penkki 110 paljonko maasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sleep-O
  • Aloitettu Aloitettu
tosiaan nostan 110 penkistä ja maasta saan 10x105. kuinka paljon pitäis saada maasta että vastais suurin piirtein penkkiä? entäs kyykky? treeniä takana noin 2 vuotta joista eka vuosi vahvasti penkki painotteinen. nykyään kerran viikossa penkkiä ja 4 kertaa salilla viikos.

jos penkistä nousee 100 niin maasta pitäisi vetää ainakin 150. aika henkilökohtaisia nuo erot, mutta siinä 150-200 se yleinen tulos 100 penkkaajalle.

jos siis olet treenannut tasapuolisesti ruumistasi.

Mulla oli just tossa suhteessa, 6kk treenin jälkeen penkki 105 ja mave toi 150..
nykyään bodylinjoilla niin ei oo ykkösiä tultu otettua.

Janne321: Urheilutaustaa? Ainakin itellä tuntuu kyykky/mave suht helpolta, kun koko pienen iän on pelaillut lätkää ja fudista..

Originally posted by vitvall
jos penkistä nousee 100 niin maasta pitäisi vetää ainakin 150. aika henkilökohtaisia nuo erot, mutta siinä 150-200 se yleinen tulos 100 penkkaajalle.

Mitä parempi penkki (yleensä lyhyet kädet) sitä huonompi maastaveto. Yleisesti ottaen. Maastavedossa taas hyötyy pitkistä käsistä.

Itselläni on maastaveto huonoin lajini, ja vaikka kokeilen treenata eri systeemillä olen vain vähitellen saanut tulosta ylös. Nostan itse (penkistä) 3/4 siitä mitä mä vedän... Shame on me.

Originally posted by Ämmbee
Mitä parempi penkki (yleensä lyhyet kädet) sitä huonompi maastaveto. Yleisesti ottaen. Maastavedossa taas hyötyy pitkistä käsistä.

Itselläni on maastaveto huonoin lajini, ja vaikka kokeilen treenata eri systeemillä olen vain vähitellen saanut tulosta ylös. Nostan itse (penkistä) 3/4 siitä mitä mä vedän... Shame on me.

400kg*0,75=300kg penkki? :D

Originally posted by hovinarri
janne321: paljonkos sulla nousee kyykystä?

Maastaveto on kyllä tosi heikko verrattuna kyykkyyn. Kauanko olet teenanut vetoa?

kyykystä sarjoja noin 100 kilolla. maastavetoa tein ehkä puoli vuotta sitte tuli intti väliin ja nyt taas alottanu. en tee ku yhen sarjan mavea ku sattuu jotenki oudosti mahaan:(

Mikä sitten on "normaali", mutta minulla penkin ollessa 110 kg luokkaa, maasta nousi joku 160 kg...

Eipä nouse enää....huoh...

:itku:

Mulla on maastaveto ollut jo vuosia 190-210 kilon välillä, mutta enpä sitä ole juuri treenannutkaan, vaan olen ottanut viime-aikoina lähinnä suorinjaloin maastavetoja korokkeelta 100-120 kilolla sarjaa...Penkki on sinä aikana ollut 110-150kg välillä.

Originally posted by azzyyr
Mikä sitten on "normaali", mutta minulla penkin ollessa 110 kg luokkaa, maasta nousi joku 160 kg...

Eipä nouse enää....huoh...

:itku:

mä oon taas nostanu täs lähi aikoina ollu samat painot ku sulla ja vielä nousis mavesta ehkä 170kg ja penkistä kuukauden sisää yritän saaha 115kg

Mave on sitä 130kg luokkaa ja penkki 60kg. Aika iso ero mutta se riippuukin aikapaljolti siitä mitä treenaa. Otetaan tohon vertailuun lisää vaikka tuo kyykky joka mulla on n. 150kg

Mulla on penkki 90kg ja mave 180kg. Mulla onkin aika pitkät kädet, mistä tuo paska penkkituloskin johtuu. Veto onkin kehittyny tosi nopeesti verrattuna vaikka kyykkyyn (120kg)

Originally posted by janne321
tosiaan nostan 110 penkistä ja maasta saan 10x105. kuinka paljon pitäis saada maasta että vastais suurin piirtein penkkiä? entäs kyykky? treeniä takana noin 2 vuotta joista eka vuosi vahvasti penkki painotteinen. nykyään kerran viikossa penkkiä ja 4 kertaa salilla viikos.

Olen tavoitellut lihastasapainoa treeneissä, mutta vaikea sanoa, miten täydellisesti olen siinä onnistunut. En tee ykkösiä, koska minimoin loukkaantumisen todennäköisyyttä. Veikkaisin, että saisin suurinpiirtein tuon 110kg penkistä tai karvan alle (10 x 87.5 kg toistoja penassa). Mavea teen 10 x 135kg sarjoja tällä hetkellä ja kyykkyä 10 x 110kg.

Itselläni, penkkipunnerruksen ollessa vielä sen vaivaiset 110kg, vedin maasta 230kg.

Tämä siis pienenä voimanostajan alkuna.:)

Penkin ollessa 110kg, niin veto oli 170kg. Vetoa en tosin ollut ikinä ennen treenannut. Kyllä sitä 200 kiloa pitäis 110kg:n penkillä vetää..........

janne321, oletko joskus alkuaikoina tehnyt rinta-hauis treeniä? se voisi selittää erikoista suhdetta penkin, maven ja kyykyn kesken. en itse ainakaan usko että käsien pituus voi noin voimakkaasti vaikuttaa tuloksiin.

[avautumista]
onko vika minussa vai missä kun pakkiksella kirjoittavat 16 vuotiaat nostavat keskimäärin enemmän kuin 20 vuotiaat? onko tämä sen kuuluisan teini-iän vaikutuksia? parantuuko tulokset vai käykö suu suuremmilla kierroksilla?

ainiin, nettisuodatin päälle! nytpäs katosikin suurin osa BULLSHITISTÄ!
[/avautumista]

janne321, oletko joskus alkuaikoina tehnyt rinta-hauis treeniä? se voisi selittää erikoista suhdetta penkin, maven ja kyykyn kesken. en itse ainakaan usko että käsien pituus voi noin voimakkaasti vaikuttaa tuloksiin.
------------------------------------------------------------------------------------
penkkiä olen tehnyt varmaan vuoden pelkästään. ja noin 2 vuotta treenannut. hauista en erityisesti. nykyään treenaan kaikkia tasapuolisesti. vaikuttaiskohan pitkät jalat mitenkään maveen? kädet mulla ainakin on normaalit. vaikka pioneerina olinkin:) kai sitä vois jättää miettimiset pois ja treenata mavea vaan kovempaa vaikka se niin tuskanen liike onkin...

Back
Ylös Bottom