Penkki 80kg-->100kg

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ngen
  • Aloitettu Aloitettu
Eelikkäs,tässä nytten tavotteena saaha tuo penkki kyseisestä kilomäärästä kyseiseen (80--->100)
Eli mikä ois semmonen "optimaalinen" aika,että tuo kyseinen kilomäärä menis rikki?Noin suurinpiirtein?
Salilla käyny 3-4 kertaa viikossa,lisäravinteita on muutamaa sorttia ja normaalit safkahommelit kunnossa.
Tässä tämmöstä,eli jotakin valaisevaa mahdollisesti jos joku osais sanoa?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itte oon huomannu taas tämmöistä melko yllättävän nopeaa kasvua :D
 
Jos itse voin jonkin sortin valaisevaa esimerkkiä kertoa: Viime vuoden tammikuussa, kun intistä kotiuduin aloitin heti käymään säännöllisesti salilla, kuten olin ennen inttiä tehnyt. Penkistä ei kovinkaa paljoa noussut, vaan tein sarjoja noin 60-70 kg:n välillä. Nopeasti tuo lähti kehittymään, 85 saavututettiin parissa kuukaudessa, 90 alkukesästä, välissä 95 ja elokuussa 100, siis ykkösistä puhuttaessa. Tietenkin tuo voi nousta nopeamminkin, jos penkkiin nimenomaan panostat, mutta eihän se ole kuin yksi liike muiden joukossa. Itse en ole maksimia kokeillut syyskuun jälkeen, vaan nyt keskityn 2x6-systeemiin:rock:
 
Surffaat tonne voimapuolelle, ja otat jonkun Jto n ohjelman käyttöön.

Tarkistutat tekniikan isoilta pojilta.

Massan lisäys auttaa.
 
Minulla taisi mennä 5-6 viikkoa 75x1->100x2, nyt 3,5 kk aloituksesta meni 117,5. Dieetillä oltu koko ajan.

Toisaalta vaikka samanlaisella tasapainoisella 2-jakosella on koko ajan treenattu, niin tällä hetkellä sekä penkin, kyykyn, että maven sarjapainot ovat jokseenkin samalla tasolla. Että tasan ei käy onnen lahjat.
 
Eelikkäs,tässä nytten tavotteena saaha tuo penkki kyseisestä kilomäärästä kyseiseen (80--->100)
Eli mikä ois semmonen "optimaalinen" aika,että tuo kyseinen kilomäärä menis rikki?Noin suurinpiirtein?
Salilla käyny 3-4 kertaa viikossa,lisäravinteita on muutamaa sorttia ja normaalit safkahommelit kunnossa.
Tässä tämmöstä,eli jotakin valaisevaa mahdollisesti jos joku osais sanoa?

Aika pitkältihän tuo riippunee myös omasta painosta miten joutuin tuon nyt saa nostettua. Tai siitä onko penkki pääliikkeenä ja monijakoisella ohjelmma vedät. Itsellä aikoinaan 80-100kg tais olla about kans se 6-8viikkoa kun tota penkki max. kiinnosti vielä tosissaan treenailla.Pyramidi tyylisellä kyllä aika nopeasti sai niihin sarjapainoihin sitä rautaa lisäillä kieltämättä mutta helposti saa myös vedettyä sitten hermoston jumiin pitemmällä tähtäimellä ainaki 1-jakoisella. Myös kannattaa tehdä pari apuliikettä sille penkille, kuten vinopenkki, ranskalainen punnerrus, kapea penkki jne. tuolta sain aika hyviä vihjeitä aikoinaan ---> http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/

Miksei kukaan ota tavoitteeksi 200kg kyykkyä? :) Ai niin,penkkiä kysytään ja hauista katsotaan:)
Varmaan just sen takia että tämä 100kg on ehkä helpompi ottaa penkistä ku 200kg kyykystä. Ja johtunee siitä että sitä yläkropan treenausta arvostetaan enemmän kuin jalkoja. Joku 150kg ois varmaan enemmän vertailu kelpoinen kyykystä tuon 100kg penkin kans kuin 200kg kyykystä.
 
Miksei kukaan ota tavoitteeksi 200kg kyykkyä? :) Ai niin,penkkiä kysytään ja hauista katsotaan:)

:offtopic: Kyllä mulla ainakin on 200kg kyykky tavoitteena ! Seki on vain sitte välitavoite lohti suurempia rautoja ;) Tavoitteita pitää olla..

Ja threadin aloittajalle sanoisin sen verran että kannattaa huomioida penkin treenaamisessa myös apuliikkeet joita tekee penkin kanssa. Ite kun siirryin voimanhakuiseen treeniin ja sain apuliikkeet kuntoon niin nousi penkki 105kg-->117,5kg kertahujahduksella parisa kolmesa kuukaudessa. Eli treenaa pelkän penkin lisäksi yläselkää,ojentajia ja olkapäitä. Hyviä liikkeitä:
Leut,Kulmasoutu
Ranskalainen punnerrus , Tate press , Lattiapenkki
Erilaiset viparit , pystypunnerrus

Liikaa ei silti kannata treenata apuliikkeitäkään. 2-4 apuliikettä riittänee ihan hyvin eikä niitä ole tarkoitus tehdä loppuun asti. Se EI TARKOITA sitten sitä etteikö niitä kovaa saisi tehdä ;)

Penkin nostamiseen näissä raudoissa sopii varmastikin ihan joku perusohjelma mitä löytyy voimaosiolta. Käy kattoon esim. jto:n 5x5-systeemi ja 3x4-->6x6-systeemi.. Ite testannu kumpaakin ja hyvin on toiminu :thumbs:
 
Miksei kukaan ota tavoitteeksi 200kg kyykkyä? :) Ai niin,penkkiä kysytään ja hauista katsotaan:)

Tän oon kuullu kerran salilla.... Kuulin vaan sivusta ton lauseen vuosia vuosia sitten.
Kaveri toiselle..Miks teet aina vaan penkkiä ja haukkaria?
toinen vastas: Penkkiä kysytään ja hauista näytetään..! ja jatko haban vääntämistä..:eek:
Olipa muuten naurussa pitelemistä :D:lol2:
:lol2:
 
200kg kyykky on täällä tavoitteena. :rock:

Penkistä pari heittoa: Olin juurikin tuossa 80kg:ssä jumissa mutta kun ohjelma vaihtui 3-jakosesta 1-jakoseen nii kuukaudessa tein sarjaa tuolla 80kg:llä... mun tapauksessa siis alkoi painot nousta nopeasti kun tein suht lyhyitä sarjoja paljon. Eli 5x5 ja 8x3. En ikinä tehnyt loppuun asti. Kun kroppa tottui niin jaksoi tehdä hyvin ma ja pe penkin sekä ke vinopenkin. Satkuun meni sitten tuosta "vakavan" treeniohjelman aloittamisesta ~3kk, silloin tein 3x95.

Nii ja ykköskokeiluja ehkä kerran puoleen vuoteen. Se on aina mukavaa kun nousee vanhalla ykkösmaksimilla kolmonen tai vitonen. :)
 
Mulla meni tohon 80 -> 100 varmaan joku 3kk paskalla syömisellä ilman lisäravinteita tai palautusjuomaa. Treenipuoli oli varmaan ihan ok kunnossa.

e- Eipäs mennykkää noin kauaa. 2kk parempi arvio.
 
Eelikkäs,tässä nytten tavotteena saaha tuo penkki kyseisestä kilomäärästä kyseiseen (80--->100)
Eli mikä ois semmonen "optimaalinen" aika,että tuo kyseinen kilomäärä menis rikki?Noin suurinpiirtein?
Salilla käyny 3-4 kertaa viikossa,lisäravinteita on muutamaa sorttia ja normaalit safkahommelit kunnossa.
Tässä tämmöstä,eli jotakin valaisevaa mahdollisesti jos joku osais sanoa?

Eniten varmaa tuohon "optimaaliseen aikaan" vaikuttaa se, että ootko vasta alottelija vai ootko treenannu(ja tehnyt penkkiä) jo pitkääkin... Ts. eli mikäli oot vasta alottanut saliharrastuksen, ni kehitys voi olla melko huimaakin(sanoisin, että pari kuukautta ja toi 100-raja ois ylitetty).

Ite suosittelisin tekemään pääasiassa lyhyitä sarjoja (3-6toistoa) penkissä, myös kapeeta penkkiä lankku rinnalla lyhyillä sarjoilla ja lisäks kerran viikkoon tuo ykkösmaksimin koittaminen. Näin siis jos tavote on vain tuo ykkösmaksimin parannus lyhyessä ajassa.

Kannattaa myös muistaa tehä lisäks ainaki kalvosinkiertäjille liikkeitä, ettei ihan heti tyssää tuo kehitys olkapäävammoihin! ;)
 
Back
Ylös Bottom