ilman että jaloille tulee painetta) niin kysyisin, että mitä mun kannattaisi huomioida kun valitsen toisen noista mun suluissa mainituista tavoista penkata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom