Reaalielämässä datan keräys on aina ongelmallista ja yksi tilastollisen analyysin haasteista onkin näiden ongelmien taklaus. Esitetyn kaltainen kysely sopii mielestäni hyvin tilastollisten työkalujen harjoittamiseen sekä, varsinkin, kriittiseen ajatteluun. Tuloksia ei aina käytetä pelkästään "faktan" kaivamiseen. Tulosten perusteella voi myös pohtia, miten kysely olisi ollut parempi toteuttaa, sekä onko esim. tehty vääriä oletuksia jossain vaiheessa datasta, kyselyn luonteesta, jostain priorista jne.
Se että täällä kritisoidaan kyselyn mahdollista biasta syystä A tai B vie hieman pohjaa datasta tehdylle päättelylle sekä kyselyn suunnittelun kritiikiltä opiskelijalta. Kritisoikaa ennen sitä, onko pakkis oikea foorumi tällaiselle vai ei (johon minulla ei ole mielipidettä).
Koulutehtävien tarkoitus on harjoitella ja oppia - ei tuottaa aukotonta päättelyä, jonka voi lähettää tieteelliselle foorumille arvioitavaksi.