Penkkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixxxu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Taas pistän tänne vähän tästä penkkauksesta :D

Tulokset on nyt pysähtynyt kuin seinään joten haluaisin nyt vähän ammattilaisten helppiä ..:hyper: niin ja ikää on nyt 15 ja painoa 70kg

No mutta asiaan.. Olen tehnyt penkki reenin kaksi kertaa viikossa ja toinen reeni on aina raskaampi.. teen ensin lämmittelyjä ja korotan kokoajan painoja ja lopulta teen pääsarjana 3*3 90kg ja se tulee jo suht kevyesti joten 2*4 onnistuisi.. mikä olisi paras sarja vaihtoehto kun maksimini mitä olen nostanut on 100kg ja olen ollut siinä jos liian pitkään ja mitkä apuliikkeet auttaisivat myös asiaa??.. 105 varmaan tulisi jo mutta en ole koittanut..
pitäiskö mun vaihtaa 3*3 vaikka 5*5 tai 2*6?? teen penkin lisäksi ojentajia ja yläselkää ja hieman olkapäitäkin..

Pakkiksen parhaat vinkit penkin parannukseen: REENAA JALKOJA!!11!

Mixxxu, kun kysyt tällä foorumilla seuraavan kerran mitään penkkiin liittyvää, aloita kysymys näin: "Olen treenannut jalkoja 3 kertaa viikossa. Lämmittelyn jälkeen teen kyykkyä volyymina, jonka jälkeen otan prässissä 5*5:n. Mitä apuliikkeitä kannattaisi tehdä penkkitulosta ajatellen?"

Ja offtopikit sikseen:

Kokeile 2*6 ohjelmaa. Itellä toimi ekassa jämähdyksessä. Ohjeet löytyy söörtsillä.

Oletko pitänyt koskaan kevyitä viikkoja? Oletko treenannut nopeuspenkkiä ihan pikkupainoilla?

Tredin aloittajalle: olet vasta 15 vuotias, joten ei se vielä voi tuohon jämähtää. Treenaa monipuolisemmin koko kroppaa (eikä vaan "hieman olkapäitäkin"). Muista myös, että ruokailulla on suuri merkitys.

Siivosin ison kasan paskaa vääntämistä jalkatreenin tärkeydestä.

Ketjun aloittaja ei kysynyt vinkkiä ohjelman kokonaisuuteen, vaan ongelmaan liittyen PENKKAAMISEEN! Vastatkaa kysymykseen tai jauhajaa jossain muualla jalkatreeneistä. Missään ei sanottu ettei ketjun aloittaja niitä edes tekisi.

Ja voimapuolelta kannattaa lukea ainakin "kysy jto:lta" ketju, siellä on paljon voimaohjelmia mm. penkkiin liittyen.

Hyvä timba, kunpa alkas ketjut joskus pysyyn itseasiassa.

Asiaan eli jos et ole aikaan tehnyt pidempää sarjaa, niin suosittelisin ottamaan
3*10 joku 6-8vkoa, tulokset saattaa hieman tippua tämän aikana, mutta saapa pohjaa nostaa uudelleen tulosta ja sitten meneekin kohisten ohitte entisten entystesi tyyliin:

3*10 6-8 vkoa
2*6 4-6vkoa
3*3 3-4 vkoa

kevyitä viikkoja sopivasti väliin noin joka neljäs eli samat toistot kuin edellisellä vkolla ja mutta painot n. 70% edellisen vkon painoista.

Jokainen jakso tulee aloittaa tarpeeksi alhaisista painoista, jotta hermosto tottuu hiukan toistomääriin ja saa pidettyä nousujohteisuuden painoissa.

Muista treenata selkää yhtä paljon kuin tissiä, kroppa ei tykkää lihasepätasapainosta. Vahva selkä -> kovempi penkki. Niin ja olkapäitä ja ojentajia toki myös. :kippis1:

Vahva yläkroppa tosiaan auttaa hitosti penkkaamiseen. Selästä ne nostot kuitenkin lähtee vaikka rinta ja ojentajat sen päätyön tekeekin. Eli Rin Tin Tin puhuu asiaa.

Ja kuten arpa80 jo sanoi, kannattaa varsinkin kun olet nuori, tehdä ensin hyvät pohjat vähän pidemmillä sarjoilla ja sitten vasta lähteä hakemaan sitä voimaa. Eli tossa arpan postauksessa on ihan hyvä setti jota voi lähteä vetään läpi. Ja katso tekniikka kuntoon jonkun kokeneemman kanssa heti alussa jo. Aloittelijoiden osiossa on alaosio jossa on neuvoja tekniikohin, myös penkkiin, sekin kannattaa siis lukea läpi.

joo kiitokset Timballe ku poistit noi paskan jauhanta viestit:)

Täytyy alkaa nyt tekemään pohjaa noilla pidemmillä sarjoilla :rock:
KIITOKSET HYVISTÄÄ OHJEISTA :kippis1: :worship:

Ja sellaiset kyssärit vielä että mitkä liikkeet on parhaita olkapäiden ja selän reenaukseen ???
Selkää olen reenannut ylä- ja alataljalla sekä joskus leuanvedoilla..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo kiitokset Timballe ku poistit noi paskan jauhanta viestit:)

Täytyy alkaa nyt tekemään pohjaa noilla pidemmillä sarjoilla :rock:
KIITOKSET HYVISTÄÄ OHJEISTA :kippis1: :worship:

Ja sellaiset kyssärit vielä että mitkä liikkeet on parhaita olkapäiden ja selän reenaukseen ???
Selkää olen reenannut ylä- ja alataljalla sekä joskus leuanvedoilla..

Selälle mave on ehdoton ykkönen, kulmasoutu on toinen kiva selälle, olkapäille pystypunnerrus on ehdoton kuningasliike, vipunostot eteen, sivulle ja taa on hyviä. Toi vipunosto taa on ainaki mun mielestä tosi tärkee liike, sitä en jättäisi aioastakaan olkapää treenistä pois

Enpä sanois mavea ykkösliikkeeks selälle, ennemmin toi kulmasoutu. Mave on ykkösliike epäkkäille mulla. :) Ylätalja on myös hyvä selkäliike ja sit ihan normileuanveto myötäotteella. Vastaotteella menee rasitus liikaa hauiksille IMO.

Pystypunnerrus on munki mielestä paras olkapääliike, varsinkin käsipainoilla tehtynä.

Penkkauksessa kannattaa muistaa olkapäiden treenaamisen lisäksi treenata kiertäjäkalvosinliikkeitä. Searchilla ettii palstalta, niin siellä jossain kerrotaan miten ne suoritetaan. Selälle mave on kuitenkin varmaan paras koska se ottaa laajimmalta alueelta, lähes koko kropasta. Leuanvedot lisäpainoilla leveällä myötäotteella on kans jees selälle.

Kiitos jälleen vastauksista :D

Ja tuosta kiertäjäkalvosin liikkeestä sen verran että ottaako sellainen liike kyseiseen k.kalvosimeen kun ottaa painot käteen, nostaa kädet hartioiden tasolle, 90 asteen kulmaan painot eteenpäin ja sitten nostetaan tavallaan nyrkit ylöspäin niin että hartiat tekevät työn..??
jos ymmärsitte mitä tarkoitan :lol2:

jos tiedätte sellaisen kaverin kun Tuoman Nikkilä niin hän tekee tätä liikettä ja olettaisin sen ottavat juuri tähän k.kalvosimeen mutta oikaiskaa jos olen väärässä..;)

Itse tein joskus tuon linkin 2 ja 3 liikkeitä, niissä saa suoraan sitten valita aikas kevyttä painoa ihan suosiolla.

Penkin pysähtymiseen itselläni parhaiten auttoi joskus aikoinaan se että tein muutaman kuukauden penkkiä käsipainoilla. Omat penkkitulokset eivät ole mitään erikoisia ja rintalihakset on mulla heikoimpia yleisvertailussa, joten en välttämättä ole oikea ihminen neuvomaan :) Mutta käsipainoilla sain kehitystä jonka jälkeen penkki alkoi taas kehittyä tangollakin. Eli kaippa se on sitä variaatiota joka kanssa auttaa. Ja tosiaan olkapää ja ojentaja liikkeet varmaan avittaa jonkinverran myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom