Penkki 80kg-->100kg

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ngen
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep! Ja ehkä oma mielikin lähtee hiljalleen painottumaan siten että jalat, selkä ja rinta+kädet on about samalla viivalla. Eikä rinta ja kädet kaiken yläpuolella, selkä sitten ja pohjimmaisena jalat. :)
 
Eniten varmaa tuohon "optimaaliseen aikaan" vaikuttaa se, että ootko vasta alottelija vai ootko treenannu(ja tehnyt penkkiä) jo pitkääkin... Ts. eli mikäli oot vasta alottanut saliharrastuksen, ni kehitys voi olla melko huimaakin(sanoisin, että pari kuukautta ja toi 100-raja ois ylitetty).

Ite suosittelisin tekemään pääasiassa lyhyitä sarjoja (3-6toistoa) penkissä, myös kapeeta penkkiä lankku rinnalla lyhyillä sarjoilla ja lisäks kerran viikkoon tuo ykkösmaksimin koittaminen. Näin siis jos tavote on vain tuo ykkösmaksimin parannus lyhyessä ajassa.

Kannattaa myös muistaa tehä lisäks ainaki kalvosinkiertäjille liikkeitä, ettei ihan heti tyssää tuo kehitys olkapäävammoihin! ;)

Miks hemmetissä pitäs kokeilla ykkönen joka viikko? Sanoisin että ei kannata kokeilla maksimia vasta kun piikkausjakson alussa(jos semmoinen on) tai sitten vasta itse maksimikokeilussa. Saa ajettua kyllä paikat lukkoon jos joka viikko tekee maksimin!

Ite oon tehnyt niin että kerran kk olen käynyt noin 90% vanhasta maksimista tekemässä pari ykköstä niin pysyy tuntuma rautoihin ja on helpompi siirtyä sitten hakemaan sitä ykköstä peruskauden jälkeen.
 
Mulla kesti jonku 3kk nousta 60kg----->100kg mutta koko ajan voima reeniä palautus juomia ja kreatiinia...
eka kk joka toinen päivä salilla :D
toinen kk 3kertaa kaikki paikat puhki
kolmas kk 2kertaa 2-jakosella viikossa kaikki
...sarja pituudet oli siellä 3x4-5 - 3x8... voima reeni painotteista ...kyykky ja mave jäi vaan vähä vähemmälle ku oli kiire nostaa penkistä.
painoa ei tullu tuona aikana ku muutama kilo eikä kaikki ollu lähellekkää lihasta...voima oli tärkein ,ei massa. :(
 
jos lahjoa niin heitetään mutulla 2-3kk. lankkupenkki, lattia penkki, nopeus penkki käyttöön. kannattaa tosiaan kysästä jto:lta.
 
Pitipä oikein katsoa vanhaa treenipäiväkirjaa. 80->100 kesti 10 vkoa, treeni jotain Miken 2x6 systeemin tapaista. Eli siis lähes joka viikko sai laittaa 2,5 kg lisää lukuunottamatta kahta huonompaa viikkoa. Kuutoset sain tehtyä 85:llä silloin kun 100 kg nousi ensimmäisen kerran penkistä. Edes palautusjuomaa ei ollut tuolloin käytössä, mutta mahdollisuuksien mukaan söin kolme lämmintä ateriaa päivässä ja muutenkin huolehdin siitä, että sain tarpeeksi kaloreita. Paino ei kuitenkaan tuona aikana juurikaan noussut.
 
Mulla on juuri tällainen projekti päällä, eli penkki on 80 tätä nykyä ja sataseen yritetään saada. Tosin itselläni ei aikaraja ole kovin tiukka, mutta viimeistään 18 vuotta täyttäessä pitäisi toi mennä. :) Eli karvan alle vuosi aikaa.

Jos oikein hyvin menee, niin tuon satasen voisi ehkä 5 kk:ssa saavuttaa, kun aiempaa kehitystä katsoo. Ei siis mikään huima ole toi mun kehitystahti ollut, jos joidenkin teistä tuloksia katsoo, mutta eiköhän se tästä.
 
...Kannattaa myös muistaa tehä lisäks ainaki kalvosinkiertäjille liikkeitä, ettei ihan heti tyssää tuo kehitys olkapäävammoihin! ;)

Joo mä olen samaa mieltä että kalvosinkiertäjät kannattaa pitää kunnossa, koska itse kärsin olkapäävaivoista jonkun aikaa, kun en ollut reenannut ollenkaan ko. lihaksia. Sen takia jouduin pitämään totaalisen tauon penkistä lähes kuukauden verran.

Itse kehityin 70kg-->85kg alle 2 kuukaudessa eli kehitys oli aika hyvää, mutta nyt kans tavotteena se 100kg. 2x6 menee jo helposti 70kg:lla. Ennen tein aina 2-3 kertaa penkin viikossa 3x6 systeemillä mutta nyt sirryin tällaiseen; 2x10 ja 2x8 systeemiin ja tämän teen 2 kertaa viikossa. Mulle sopii ainakin paremmin tämä jälkimmäinen ja kehitys on ollut sen mukaista.
 
Mulla sama tavote täs ollu, tosin muutin tuumiani kun huomasin hyvän vauhin ja nykyne tavote on 115kg kesää mennes.
Tammikuusta 82,5kg---> nyt 92,5kg-95kg.
Tammikuussa alko sitte säännöllinen ja fiksusti suunniteltu penkinhinkkaus.
Tosin nyt vituttaa kun oon kipeenä enkä vähään aikaan uskaltaudu salille :(
 
Noh, eipä mene tuo 100 vieläkään. Enpä ole penkkiä jaksanutkaan tehdä, sillä olkapää tuntuu repeävän 4-5 toiston jälkeen.
 
Noh, eipä mene tuo 100 vieläkään. Enpä ole penkkiä jaksanutkaan tehdä, sillä olkapää tuntuu repeävän 4-5 toiston jälkeen.

no paljo männee nykyää
 
Samoin kuin kaNilla ja Täysiii!llä mullakin toi penkkimaksimi nous 80kg=>100kg kahdessa kuukaudessa viime vuonna.. Söin vaan hemmetin paljon ja penkkailin pari kertaa viikossa, joka kerta vähän isommilla painoilla kuin viimeks. Vähän ennen sitä nostin muistaakseni 10*70kg, 8*75, 6*80, 5*85, 4*87.5 ja 2*92.5, minkä jälkeen treenailin pari-kolme kertaa vain ykkösiä.

Murentaja, onko 115kg noussut? Not as easy as it seems.. Ja mitä isompiin rautoihin mennään, sen vaikeampi on uusia ennätyksiä tehdä.
 
Itselläni on nyt peruskuntokaudellakin (1kk) noussut penkki 105->110,

Nyt on mahtava ja suuri tavoite 12k nostaa 110-150 penkki, ja sen aijon myös tehdä! Ohjelmalla tyyliin näin . eka kuukaisi 5x5 ohjelmalla, jonka jälkeen viikottain tiputellaan sarjat kolmosii kakkosii, ja sitte kokeillaa uus ykkönen, ja ohjelma alusta 5x5:hyper:. Tätä kun alotin tekeen niin nousi penkkikin hujauksella 90->110.
 
Kannattaa myös muistaa tehä lisäks ainaki kalvosinkiertäjille liikkeitä, ettei ihan heti tyssää tuo kehitys olkapäävammoihin! ;)
[nusnus]Se on kiertäjäkalvosin, rotatorcuff. Ei kalvosinkiertäjä.[/nusnus] Mutta todella sitä kannattaa vahvistaa, myös sisäkiertoa.

Penkkitulosta saa myös ylös kun punnertelee sopivasti. Eräs frendi kauppailee (20€ muistaakseni) muun muassa tämmöistä ohjelmaa, pelkkien punnerrusten avulla oisko 2-4 viikossa maksimiin lisää 10-20kg. Niin naurettavalta kuin tuo kuulostaakin, tähän mennessä viisi muuta kaveria "ostanut" ko. ohjelman ja on toiminut.

Kyllä, kuulostaa paskamainospuheelta mutta ihme vaan se toimii. Joltain korsivalmentajalta alunperin sen vissiin saanut. Itse en toki ole sitä testannut, enkä edes nähnyt. Veikkaan että perustuu hermoston ärsytykseen usein ja eri tavoilla. Tulosten pysyvyydestä ei mitään hajua, eikä myöskään kovan punnertelun vaikutuksista olkapäiden terveyteen. :david:

Jos pitäisi itse penkkiä saada 80->100kg, tekisin varmaan jotain 2-jakoista neljästi viikkoon. Yhtenä päivänä vaikka 4-5x5, ja toisena 2-3x8-12. Aloittaa painolla jolla menee suhteellisen helposti ja lisäilee viikottain 4-5 viikkoa kunnes menee failureen (siis vaikka ekaviikolla 5x5x60kg->5. viikolla tavoitteena 5x5x75kg (ihan hatusta vedetty sitten nuo painot, varmaan liian lähellä entistä maksimia tuo 75kg). Noin alkuvaiheessa pitäisi voimien kehittyä kun tekee lähes mitä vain. Ja vastapainoksi helvetisti soutuja, mieluusti enemmän kuin penkkiä.
 
Noh, tässä kohtapuolvuotta oltu, 95 menee.
Mutta enää en olekkaan penkkiä hirveämmin tehnyt, kuten aiemmin mainitsin tuntuu että olkapää repeää irti.

Olethan sitten muistanut lämmitellä AINA kiertäjäkalvosimet ennen punnerrustreenejä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom