Penkissä ongelmia

Veljeni penkkimaksimi on 95kg. Kuitenkin käsipainoilla hän tekee vinopenkkiä 6-8x37kg. Ja esim. pystypunnerrus smithissä 10x80kg. Kiinnostaisi tietää onko tuo penkkitulos kuinka huono käsipainoihin verrattuna. Itse otan penkistä enemmän kuin veljeni mutta turha koittaa tehdä vinoa yhtä suurilla käsipainoilla.

Mr.Kynis sanoi:
Veljeni penkkimaksimi on 95kg. Kuitenkin käsipainoilla hän tekee vinopenkkiä 6-8x37kg. Ja esim. pystypunnerrus smithissä 10x80kg. Kiinnostaisi tietää onko tuo penkkitulos kuinka huono käsipainoihin verrattuna. Itse otan penkistä enemmän kuin veljeni mutta turha koittaa tehdä vinoa yhtä suurilla käsipainoilla.

Kyllä toi vinopenkkitulos kuulostaa mielestäni tosi kovalta tohon penkkiin verrattuna. Syitä en rupea arvailemaan. Pystypunnerrusta smithissä en nyt osaa tohon suhteuttaa...

Ite penkkaan samat 95 ja vinopenkkiä teen parhaimmillaan 6-8x30kg... En kyllä oo tota vinopenkkiä hinkannu läheskään yhtä kauaa ku penkkiä, mutta silti...

Mr.Kynis sanoi:

Toi pystypunnerrus tuntuu todella hurjalta. Oma penkkimaksimi on jossain 90 - 95:n tienoilla, mutta pystypunnerrus (tangolla, istuen) huomattavasti huonompi ( 10 * 40). Tiedän että olkapäät on mun ongelmakohta, mutta en tiennyt että näin paljon ongelmallisempi. Sanokaa nyt mulle, että toi 10 * 80 pystypunnerrus 95:n penkkimaksimilla ei oo ihan normaali tilanne ...

... mä tosiaan olen aina luullut, että mä en oo penkki- :david: .

Vinopenkkihän ottaa enemmän olkapäihin, kuin normaali penkkipunnerrus. Eiköhän tuo selitä minkä takia veljesi pärjää paremmin vinossa, kuin tasapenkissä.

Päin persettä on voimatasapaino.Jos penkistä tulis toi 10x80kg ja pystypunnerrus
10x60 ja vinopenkki käsipainoilla 10x30kg,niin sitten olis kohdallaan.
Noita tuloksia analysoitaessa ei voi kun tulla tulokseen,että rintalihaksia ei
ole ollenkaan(ainakaan näkyvissä)tai sitten mentiin taas kerran trolliin. :rolleyes:

Mä teen pystypunnerrusta (tosin smithissä) samoilla painoilla sarjaa ku penkissä. Heikoin lenkki penkissä taitaakin olla ojentajat, ku ranskalaisessakin on niin pienet painot.

Back
Ylös Bottom