Mulla on varmaan joko huono tekniikka tai jotain muuta vikaa, mutta kyllä mulla isoimmilla romuilla ranteisiin käy ilman rannetukia. Ja vaikka miten laittaa sen otteen sillain niin ku se pitää, niin silti tuntuu. Jotenkin mä en ymmärrä tätä, että väännetään ilman tukia ja vöitä isoimmilla romuilla. Ranteet on kuitenkin kovilla kovimmissa penkeissä, niin jotenkin musta tuntuu hölmöltä riskeerata nostamalla ilman siteitä. Myös vyön käyttö penkissä on musta suotavaa, siinä kun saa hyvät paineet vattaan noston aikana. Näistäkin tosin taitaa olla eri koulukuntia olemassa.
Niin, siis mä en ole saanut noita ranteita kivuttomiksi edes tuolla oikealla otteella tangosta (isoimmilla romuilla siis).
Mikähän mulla mättää kun ranteet tai oikeastaan yleensä aina oikea ranne menee kipeäksi tuosta sisäpuolelta, en tiedä varmaksi sanoa johtuuko pelkästään penkistä voi tulla myös kipeäksi haiusliikkeissä. Rannetuet ollut ahkerasti käytössä mutta kipuilua tulee melkeen kerran kuussa ellei useammin, 3-4 päivää kestää ja menee ohi kylmähoidolla ja särkylääkkeillä.
Olisiko jotain juttuja mitä pitäisi kokeilla että saisin turhan kivun pois? Venyttelyt ja lämmittelyt yrittänyt myös aina tehdä. Oteleveydestä sen verran että ranteet ja kyynärvarret on tangon rinnalle laskettaessa suunnilleen suorina ja hauisliikkeissä käytän aina z-tankoa.
Otteessa lienee jotain pahasti pielessä kun ranne kipeytyy tukienkin kanssa? :(
Mulla on kans aikoinaan molemmat ranteet murtuneet, joten "isot" rojut penkissä ja kyykyssä sattuu ranteisiin. Apinaote lievensi hieman tuskia ja nyt kun on käytössä apinaote ja rannetuet niin ei enää satu ollenkaan. Suosittelen.
Sit jos joku kertois miten kyykätä ilman, että ranteet tulee kipeeks niin hyvä.
Mulla oli myös rannekipuja, mutta ne meni ohi kun aloin nostaa niin, että en ajattele koko asiaa, ranteet ovat luonnollisessa asennossa. Kun yritin väkisin laittaa ranteita "oikeaan" asentoon kipu vain paheni.
Tämmöinen juttu vois auttaa..
Käännä ranteita hieman sisään päin siten, että etusormet ovat ainoat sormet jotka on tangon ympärillä. Muitten sormien "päät" tavallaan tangon päällä. Tällä tavalla paino kohdistuu hieman eri paikkaan.
Mulla on kans aikoinaan molemmat ranteet murtuneet, joten "isot" rojut penkissä ja kyykyssä sattuu ranteisiin. Apinaote lievensi hieman tuskia ja nyt kun on käytössä apinaote ja rannetuet niin ei enää satu ollenkaan. Suosittelen.
Sit jos joku kertois miten kyykätä ilman, että ranteet tulee kipeeks niin hyvä.
Mielestäni kyykyssä "apinaote" on ranteille huonoks..
Levennä otetta ja käytä siteitä... Tangonhan pitäisi olla selän/ niskan varassa eikä niinkään ranteiden/ käsien. Kyykky onnistuu joillakin ilman käsiäkin
Mun mielestä tämä on tekniikasta kiinni aika paljon (kuin myös helvetin isoista romuistakin [joista minulla ei ole mitään kokemusta]) koska itellä välillä vihlasee aika pahasti, varsinki jos on ollut taukoa ja penatekniikka on ehtinyt välillä ruostua. Ei vihlo nykyään.
Mulla on kanssa ranteet se heikoin lenkki penkissä. Hermot alkaa "sykkimään" välillä, sellanen tuntuu käsissä niinku sähkö-iskun saisi. Tämä on ei tosin ole aina, mutta joskus kumminkin. Ja se sähkö-isku tulee ranteeseen sydämmen lyönnin tahtiin...On yllättävän epämielyttävää, etenkin kun tätä jatkuu pitkään niin käsi puutuu ja ote meinaa irrota. Tää loppu kun aloin käyttämään rannetukia, opettelin myös vähä paremmin tekniikkaa. Ja sitten lopetin n. 1-2kk päästä tukien käytön ja sitten ranteet oli ekan viikon kipeät. Seuraavalla ei enään sattunu tai tullu tota "sähkö-iskua". Kuukauden sisällä ranteissa ja forkuissa jerkku alko lisääntymään. Niin ja penkissä olen käyttänyt ihan normaali otetta eli peukalo tangon etupuolella. Ja käsi pikkasen loivas takakenossa. Ennen tein käsi ihan suorassa linjassa ranteen kanssa, siitä johtui että käsi kipeytyi. Tosin tän vuoden penkkailut sun muut on tehty. Kesällä tapahtuneen kolarin takia en voi tehä käsiä tai selkää, kun vasta joulunjälkeen..mm.ranne murtu:whip:
Itsellä ei muljua eikä nuljua mitenään ranteet. Mutta (todennäköisesti) tosta nivelten yliliikkuvuudesta johtuen rantee kipuilee kovemmissa sarjoissa (lyhyet, isot painot) aika ikävästi jos ei siteitä käytä. Metalin kunnon siteet kun ostin niin ongelmat olleen aika vähissä. Enpä mä noita muussa tarttekkaan kun penkissä ja dipissä.
Mistä ihmeestä johtuu että asento sotilaspenassa jotenki paljon tukevampi? Pystyn ainaki ite nostamaan sillä ihan kivasti toisin kun normipenkissä tuntuu että ukko heiluu kokoajan.
Koklasin pitkästä aikaa että pääsiskö siihen markan kerhoon normaalilla kun 97,5kg jossain vaiheessa se 100kg tavoitteena. 97,5 nousi noin 20cm rinnasta ja siihen jäi, ojentajista vai tisuista loppu paukut?
Mistä ihmeestä johtuu että asento sotilaspenassa jotenki paljon tukevampi? Pystyn ainaki ite nostamaan sillä ihan kivasti toisin kun normipenkissä tuntuu että ukko heiluu kokoajan.
Koklasin pitkästä aikaa että pääsiskö siihen markan kerhoon normaalilla kun 97,5kg jossain vaiheessa se 100kg tavoitteena. 97,5 nousi noin 20cm rinnasta ja siihen jäi, ojentajista vai tisuista loppu paukut?
Saat ilmeisesti kroppasi pakettiin paremmin tossa sotilaspenkissä. Harjoittelemalla saat sen asennon kuntoon myös jalat maassa ja pitäs näin tulla kyllä enemmän kun solttutyylillä.
Ja luulisin että ojentajista lppui puhti jos kerran 20 cm rinnalta nousi. Rinnasta jos ei lähde paukkuja, jää se tanko yleensä johonkin 5-10 cm rinnalta, näin ainakin itellä. Jos tuo 20 cm tulee niin tulee mulla ylös astikin, ojentajat on mulla reilusti vahvemmat.
Samaa mieltä, jos tanko jää tuohon 15-20cm ei varsinaisia heikkoja kohtia taida olla. Hiukan lisää räjähtävyyttä rinnaltalähtöön niin että tangolla on liike-energiaa tuon kohdan ohittamiseen niin loppu on kiinni ojentajista.
Toki vielä on sellainenkin mahdollisuus että tankoa on hiukan pompautettu rinnasta jolloin heikkous olisi juurikin rinta mutta se on vaan spekulaatiota nostoa näkemättä
Itsellä ei muljua eikä nuljua mitenään ranteet. Mutta (todennäköisesti) tosta nivelten yliliikkuvuudesta johtuen rantee kipuilee kovemmissa sarjoissa (lyhyet, isot painot) aika ikävästi jos ei siteitä käytä. Metalin kunnon siteet kun ostin niin ongelmat olleen aika vähissä. Enpä mä noita muussa tarttekkaan kun penkissä ja dipissä.
Mistäs tollasia Metalin siteitä vois löytää? Mullakin noi 2-pyöräisillä taannoin telotut ranteet ei parantunu koskaan ihan täyteen kuntoon ja tuntuvat pikkuhiljaa alkavan kiukutella. Juurikin noissa dipissä ja penkissä. Lekurille en ranteitani uskalla mennä näyttämään ennenkuin on pakko, puukottaa ne niitä haluaisivat kuitenkin ja pitkä sairasloma ei juuri nyt jaksa innostaa.