Penkki ei nouse, vaikka muut sarjapainot nousee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pack123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos joku oikeesti haluaa apua penkkihommiin, niin laittakaa videota. Silloin on paljon helpompi antaa neuvoja. Yleensä siinä suorituksessa itsessään kusee joku homma ja kokeneemmat osaa kyllä silloin antaa oikeasti neuvoja.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos joku oikeesti haluaa apua penkkihommiin, niin laittakaa videota. Silloin on paljon helpompi antaa neuvoja. Yleensä siinä suorituksessa itsessään kusee joku homma ja kokeneemmat osaa kyllä silloin antaa oikeasti neuvoja.

No itellä tuo ei oikeen onnistu, useimmiten joudan reenaamaan vasta illalla jolloin tämmösen pikkupaikkakunnan salilla ei muita ole liikenteessä. Ja kokeneempien mukaan tekniikka on mulla kutakuinkin kohillaan, oonki aika paljon tsiigaillu tipsejä penkkitekniikkaan täältä pakkikselta ja myöskin tuolta penkkipunnerrus.fistä. Että siinä en usko olevan mitään. Myös safka- ja unipuoli on kutakuinkin kunnossa ja muissa liikkeissä kyllä kehittyy paitsi penkissä.

No itellä tuo ei oikeen onnistu, useimmiten joudan reenaamaan vasta illalla jolloin tämmösen pikkupaikkakunnan salilla ei muita ole liikenteessä. Ja kokeneempien mukaan tekniikka on mulla kutakuinkin kohillaan, oonki aika paljon tsiigaillu tipsejä penkkitekniikkaan täältä pakkikselta ja myöskin tuolta penkkipunnerrus.fistä. Että siinä en usko olevan mitään. Myös safka- ja unipuoli on kutakuinkin kunnossa ja muissa liikkeissä kyllä kehittyy paitsi penkissä.
Kokeile vaihtaa rinnan pääliikettä imo.
Vaikka rintadippi pariks kolmeks viikoks ja sitten takaisin kokeilemaan ja uuteen nousuun.

Zone-sarja -42%
Kun SS:ssä kyykky- ja mavetuloksien nousu lakkasi joskus keväällä, vaihdoin heti ohjelmaa johonkin 3-jakoiseen ja pudotin sarjapainoja hiukan. Ja taas kehitys jatkui muissa paitsi penkissä. Tärkeät perusliikkeet, kuten kyykky, mave, penkki ja kulmasoutu ovat olleet koko ajan mukana ohjelmassa. Tällä hetkellä treenaan 2-jakoisella, isot liikkeet pääsääntöisesti 5x5 ja pienemmät 3x8-10, mutta penkissä teen edelleen pyramidia. Ja teen ainakin niin kauan kuin se tuntuu toimivan halutulla tavalla.

Oma arvio/luulo/ennustus on, että kunhan rintalihaksiin saa ensin vähän lisää kokoa ja penkkimaksimin 100kg paikkeille, niin sitten saattaa perinteiset 2x6 tai 5x5 -systeemit toimia penkissäkin paremmin.

Sama ongelma, eli penkki ei reagoi treeniin. Joku kokeneempi kaveri tosin oikaisi tekniikkaa, ja viime treenissä tosiaankin huomasin, että olin penkannut väärin. Olin tehnyt liikkeestä vaikeamman, kuin oikeasti oli tarvis. Yritin penkatessa keskittyä sataan asiaan samaan aikaan: lavat yhteen, selkä kaarelle, latsit tiukaksi, paljon happea, jännitä reisiä.. etc. Ainoa asia, mitä tämä ylikeskittyminen tekniikkaan aiheutti, oli että, ylläri, tekniikka kusi täydellisesti. Varmaan sama asia, kuin mitä tahansa liikettä opetellessa: mitä enemmän asioita pyörii päässä, sitä vaikeampi on keskittyä siihen, mitä OIKEASTI tapahtuu liikkeen aikana.

Eli tästä lähin penkatessa ainoa asia, mihin kiinnitän huomiota on: rinta pystyyn ja lavat yhteen (oikeastaan sama asia). Myös viime treenin perusteella tuntuu, että penkissä vähän pidemmät sarjat toimivat paremmin, kuin perinteiset vitoset. Itse tein 2 viiden toiston "lämppäriä" ja sitten samalla painolla vika sarja failureen. 80 kg:llä taisi mennä joku 10-12 toistoa. Mutta rinta ja ojentajat rasittuivat huomattavasti enemmän, kuin yleensä lyhyemmissä sarjoissa (se legendaarinen tuntuma). Aika näyttää, mitä tapahtuu, kun pääsen vähän isompiin painoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom